Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

– Za dużo samochodów ciężarowych wjeżdża do centrum miasta, wystarczy popatrzeć na al. Powstańców Warszawy. Powinny jeździć na łącznik z S19, a nie przez miasto – uważa Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

Od grudnia 2017 roku kierowcy mogą już korzystać z prawie 4-kilometrowej drogi od ulicy Podkarpackiej do drogi ekspresowej S19 węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka). Dzięki łącznikowi jadąc teraz  od strony zachodniej w kierunku południa nie muszą już wjeżdżać do centrum Rzeszowa.

Nie muszą, ale jednak to robią, na co zwrócił uwagę Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.

– Za dużo samochodów ciężarowych wjeżdża do centrum miasta, wystarczy popatrzeć na al. Powstańców Warszawy. Kierowcy powinni jeździć na łącznik z S19, a nie przez miasto – mówi Ferenc. – Trzeba TIR-y, które wjeżdżają na ul. Podkarpacką, skierować na łącznik – polecił swoim urzędnikom prezydent.

Chodzi o ciężarówki jadące z południa Polski. Wcześniej, aby dostać się na autostradę musiały poruszać się one wzdłuż ul. Podkarpackiej, al. Powstańców Warszawy, al. Armii Krajowej aż do rondo Pobitno. 

– Ciężkie samochody niszczą drogę, znacznie zanieczyszczają powietrze i utrudniają jazdę innym kierowcom. Chcemy, aby zaraz za rondem przy ul. Podkarpackiej w kierunku miasta, umieścić znaki zakazujące wjazdu ciężarówek powyżej 12 ton do centrum. Znaki te będą kierować również ciężarówki na łącznik z S19 – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Znaki na ul. Podkarpackiej pojawią się za dwa miesiące, ponieważ wcześniej miasto musi zmienić klasyfikację drogi z krajowej, na np. wojewódzką. – Ten proces trwa tyle, ponieważ zgodę na zmianę klasyfikacji drogi musi wyrazić Ministerstwo Infrastruktury – wyjaśnia Chłodnicki.

Póki co miasto zwróciło się do wszystkich operatorów systemów nawigacyjnych w Polsce, aby na ich mapach pojawiała się już nowa droga, która kierowców nie będzie prowadzić przez centrum miasta.

Budowa łącznika (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach) kosztowała 105 mln zł, z czego 65 mln zł ratusz pozyskał z unijnego programu „Polska Wschodnia”.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama