W czerwcu zakończenie budowy drogi ekspresowej S19 Sokołów Młp. – Stobierna

5
Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów
Reklama

W blisko 70. procentach jest już gotowy ponad 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 Sokołów Małopolski – Stobierna. Drogowcy zapowiadają zakończenie inwestycji w czerwcu br.

Ten fragment S19  buduje firma Aldesa Construcciones Polska. Inwestycja będzie kosztowała prawie 290 mln zł. Droga ma omijać Sokołów Młp. od strony wschodniej i bezpośrednio łączyć się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów. Przebiegać ma przez dwa powiaty: łańcucki i rzeszowski.

Na odcinku Sokołów Młp. – Stobierna będzie 29 obiektów inżynierskich. Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, poinformowała nas, że roboty na tym odcinku „ekspresówki” wykonano w 68. procentach. W przypadku robót mostowych, zaawansowanie wynosi 90 proc.

W trakcie przerwy zimowej, która trwała od 15 grudnia do 15 marca, Aldesa Construcciones skupiała się głównie na porządkowaniu placu budowy. Budowano też oświetlenia przy dwóch Miejscach Obsługi Podróżnych, które będą w Nienadówce i Stobiernej, oraz w okolicach węzła Sokołów.

Na całym ponad 12-kilometrowym odcinku S19 wykonano podbudowę zasadniczą. – Prawie cały odcinek (do wykonania pozostało ok. 650 m) posiada warstwę wiążącą, a na długości ok. 3,7 km położona została już warstwa ścieralna – przekazuje Joanna Rarus.

Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów
Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

Trwają także prace wykończeniowe, m.in. układanie krawężników i stawianie słupów pod ekrany akustyczne. Prace wykończeniowe prowadzone są również na obiektach mostowych. 11 z nich ma już pozwolenie na użytkowanie Do końca kwietnia mają być kolejne trzy, a w maju pozwolenie dla pozostałych 15.  

Po zakończeniu przerwy zimowej ruszyły roboty na drogach dojazdowych, których łączna długość wynosi prawie 16,5 km. W dalszym ciągu trwają prace przy budowie oświetlenia, a także przy budowie budynków na MOP Nienadówka oraz MOP Stobierna.

GDDKiA zapowiada, że budowa tego odcinka S19 zakończy się w czerwcu br.

Dotychczas na Podkarpaciu powstało niecałe 18 km „ekspresówki”: prawie 7-kilometrowy odcinek Rzeszów – Stobierna i niespełna 4,5-kilometrowy odcinek Rzeszów Zachód – Świlcza. W budowie jest 6-kilometrowy odcinek  Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka). On też ma być gotowy w tym roku.

Droga S19 powstaje pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Cały trasa przechodząca przez Podkarpacie, województwa lubelskie, mazowieckie i podlaskie będzie mieć ok. 570 km. Podkarpacki fragment – 174 km. Cały odcinek S19 z Rzeszowa do Lublina kierowcom ma być udostępniony w 2021 r.

Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów
Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

5 KOMENTARZE

  1. Teraz zrobią 2+1 oraz niektóre budowle inżynierskie przygotowane na 2+2 a za 5 lat będą przerabiać na pełne 2+2> tak to tylko w Polsce marnuje się pieniądze podatników. Skoro PIS zapisał całe S19 bez względu czy będą dopłaty z UE czy nie to nie można było dorobić tego brakującego pasa? Później jak rozwalą te wszystkie zjazdy, dojazdy, skarpy które były już częściowo przygotowane to wyjdzie na to że za te pieniądze można było zrobić juz teraz pełne 2+2. Nie wiem dlaczego już w trakcie nie zmieniono kontraktu?

  2. W przekroju 2+1 ? na odc. Stobierna – Sokołów Młp. i pewnie dalej też. Na odcinku od Rzeszowa do zjazdu w Jasionce jest 2+2.
    Całe S-19 powinno być 2+2.
    Dobrze, że ważny budowany odcinek od węzła w Świlczy (Rzeszów-Dworzysko) do węzła Rzeszów – Południe będzie mieć 2+2.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ