Kolejny fragment drogi ekspresowej S19 oddany do użytku [VIDEO]

16
Reklama

Od piątku kierowcy mogą już korzystać z 12-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Sokołów Małopolski – Stobierna. Inwestycja kosztowała prawie 290 mln zł.

 

Pierwsi kierowcy tym fragmentem S19 przejechali w piątek o godz. 10:30. Droga omija Sokołów Młp. od strony wschodniej i bezpośrednio łączy się z już oddanym do ruchu odcinkiem S19 Stobierna – Rzeszów. Trasa odcinka S19 Sokołów Młp. – Stobierna przebiega przez dwa powiaty: łańcucki i rzeszowski. Ten fragment „ekspresówki” wybudowała firma Aldesa Construcciones Polska za prawie 290 mln zł.

– Sama budowa S19 trwała około dwóch lat. Wcześniej przez rok prowadzone były prace projektowe. Na tej trasie powstały dwa Miejsca Obsługi Podróżnych pierwszej kategorii: MOP Stobierna i MOP Nienadówka. Są przy nich strefy wypoczynku, parkingi, toalety i place zabaw dla dzieci. Wybudowaliśmy również 25 obiektów mostowych, w tym jedno przejście dla zwierząt w Stobiernej. Droga ma przekrój 2+1, czyli naprzemiennie dwa pasy w jedną stronę i jeden w drugą. To prawdopodobnie ostatni w Polsce fragment drogi ekspresowej wybudowany w tym przekroju – mówi Rzeszów News Grzegorz Bednarski, dyrektor kontraktu w firmie Aldesa.

Średnio na budowie tego fragmentu S19 miesięcznie pracowało około 400 osób, na placu budowy było około 250 jednostek sprzętu, do budowy „ekspresówki” zużyto około 190 tysięcy ton asfaltu. Aldesa wybudowała również ponad 16 km dróg dojazdowych do S19.

To już trzeci odcinek S19 na Podkarpaciu oddany do ruchu. Wcześniej powstało niecałe 18 km „ekspresówki”: prawie 7-kilometrowy odcinek Rzeszów – Stobierna i niespełna 4,5-kilometrowy odcinek Rzeszów Zachód – Świlcza. 

Wybudowano już także 6-kilometrowy odcinek  Świlcza – węzeł Rzeszów Południe (Kielanówka), ale nie został jeszcze oddany do ruchu. 

Odcinek Świlcza – Kielanówka będzie miał kluczowe znaczenie dla centrum Rzeszowa. To dzięki niemu i powstającemu łącznikowi od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty z centrum miasta zostanie wyprowadzony ruch ciężarówek, których kierowcy korzystają z trasy Przemyśl – Kraków – Barwinek. Będą omijać ulice Podkarpacką, Powstańców Warszawy, Armii Krajowej, Batalionów Chłopskich i Witosa.

Droga S19 powstaje pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Cały trasa przechodząca przez Podkarpacie, województwa lubelskie, mazowieckie i podlaskie będzie mieć ok. 570 km. Podkarpacki fragment – 174 km. Cały odcinek S19 z Rzeszowa do Lublina kierowcom ma być udostępniony w 2021 r.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

16 KOMENTARZE

  1. Mnie niepokoi ten fragment tekstu: „Droga ma przekrój 2+1, czyli naprzemiennie dwa pasy w jedną stronę i jeden w drugą. To prawdopodobnie ostatni w Polsce fragment drogi ekspresowej wybudowany w tym przekroju” Czy oznacza to, że kolejne powstaną w przekroju 1+1 ?

  2. Skanska dala dupy z budowa odcinka ul.Podkarpacka – Ekspresowka S19 Kielanowka. Miał być szybciej, później mówili sie o miesiecznych opóźnieniach, teraz okazuje sie ze S19 juz od jakiegoś czasu stoi i sie nie korzysta bo inwestor skupil sie na budowie przy ul. Podkarpackiej.

  3. Fajnie, że otworzyli obwodnicę jednak ludzie jeżdżą na niej 80km/h i to może powodować korki. Tam jest ograniczenie do 100km/h i tyle trzeba jechać. Jak ktoś chce jechać 80km/h to niech jedzie starą drogą i nie blokuje ekspresówki.
    Pozdro.

  4. Tutaj mamy 290 mln zł. Dla porównania ponad 130 mln zł kosztował zbiornik retencyjny w Turzy o pow. zaledwie 2 ha! ciekawe, kto położył na tych pieniądzach swe łapy…

  5. A stacji paliw brak jadac od Tarnowa na odcinku ponad 100 km !!!!!! A istniejaca BP w Stobiernej pozostawiono bez skomunikowania i 40 osob straci prace ! Czy ktoś z to odpowie ???? Druga sprawa to kto prowadzi trase drogi przez srodek miejscowosci pomiedzy kościołem a cmentarzem !!! Absurd za ktory nikt nie poniesie odpowiedzialności a to już śmierdzi na odległość !!!

  6. Na pewno będzie się jechać wygodniej niż starą drogą, ale niestety z bezsensownych i trzeba nazwać głupich oszczędności są wachadła w drugim pasie. Głupie oszczędności prowadzą do nikąd.
    Dodatkowo zaraz po opuszczeniu Rzeszowa tj za zjazdem na Jasionkę już jest zwężenie do jednego pasa – sorry za psioczenie ale to do niczego niepodobne.

  7. Dupa a nie S19 jak jedziesz jeden za drugim !! Nasze pieniadze wyrzucone w bloto a za chwile beda niszczyc to co teraz zrobili bo trzeba bedzie rozbudowac droge ! No brak stacji , restauracji a te ktore mozna bylo podlączyc to zostawili na pastwe losu !!! Kto by sie tyn przejmowal u ruszyl glową ???

  8. szkoda że nie 2+2, ale trzeba się cieszyć że nie 1+1 🙂
    Nie ma porządnego basenu w Rzeszowie to przynajmniej teraz do Sokołowa Młp. będzie można komfortowo dojechać.

  9. PANIE z Miasta proponuję wstać od komputera i zobaczyć na własne oczy co się dzieje na łączniki. To że jest opóźniony to fakt ale to ze trawa rośnie to lekka przesada.

    • otóż byłem i widziałem. Wybierz się sam i zobacz jak wygląda odcinek rozpoczynający się 100m od S19 i jak wygląda przez następne kilkaset metrów. Trawa rośnie ot co.

  10. Czy Ferencowa propaganda musi się wylewać z każdego artykułu? Odcinek S19 Świlcza – Kielanówka jest już gotowy od ok dwóch tygodni. Wszyscy czekają na otwarcie miejskiego łącznika, który budowany jest z opóźnieniem i miejscami to jeszcze trawa rośnie.

Comments are closed.