Zgodnie z zapowiedziami, miasto uruchomiło w poniedziałek kolejny Punkt Obsługi Mieszkańców. Znajduje się w Galerii Rzeszów na II piętrze.

[Not a valid template]

 

Punkt rozpoczął pracę tuż po godz. 10:00. Na uroczystym otwarciu obecni byli m.in. Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, oraz Tomasz Szubiela, wiceminister spraw wewnętrznych.

– Robimy to wszystko po to, aby lepiej obsługiwać mieszkańców – raz jeszcze mówił o idei powstawania takich punktów, Tadeusz Ferenc. – Czas tych, którzy przychodzą, żeby załatwiać sprawy, jest bardzo drogi. Chcemy, aby wychodzili zadowoleni, żeby nie czekali.

Wiceminister Tomasz Szubiela zauważył z kolei, że rozwiązanie wprowadzone przez Rzeszów, jest bardzo wysoko oceniane przez samych mieszkańców.

– MSW docenia wszelkie starania, które przypominają urzędnikom, że w centrum wszystkich operacji, których dokonujemy, jest obywatel – dodał Szubiela.

Warszawa krzywo patrzyła

Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych, to autorski pomysł władz Rzeszowa. Jak wspominał niedawno Marcin Stopa, sekretarz miasta, na samym początku było z tym trochę kłopotów. W punktach załatwiane są takie sprawy jak np. wymiana dowodów osobistych, czy wyrabianie praw jazdy.

– Czyli chodzi o tzw. dane wrażliwe. W Warszawie podchodzili do pomysłu z dużą nieufnością – mówił Marcin Stopa. – Czy jesteśmy w stanie odpowiednio takie dane zabezpieczyć?

Miasto było w stanie… Punkt Obsługi Mieszkańców, uruchomiony w poniedziałek w Galerii Rzeszów, jest już czwartym funkcjonującym w mieście. Oprócz niego podobne punkty działają w galeriach Millenium Hall, Nowy Świat i Plaza.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

– Już 40 proc spraw dotyczących wymiany i wydawania dowodów osobistych jest załatwianych właśnie w galeriach handlowych – przypominał Marcin Stopa. – Zameldowanie i wymeldowanie to blisko 20 proc, tak samo sprawy związane z prawami jazdy. Z kolei rejestracja pojazdów, to już 30 proc. spraw.

Ponadto, raz w tygodniu, w Punktach swój dyżur ma Miejski Rzecznik Konsumentów. Rzecznik pomoże napisać reklamację, udzieli niezbędnej informacji, a w przypadku toczącej się sprawy w sądzie, będzie ją również prowadził.

Rzeszów inspiruje inne miasta

Za powierzchnie pod punkty miasto galeriom nie płaci nic. Punkty to zresztą także dla nich spory wabik, przyciągający potencjalnych klientów. To, co zapewne przekonało mieszkańców do nowego rozwiązania, to kompleksowość załatwianych spraw oraz godziny otwarcie. Punkty są czynne od poniedziałku do soboty w godz. 10.00 – 18.00.

Wzorem Rzeszowa próbują podążać już także inne miasta.

– Podobny punkt został otwarty w Krakowie i Olsztynie – mówił Marcin Stopa. – Do Rzeszowa przyjeżdżają też przedstawiciele innych miast i dopytują o nasze rozwiązania.

O uruchomieniu podobnego punktu obsługi mieszkańców coraz poważniej myśli już np. także Wrocław.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama