Reklama

Już za chwilę sklep internetowe szykują dla nas świąteczne promocje związane z Wielkanocą. Za sobą mamy posezonowe zimowe wyprzedaże, świąteczną gorączkę i walentynkowe okazje. Jednak kiedy i gdzie kupujemy najczęściej? Czy faktycznie wpadamy w gorączkę zakupów, gdy widzimy np. -20%? Zobacz zwyczaje zakupowe Polaków w sklepach internetowych!

Już za chwilę Polscy przedsiębiorcy szykują dla nas świąteczne promocje związane z Wielkanocą. Za sobą mamy posezonowe zimowe wyprzedaże, świąteczną gorączkę i walentynkowe okazje. Czy faktycznie wpadamy w gorączkę zakupów, gdy widzimy np. -20%? Zobacz zwyczaje zakupowe Polaków w sklepach internetowych!

Jakie promocje są dla nas najbardziej atrakcyjne?

Najczęściej kupujemy na wyprzedażach sezonowych, bo aż 40,5% konsumentów korzysta z obniżek letnich czy zimowych. Bardzo ważnym jest dla nas darmowa dostawa, dlatego popularnym czynnikiem jest dzień bez kosztów wysyłki. Stąd aż 18,9% konsumentów deklarowało zakup w tym czasie. Jednak sporą grupą, bo 21,5% są osoby korzystające z różnych promocji w ciągu roku.  

Sławny Black Friday, który przypada w piątek zaraz po Dniu Dziękczynienia, gdzie zakupów dokonuje 100 milionów Amerykanów, w Polsce nie cieszy się taką popularnością.

Tylko 6,8% osób skorzystało z promocji Black Friday. Widać, że nawet przedłużanie akcji na cały weekend nie przynosi rezultatu. Jednak to właśnie ten dzień rozpoczyna okres bożonarodzeniowych wyprzedaży.

Rozsądne polskie zakupy internetowe

Myli się ten, kto uważa, że kupujemy impulsywnie i pod wpływem chwili. Na promocjach kupujemy po wcześniejszym zaplanowaniu. Nie jest to impulsywny zakup, bo aż 63% ankietowanych deklaruje przemyślane zakupy. Oznacza to, że kupujemy rozsądnie, a do sklepów internetowych czy stacjonarnych wybieramy się z listą zakupów i sprecyzowanych wymagań. Przed finalną decyzją 39,8% z nas lubi zasięgnąć opinii znajomych i rodziny, a opinie w sklepie internetowym nie są dla nas aż takim wyznacznikiem jakości obsługi i produktu.

Co decyduje o zakupie przez Internet??

Najbardziej decydującym czynnikiem jest cena. W 60,5%  odpowiednia cena wpływa bardziej na naszą decyzję zakupową niż oferowany produkt. Specyfika produktu wpływa na 41,5% odbiorców. Jednak nie bez znaczenia mają dobre doświadczenia z poprzednimi zakupami. Tutaj 34,5% konsumentów przyznało o wpływie tego czynnika na decyzję.

A gdzie w tym wszystkim marka sprzedawcy? Nie jest to tak ważnym aspektem, jakby się mogło wydawać. Tylko 17,7% Polaków przyznaje, że miało to wpływ na ich decyzję zakupową.

Jesteśmy zadowoleni z zakupu w sklepie internetowym

Nie kupujemy z zamiarem zwrotu produktu. Choć popularna grupa na Facebooku „Niezgodność produktu z opisem” przynosi nie lada rozrywkę, gdy patrzymy na produkty bardzo odbiegające od tego oferowanego, a śmiech miesza się z rozgoryczeniem kupujących, to statystyki mówią co innego. Tylko co 12 osoba zwróciła produkt sprzedawcy.

Zakup tkanin w sklepie internetowym

Chcemy wiedzieć, co kupujemy jeszcze przed złożeniem zamówienia. A co z produktami, które nie da się łatwo zweryfikować przez okno w przeglądarce? Do takich produktów należą także tkaniny. Jednak z pomocą przychodzą tutaj wirtualne symulatory, które po wyborze materiału obiciowego przedstawiają mebel w tkaninie tapicerskiej wybranej przez konsumenta. Sklepy internetowe z tkaninami dysponują wieloma technicznymi rozwiązaniami takimi, jak prezentacje 360 stopni, filmy i zdjęcia wysokiej jakości, które pomagają spojrzeć na produkty realnym okiem i podjąć trafny wybór.

Reklama