Prezydent Tadeusz Ferenc: wybudujemy w Rzeszowie wiadukty dwupoziomowe

78
Reklama

Nad rondami Dmowskiego i Pobitno, a także nad skrzyżowaniami przy szpitalu MSWiA oraz alei Rejtana z Sikorskiego – tam powstaną dwupoziomowe wiadukty. Mają one rozładować korki w mieście.

 

Tadeusz Ferenc, który w niedzielnych wyborach (21 października) będzie walczył o piątą kadencję prezydenta, o swoich planach związanych z komunikacją mówił w środę pod pachnącym nowością wiaduktem na ulicy Podkarpackiej przez który codziennie przejeżdża 20 tysięcy samochodów. Ferencowi towarzyszyli kandydaci na radnych z proprezydenckiego komitetu Rozwój Rzeszowa. 

– Mam ogromną przyjemność, gdy słyszę ten szum jadących samochodów, bo ludzie, którzy jadą tymi samochodami mają coś do załatwienia, a to świadczy o szybkim tempie życia w Rzeszowie i o dużym tempie rozwoju miasta – mówił Tadeusz Ferenc. 

Miasto szuka rozwiązań na problem pogłębiających się korków w Rzeszowie. W stolicy Podkarpacia jest zarejestrowanych ok. 125 tysięcy samochodów, a kolejnych 150 tys. codziennie wjeżdża do miasta. Lekiem na komunikacyjny chaos mają być dwupoziomowe wiadukty.

W ciągu najbliższych pięciu lat mają powstać cztery: nad rondem Dmowskiego wzdłuż Galerii Rzeszów, rondem Pobitno, gdzie krzyżują się ulice Armii Krajowej i Lwowska, a także nad skrzyżowaniem ulic Okulickiego, Krakowskiej i Witosa oraz nad skrzyżowaniem ulic Sikorskiego i Rejtana. 

– W przypadku tego ostatniego plan przewiduje budowę wiaduktu od strony al. Powstańców Warszawy w kierunku al. Armii Krajowej. Natomiast od al. Sikorskiego w kierunku al. Rejtana ruch będzie się odbywał dołem, czyli tak jest obecnie – wyjaśnia Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. 

– Życie pokazuje, że kolejne wiadukty będą musiały być budowane dla usprawnienia komunikacji – przekonuje Tadeusz Ferenc. W planach jest także przedłużenie połączenia ul. Lubelskiej z Warszawską w kierunku ul. Krakowskiej 300-metrowym wiaduktem nad ul. Warszawską i torami kolejowymi.

Ratusz nie odpuszcza też budowy budowy obwodnicy południowej, która ma łączyć ul. Podkarpacką z al. Sikorskiego. Miasto liczy na to, że po ubiegłorocznej porażce, gdy rząd PiS odmówił dofinansowania inwestycji w wysokości 277 mln zł, ostatecznie uda się obwodnicę wybudować. – Nasze projekty są oceniane bardzo wysoko – twierdzi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.

Konrad Fijołek z Rozwoju Rzeszowa zapewnia, że wspomniane inwestycje mają bardzo duże szanse na realizacje, bo wpisano je do Wieloletniej Prognozy Finansowej. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

78 KOMENTARZE

  1. „Mam ogromną przyjemność, gdy słyszę ten szum jadących samochodów” Od dawna podejrzewałem, że to dewiant seksualny, teraz straciłem wątpliwości.

  2. „Prezydent Tadeusz Ferenc: wybudujemy w Rzeszowie wiadukty dwupoziomowe”
    Fiu fiu. Czyli skrzyżowanie trzypoziomowe. Poziom gruntu i dwa poziomy waduktów. Na zachodzie, szczególnie w Hiszpani w Kraju Basków, we Francji okolice Lyonu, ale też i w Niemczech takie widywałem. No ale to wymaga dużo przestrzeni. Nam tu wystarczy TUNEL pod skrzyżowaniem, a nie wiadukt. Potrzeba też nitkę tramwajową. Są takie tramwaje, które nie potrzebują trakcji, bo ładują się po przyjechaniu na przystanek. Minuta ładowania i do kolejnego przystanku. Tam znowu minuta ładowania i tak na każdym przystanku. Mniejsza ingerencja w krajobraz miasta niż ta monorail.
    No ale rozliczymy RR z obietnic.

  3. Ferenc caly czas cos buduje tylko tego nie widać. Z perspektywy czasu mozna stwierdzic ze on juz dawno sie wypalił. Jest jak marionetka w rekach ludzi ktorym załatwił prace w urzedach i teraz dalsza ich praca zależy od reelekcji. Zacementowany jest Rzeszów siecią powiazań i interesow w przewadze ludzi z dawnego PZPR wiec raczej nie ma co liczyć na rozwój.

  4. Hu…..j z tych obietnic najważniejsza jest obwodnica bo Rzeszów się korkuje jak Warszawa i wyczyścić Wisłok bo jeden wielki szłam za 10 lat nie damy rady wody pompować bo tyle mułu.

    • Racja tylko Ring – musi byc zamknięty

      Raz mały Ring : drogi nie pokończone – budowa niektórych rozpoczęta w latach 60/70 i stanęła .
      Oraz duży Ring : most przez Wisłok i dociągnięcie do lwowskiej i autostrady
      Wtedy tak – możemy powiedzieć że układ jest zamknięty + dokonczenie połączeń poprzecznych i równoległych bo ulice niektóre jeszcze z przed 1920 i nie mają dróg bliźniaczych równoległych i sie korkują i mamy wariactwo : rano i po południu ; O !
      I dla tego jest pytanie ?
      Czy w dniu 22-10-2018 zaczną sie roboty drogowe czy nie ?

  5. A jakby zrobić tramwaj na pasie zieleni na Okulickiego od Baranówki aż do Przemysłowej. a potem może gdzieś dalej. Co ważne tory mogą iść po trawie więc zieleń zostanie nienaruszona a wręcz można dosadzić krzewów aby tramwaj w zielonym tunelu jechał.

  6. „nad rondem Dmowskiego wzdłuż Galerii Rzeszów, rondem Pobitno, gdzie krzyżują się ulice Armii Krajowej i Lwowska, a także nad skrzyżowaniem ulic Okulickiego, Krakowskiej i Witosa oraz nad skrzyżowaniem ulic Sikorskiego i Rejtana. ”

    Przydałyby się na tej liście bardzo 2 kolejne: nad ul.Hetmańską w ciągu al. Powstańców Warszawy (dla kierunku na wprost) i nad al. Powstańców Warszawy w ciągu ul.Kwiatkowskiego/Podwisłocze.

    Nad skrzyżowaniem Sikorskiego/Rejtana generalnie duży ruch jest na kierunkach Powst. Warszawy– Rejtana oraz Sikorskiego–Powstańców Warszawy, więc nie wiem, co tu wiadukt może pomóc.

    Natomiast na rondzie Pobitno, zarówno na kierunku al.Żołnierzy I Armii WP/al. Armii Krajowej jak i na kierunku Lwowska/Lwowska ukształtowanie terenu (spore górki) narzuca wręcz opracowanie koncepcji tunelu pod rondem , a nie wiaduktu, dla któregoś z tych kierunków.

    W tym rejonie potrzebna jest też nowa dwujezdniowa droga od al. Zołnierzy I Armii WP (skrzyż. z ul. Sieciecha, być może z przedłużeniem wiaduktu nad torami na tej ulicy aż po ul. Morgową)na zachód do Wisłokostrady a w kierunku wschodnim biegnąca na północ od cmentarz komunalnego Wilkowyja z włączeniem na południe do Lwowskiej od zachodniej strony hipermarketów w Krasnem.
    Mająca swoją kontynuację, po przekroczeniu ulicy Lwowskiej dalej na południu, obok osiedla przy ul. św. Kingi (z przecięciem ulic Olbrachta i Słocińskiej) i skręcająca potem ku zachodowi, przez ul.Powst.Wielkopolskich lub św. Rocha do ul. Wieniawskiego, skąd jedna dwujezdniowa odnoga powinna prowadzić do al. Armii Krajowej w rejonie salonu Forda i łaczyć się jako przedłużenie z istniejącą al.Krzyżanowskiego, zaś druga, również dwupasmowa biec mniej więcej w rejonie ul. Wieniawskiego i Robotniczej (lub po ich linii, u podnóża Pogórza Karpackiego, a nie przez cenne krajobrazowo i przyrodniczo lasy i górki zalesko-matysowkie) przez rejon ul. Spacerowej i skośnie przecinając al. Sikorskiego i biegnąc przez pola Białej dołączać się do Drogi Południowej na jej załamaniu w kierunku Tyczyna (z włączeniem dużym rondem) – to zwiększyłoby znaczenie Drogi Południowej dla ruchu w samym Rzeszowie, a nie ograniczało jej tylko do samego tranzytu czy połączenia Budziwój-Podkarpacka.
    Z realizacją dróg trzeba się spieszyć bo niedługo wygasa specustawa drogowa i być może skończą się środki unijne.

    • Analiza dogłębna popieram –
      i dlatego nasuwa sie proste pytanie :

      Gdzie byli wszyscy Decydenci do tej pory że tego nie robili no gdzie byli teraz z letargu sie obudzili i walą pomysłami jak Napoleon kartaczami z armat az ciężko to wszysko codziennie ogarnąć no i ile na to wszystko nagle kasy potrzeba co ?
      czy księgowa w ratuszu policzyła czy już biegunki z tego liczenia dostała bo mnie sie wydaje że dzisiaj nikt sie za łotate nie złapał i nawet geodety na tych skrzyżowaniach nie widziałem więc sądze że to tradycyjny ; Pikuś
      A nie skrzyżowania jak w cywilizowanych metropoliach ; O !

  7. Miasta nigdy nie odkorkujecie dopóki nie będzie wybudowane:
    a) Dokończona ul. Dworaka wraz z podłączeniem do Asseco i Załęskiej przez tory
    b) Obwodnica południowa
    c) Zjazd z S19 w Babicy
    d) Kwiatkowskiego poszerzona do dwóch pasów od Powstańców po nową obwodnice południową.
    e) Połączenie Warszawskiej z Krakowską
    Moim zdaniem priorytet prac według wyżej wymienionej kolejności.

    • Jaki to miał być lek : to tylko był pic no jeszcze nikt takiej sztuki nie dokonal gdy :
      – zlikwidowano jedną jezdnie na Bus -pas
      – tablice elektroniczne nic nie zrobia jak : brak brak dróg równoległych brak zamkniętego małego Ringu / brak dużego Ringu dookoła miasta / brak nowych dróg z rejonów gdzie powstają nowe dzielnice np: boczna Olbrachta na (6000 )- czy przy paderewskiego blok koło bloku w budowie .
      Dróg nowych brak i co zrobi system super inteligentny no nic nie zrobi czyli ; kasa poszła sie walić jest PIKUŚ ; O !
      A bełkot i brednie o trasach jak w cywilizowanym świecie słychać z wszystkich stron – no tylko jeszcze kilka godzin.

  8. Pomysł z dwupoziomowymi wiaduktami jest bardzo dobry i się sprawdzi robię każdego dnia ponad 100 km dziennie po mieście i okolicach niech się wypowiadają osoby,które również jeżdżą i mają coś do powiedzenia na ten temat a nie mieszacie z polityką i wyborami

    • Zgadza się, codziennie muszę się przebijać przez skrzyżowanie Sikorskiego/Rejtana i rondo Pobitno, pół życia spędzam w samochodzie, niechże wreszcie jakoś usprawnią te skrzyżowania.
      O ile coś z tego wyjdzie;) Ale wyobraźcie sobie jakie będą korki, jak będą to cuś budować!

      • Spokojnie – za to musi sie zabrać odpowiedni ekspert
        Muszą być najpierw wytyczone drogi zabierające ten ruch pojazdów z budowanego węzla / robota musi sie robic 24- na 24 a tempo musi być pieruńskie : Bi/Turbo
        Wtedy po 24 miesiącach pokropek i bla – bla – bla a My śmigamy jak przystało w XXI wieku ; O

    • Kolejny pisior, który chce się popisać ale nie dość, że caps lock mu się zacina to jeszcze nie rozumie nawet co pisze – poczytaj sobie co oznacza ta cytowana ostatnia linijka.

  9. Mi osobiscie rondo z flagami bardzo sie podoba, co do samej inwestycji priorytetem jest dokonczenie Dworaka i poloaczenie go z Zaleska. Odkorkowaloby to rondo Pobitno, oraz skrzyzowanie kolo Galerii Rzeszow

  10. Te dwupoziomowe skrzyzowania już dawno powinny być, do tych przedstawionych należałoby koniecznie jeszcze dodać skrzyżowanie Pow. W. / Podwisłocze. Tym bardziej że tych okolicach powstają nowe wysokie budynki.

  11. Mam przed sobą materiały wyborcze pana Ferenca.
    Zwie się to „Zawsze dla mieszkańców” lub „Rzeszów dla mieszkańców”.
    Takiego zbioru nierealnych obietnic dawno nie widziałem.
    1. nieśmiertelna kolejka naziemna.
    2. Centrum komunikacyjne – od czasu PRL nie zmienione – widać pan Ferenc pała sentymentem do tego czasu.
    3. Centrum lekkoatletyczne na Wyspiańskiego – jak na razie to zburzone lodowisko i przygotowania pod kolejne bloki.
    4. Połączenie Rejtana z Jasionką – przez 10 lat zbudowano 600 m i zakończono targowiskiem 🙂
    Zresztą nie ma sensu wyliczanie tego po kolei – weźcie tą ulotkę i czerwony zakreślacz. Punkty nierealne zakreślcie na czerwono – ten kolor zdominuje całą stronę.
    Drogi wyborco – to co Ci obiecują „puszczaj sobie koło ucha” – nie dostaniesz nic, oprócz kolejnych bloków i światełek na drzewach.

    • Budowa Centrum komunikacyjnego człowieku nie zależy od miasta , właściciel PKS nie zgodził się na to aby tamte tereny zostały wzięte pod uwagę, natomiast PKP wykonuje remonty na kwotę 200mln zł i jest zajęte swoją inwestycją.
      Centrum lekkoatletyczne nie powstało ponieważ w ministerstwie sportu zabrakło kasy pomimo że została podpisana umowa między miastem a marszałkiem – pis zrobił to celowo aby na czas wyborów nie było możliwości pochwalenia się budową.
      Co do połączenia rejtana z jasionką to pozostawię bez komentarza bo mam wrażenie że nie masz pojęcia o czym piszesz.

      • Tępicielu, większego oszołoma niż ty (specjalnie mała litera) jeszcze nie spotkałem!
        Po pierwsze – czytaj ze zrozumieniem (chyba ze masz z tym problem, ale to nie moja wina)
        Po drugie – KAŻDY Z TYCH PUNKTÓW jest wzięty z aktualnego programu wyborczego Ferenca!!! (patrz pkt 1)
        Dalsze moje uwagi są bez sensu, ty i tak wiesz lepiej!

  12. a Tadzio gdzie mieszka, może tam wokół niego jakieś niezagospodarowany teren jest, i dla dobra ogółu pod oknem wypadałoby mu drogę poprowadzić, a może bloki postawić, a spalarni czemu pod własnym domem nie postawił? mógłby co dzień patrzeć jak jego miasto się rozwija
    przeludniony Rzeszów woła o święty spokój

  13. Najpierw buspasy z dotychczasowych pasów dla aut i strefa płatnego parkowania, żeby ruch samochodowy ograniczać. Teraz będziemy budować wiadukty, żeby wpuścić do miasta jeszcze więcej samochodów i spalin.

    Nie od dziś wiadomo, że Ferenc ma nierówno pod kopułą

    • To są trasy przelotowe, więc niczego nie będzie nigdzie wpuszczał. Twoje wycieczki do Ferenca świadczą o tobie, a jakbyś mieszkał w Rzeszowie od urodzenia, to wiedziałbyś jak to miasto wyglądało zanim zaczął rządzić.

      • Co to jest za bzdurny argument? Może też powiesz, że po co było obalać komunę, skoro za II RP było gorzej?

        Po to buduje się wiadukty, żeby jeździło się lepiej. A jak będzie się jeździło lepiej, to pojawi się dodatkowy ruch. To podstawy inżynierii ruchu.

  14. Ferenc od światełek na drzewach za 2mln, kładki pod którą zamontował i zdemontował światła a teraz są stłuczki 2-3 razy w tygodniu.
    Od podwyżek cen wody, odbioru ścieków i odpadów, niedogadania ze spalarnią.
    Ferenc od „dobrych” interesów z developerami i ignorowania mieszkańców.
    Zamulonego zalewu.
    Od budowy nitki ciepłowniczej na Zalesie…
    Na polecenie swojej bandy postPZPRowskiej nazwania mostu północnego nazwiskiem zdrajcy Narodu – Mazowieckiego z bandy okrągłostołowej.
    Od śledzenie autobusów MPK 😉

    • Typowa, PiS-owska retoryka. Aby tylko ugryźć, bo przecież nikt tego nie zweryfikuje. A ja Ci powiem tak: Światełka i ozdoby wyglądają pięknie i lepiej wydawać pieniądze na nie, niż kilka np. nowych pomników. Jak można oskarżać kogoś za stłuczki samochodowe wywołane przez brak wyobraźni a często bezmyślność kierowców. Taryfę za wodę i ścieki zatwierdza – na 3 lata – stworzone przez PiS Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Cenę za odpady reguluje koniunktura a co do spalarni, no cóż jej właściciel zarządał bajońskiej kwoty od miasta, dlatego trwają negocjacje. Rozwoju miasta nie zatrzymasz i nie ma znaczenia kto nim rządzi, dlatego umowy z developerami i niestety pokrzywdzona mniejszość. Zalew nie jest własnością Rzeszowa i nie ma znaczenia kto był, jest, czy będzie prezydentem miasta, ten problem jest trudny do rozwiązania. Budowa nitki ciepłowniczej na Zalesie – ktiś, coś obiecał ? W jego, tzn. Ferenca „post PZPR-owskiej bandzie”, są/byli ludzie którzy byli w AWS-ie, czy „Solidarności” i taką a nie inną nazwę nadali. Co do Mazowieckiego, to znaczy zdradził Cię ? Bo nie kumam jak/kiedy zdradził naród ? Ferenc śledzi autobusy MPK – i słusznie, ktoś to jak widać robić musi. Rada taka: więcej czytaj, myśl i analizuj a potem uczciwie i merytorycznie się wypowiadaj.:-)

  15. Z materiałów wyborczych wynika, że Ferenc wystawia swojego trzydzieści lat młodszego klona, więc Tadex będzie rządził jeszcze przez osiem następnych kadencji.

  16. Zastanawiam się kto krytykuje obecnego Prezydenta. Leniwe urzędasy, których Pan T. Ferenc zagonił do roboty, czy są to ostatnie podrygi nielicznego, przegranego elektoratu Buuuuuczaka?

    • Krytykują ludzie młodzi, którzy widzą co dzieje się w innych miastach i podróżują po świecie. Część z nich to architekci 🙂 I jak słyszą hasła o rzeszowskiej „innowacji” to zrywają boki ze śmiechu. A, i prawda jest taka że nie ma żadnego lepszego kandydata od Ferenca-wszyscy inni jeszcze gorsi w swoich „obietnicach”. I to jest najgorsze.

      • BB – owszem, widzą, porównują i dlatego Dziadek Tadek ma takie poparcie. Nie wiesz o czym mówię? Porównaj Rzeszów z Olsztynem, Kielcami, Radomiem. Nie ujmując tym miastom to jednak Rzeszów jest dużo, dużo z przodu. Ferenc idealny nie jest, ma swoje wady, ale jest najlepszy. I tylko szkoda, że go kiedyś zbraknie, bo ten co przyjdzie nie dorówna mu nawet w połowie. Populista i związkowiec Buczak? A może natchniony Belter? 😀 Nikt… A największym błędem Ferenca jest to, że nie wychował sobie następcy. Jak go braknie to będzie równia pochyła.

        • porownaj z Łodzią… Rzeszow jest naprawde swietnym miastem wiec bez przesady. Objechalam całą Polsą ( swiet tez zwiedzilam) do mojego Rzeszowa wracam.

        • Zawsze myślałem, że Rzeszów ma większe ambicje niż porównywanie się do Radomia i Kielc. Raczej Eindhoven, Magdeburg, Innsbruck, Bordeaux…

          A co do Olsztyna – zbudował niedawno linię tramwajową, podczas gdy Ferenc od 10 lat opowiada bajki o kolejce

          • Olsztyn miał już tramwaje więc nic nie zbudowali tylko na tym miejscu gdzie niegdyś były szyny położyli nowe .W Rzeszowie z kolei nie ma miejsca na tramwaj ze względu na wąskie ulice.

          • Bzdura: Olsztyn zbudował sieć tramwajową od zera, o zupełnie nowym przebiegu, dostosowanym do współczesnych potrzeb (bo niby jak inaczej?).

            I które to niby ulice są za wąskie? Na 4 pasy ruchu jest miejsce, ale na tramwaj już nie? Pooglądaj po jakich ulicach jeżdżą tramwaje w Europie i nie wygłupiaj się z tymi wąskimi ulicami.

        • Ja piszę o porównywaniach do LEPSZYCH miast, nie do gorszych. I do czerpania od lepiej rozwiniętych krajów. Ale to tak jest jak się nie zwiedza, nie jeździ, nie poznaje kultur, języków, ludzi a swoją życiową percepcję ogranicza do Kielc i Olsztyna 😀 😀 Ciasnota umysłowa to jednak jakaś „wrodzona” cecha Podkarpacia.

        • Tłumoki zawsze będą, jak widać po autorze komentarza. Taki tłumok nie wie że co roku Politechnikę Rzeszowską opuszcza około stu inżynierów architektów magistrów którzy potem jadą pracować do Warszawy, Wrocławia i na Zachód i projektują tam takie budowle o których tłumok nie ma pojęcia. I nigdy nie będzie miał.

      • Co w innych miastach można zobaczyć takiego co w Rzeszowie nie ma , skończ chłopie bredzić . Jacy młodzi ludzie krytykują Ferenca , palnij się w ten durny łeb trolu

        • Rozwinięta kultura, dobra architektura, dobra urbanistyka, rozwiązania związane z infastrukturą które mają służyć ludziom (kierowcom) a nie pierdzistołkom w urzędach, ekologia wraz z całym systemem recyklingowym, faktyczne korzystanie z energii odnawialnych (np w budynkach publicznych), opracowane i fachowo zaprojektowane tereny zielone rekreacyjne na których nikt nie planuje 50piętrowych bloków, bezpieczeństwo które wiąże się z realnie działającym monitoringiem miejskim i aktywnie reagującą strażą miejską, służby porządkowe które sprzątają nie tylko główne ulice i od święta, darmowe społeczne działania aktywizujące osoby starsze jak i dzieci, brak problemów z edukacją, ze żłobkami, przedszkolami, w końcu dostępne dla wszystkich parki sportowe z boiskami gdzie młodzież może się „wyżyć”…dalej? Jakbyś wyjechał z Rzeszowa, z Polski może byś to zobaczył. W końcu.

        • No jak to jacy? Już wiemy, że to tzw. tłumoki, mieszkają na ul. Architektów i że jeżdżą po świecie – zapewne na audiencję do swojego prezesa, czy to jest „po świecie”? No raczej nie ale niech sobie tak myślą. Może to komitet tego Buczoka czy jak mu tam…

          • Bez przesady z tymi Kielcami. Miasto jest dużo lepsze do życia niż Rzeszów. Jest ekstraklasa, piękny amfiteatr na Kadzielni i śliczna filharmonia świętokrzyska. Nie wspominam o rynku i innych urokach. Szkoda że Rzeszów jest tyle do tyłu i szczerze? Rzeszów to beton a Kielce to piękne miasto skrojone w sam raz do życia.

  17. Może to czas na psychologa gdy człowiekowi taką przyjemność sprawia widok aut, ulicy i smród spalin? Ferenc, daj spokój, nie baw się w naczelnego architekta i urbanistę bo takie „złote myśli” były na czasie w Stanach w latach 70tych i doprowadziły do urbanistycznej masakry.

  18. Typowe o obietnice przedwyborcze…. Dziadziu – wiem że się starasz ale ja Ci już podziekuje… Wstrzeliles się w dobry czas tzn. czas dopłat z Unii a z pewnością inni wyciagli by więcej… i na bardziej pożyteczne cele…Wiesz o czym pisze…!!!

    • Pan Tadeusz Ferenc, cymbalisto objął stanowisko gdy nie było jeszcze kasy z unii i jakoś mu to nie przeszkadzało aby zacząć rozwijać miasto po poprzednim nieudaczniku. Skoro kasa z unii jak napisałeś pomogła miastu w rozwoju to ktoś te pieniądze pozyskał , jakoś inne miasta tego nie potrafiły
      Rzeszów odniósł kolejny sukces. Tym razem w wykorzystaniu pieniędzy unijnych. W rankingu Pisma Samorządu Terytorialnego „Wspólnota” Rzeszów zajął trzecie miejsce wśród polskich miast.
      .Miejsca na podium zajęliśmy w dwóch kategoriach:
      1. Wykorzystanie środków zagranicznych ogółem na 1 mieszkańca.
      Z kwotą 369,01 zł na 1 mieszkańca zajęliśmy 3 miejsce. Wyprzedziły nas jedynie Katowice i Opole. Za nami w kolejności znalazły się: Zielona Góra, Toruń, Poznań, Bydgoszcz, Kraków, Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Olsztyn, Łódź, Białystok, Szczecin, Lublin, Gorzów Wlkp, Kielce.

      • Zanim Polska przystąpiła do UE korzystała z funduszy przedakcesyjnych. Funduszem stanowiącym pomoc materialną dla państw kandydujących, z którego pochodzą pieniądze na projekty mające dostosować i przygotować kraj do wymogów Unijnych jest PHARE. Powstał on specjalnie dla Polski i Węgier, jednak później z dobrodziejstw tego funduszu skorzystały także Bułgaria, Czechy, Słowacja oraz Albania, Rumunia, Litwa, Łotwa i Estonia.

        Kolejnym instrumentem finansowym był fundusz ISPA. Jego główny cel to ujednolicenie infrastruktury transportowej oraz ochrony środowiska państw mających status kandydujących. Kolejnym instrumentem finansowym jest SAPARD. Środki pochodzące z tego funduszu miały za zadanie wspieranie rolnictwa i obszarów wiejskich krajów kandydujących.

        Ważnym instrumentem finansowym był też Fundusz Spójności. Gwarantował on państwom kandydującym, słabiej rozwiniętym których PKB na osobę nie przekracza 90% średniej unijnej. W ramach tego funduszu wspierane były projekty z zakresu infrastruktury i ochrony środowiska. Finansowanie było podobne jak w przypadku ISPy.
        Wszystkie te fundusze miały jeden wspólny cel: pomóc państwom kandydującym podniesienie się na poszczególnych polach do poziomu tzw. średniej unijnej.

  19. To tylko potwierdza, że polityka i religia to najgorsze co spotkało ludzkość. Jakby pogodzić tych z lewa i prawa, obsadzić prezydenta z jednej partii a jego zastępcę z drugiej, jeden by budował swoje centa komunikacyjne, drugi wiadukty, miasto by się naprawdę rozwijało, a tak będzie g…no

Comments are closed.