W sobotę szósta edycja Wiosennej Imprezy na Orientację. Trzy trasy do wyboru

2
Zdjęcie: Materiały prasowe
Reklama

Trzy trasy o długości 6 km, 15 km i 30 km będą mieli do wyboru uczestnicy Wiosennej Imprezy na Orientację, która odbędzie się w najbliższą sobotę (25 marca) w Rzeszowie. Zgłoszenia trwają do środy.

Wiosenna Impreza na Orientację odbędzie się już po raz szósty. To największy bieg na orientację na Podkarpaciu, organizowany przez 59. Wodną Drużynę Harcerską oraz Centrum Sportu i Rekreacji Uniwersytetu Rzeszowskiego.

– Uczestnicy otrzymują na starcie mapę z zaznaczonymi punktami i muszą w jak najkrótszym czasie  odnaleźć je w terenie oraz dotrzeć na linię mety. Poziom trudności imprezy jest przystępny zarówno dla wyczynowych zawodników, jak i dla całych rodzin. W tym roku uczestnicy do wyboru mają 3 trasy (6 km, 15 km i 30 km), prowadzące przez malownicze wzgórza południowo-wschodnich dzielnic Rzeszowa. W tym roku spodziewamy się na starcie ponad 400 uczestników – informuje Arkadiusz Mach z Uniwersytetu Rzeszowskiego.

WInO odbędzie się terenie kampusu UR na Zalesiu. Zawodnicy wystartują o godz. 11:00. Pół godziny wcześniej rozpocznie się odprawa techniczna. Dekoracja zwycięzców planowana jest na 15:00. Celem imprezy jest prezentacja walorów krajoznawczych okolic Rzeszowa oraz propagowanie aktywnego wypoczynku.

Uczestnicy mogą startować w 2-3 osobowych zespołach. Organizatorzy dopuszczają także samodzielny start.  Na każdej trasie będą punkty kontrolne, pomiędzy którymi uczestnicy sami wybierają wariant przejścia.

Punkty kontrolne znajdą się w charakterystycznych miejscach i oznaczone będą w terenie „lampionami BnO” oraz numerem punktu. Punkty należy zaliczyć według kolejności opisanej na mapie. W przypadku ominięcia punktu i zaliczenia kolejnego, nie można już zaliczać poprzedniego.

Na najkrótszej trasie (6 km) będą trzy punkty kontrole, na trasie 15-kilometrowej – sześć, a 11 na najdłuższej trasie 30-kilomtrowej. Limit czasu na pokonanie tras wynosi odpowiednio: 7 godz., 7,5 godz. i 8 godz. Każdy zespół otrzyma numer startowy pełniący jednocześnie rolę karty startowej, którą należy mieć przy sobie przez cały czas na trasie rajdu.

Zgłoszenia do udziału w Wiosennej Imprezie na Orientację trwają do środy (22 marca). Należy to zrobić wchodząc TUTAJ. W dniu imprezy trzeba przekazać oświadczenie o udziale w biegu na własną odpowiedzialność. Oświadczenie do pobrania TUTAJ. Osoby niepełnoletnie muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na udział w imprezie. Oświadczenie można pobrać TUTAJ.

Udział w biegu na orientację jest płatny – 15 zł za zespół. Wpłat należy dokonać do 22 marca. Będzie można również zapłacić także w dniu zawodów, ale opłata wzrasta do 30 zł. Warunkiem jest zgłoszenie zespołu do najbliższej środy.

Wpłat należy dokonywać na konto:  Stowarzyszenie „Instytut Tradycji” 93 1240 2614 1111 0010 3626 1166 (Bank PEKAO), w tytule: darowizna WInO 2017, [nazwa zespołu].

Każdy zespół obowiązkowo musi posiadać sprawny telefon komórkowy. Warto mieć kompas, wygodne obuwie, odzież chroniąca przed warunkami atmosferycznymi, długopis lub ołówek, dokumenty tożsamości, zapas pożywienia oraz wodoodporny mapnik.

Główną nagrodą biegu na orientację jest satysfakcja z pokonania trasy. Pierwsze trzy miejsca we wszystkich kategoriach zostaną nagrodzone pamiątkowymi pucharami. Każdy zespół otrzyma pamiątkowy dyplom. Wyróżnione zostaną najlepsze zespoły harcerskie.

Zdjęcie: Materiały prasowe
Zdjęcie: Materiały prasowe

(ak)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

2 KOMENTARZE

    • Z doświadczenia wiemy, że trzy pierwsze zespoły z każdych tras, również z 30 km, przebiegają na metę przed 15:00 (pierwsi zawodnicy z 6 km nawet przed 12:00). A dekorujemy ich o tej godzinie, by nie musieli czekać całego popołudnia. Większość zawodników z tras 6 i 15 km również jest już wtedy w bazie zawodów i mają szansę zobaczyć dekorację 🙂
      Pozdrawiam.

Comments are closed.