W wakacje wygodniej pociągami z Rzeszowa w Bieszczady. Roboty na finiszu

10
Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

Dobiegają końca prace na linii kolejowej nr 106 między Boguchwałą a Czudcem. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h. 

Jak przypomina Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, od 22 czerwca pasażerowie mogą już bez przesiadek podróżować z Rzeszowa do Jasła i dalej w Bieszczady.

PLK kończą rewitalizację linii nr 106 Rzeszów – Jasło na odcinku Boguchwała – Czudec. Roboty obejmują modernizację torów, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych.

Dotychczas wykonane prace ułatwiły pasażerom letnie wyjazdy m.in. w Bieszczady. Mogą oni już korzystać z dodatkowego przystanku Zaborów Błonia, a także z przebudowywanych peronów w Wisłoczance, Babicy, Babicy Kolonia.

– Prace wykończeniowe na przystankach potrwają do końca lipca br. Dodatkowo trwają roboty na nowych przystankach osobowych w Markuszowej oraz w Jaśle Fabrycznym, z których podróżni będą mogli korzystać jeszcze w okresie wakacyjnym – twierdzi Dorota Szalacha. 

Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Wsiadanie do pociągów ułatwią specjalne pochylnie. PLK obiecują, że z wszystkich modernizowanych i dodatkowych przystanków podróżni będą mogli w pełni korzystać jeszcze przed końcem wakacji.

Rewitalizacja linii nr 106 Rzeszów – Jasło na odcinku Boguchwała – Czudec skróci podróż o kilka minut a pociągi zwiększą prędkość z 60 do 100 km/h. Wymianie poddanych zostanie 12 km toru oraz remont lub przebudowa 29 obiektów inżynieryjnych, w tym trzech mostów i trzech wiaduktów w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów.

Przedstawiciele PKP PLK twierdzą, że zwiększy się również poziom bezpieczeństwa na 23 przejazdach kolejowo-drogowych. Na 12 spośród nich montowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji m.in. na drogach powiatowych w gminach: Boguchwała, Czudec, Wiśniowa, Frysztak i Jasło.

– Wymieniona nawierzchnia dróg ułatwi kierowcom przekraczanie torów. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zwiększą też nowe urządzenia sterowania. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest do końca wakacji – dodaje Dorota Szalacha. 

Rewitalizacja odcinka Boguchwała – Czudec finansowana jest z podkarpackiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Inwestycja kosztuje ponad 42 mln zł. 

Zdjęcie: PKP PLK

Opr. (ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

10 KOMENTARZE

  1. Jeszcze tylko w Rzeszowie na peronach ciągle lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku, niezła podróż w czasie jak ktoś z Krakowa czy Koziej Wólki wysiądzie z pociągu w Rzeszowie, saturatora tylko brakuje przy wyjściu, choć kto wie, może teraz w lecie postawili.

  2. Rewitalizacja linii nr 106 Rzeszów – Jasło na odcinku Boguchwała – Czudec skróci podróż o kilka minut a pociągi zwiększą prędkość z 60 do 100 km/h

    Szkoda tylko, że tych pociągów jeździ max 4 na dobę, zapatrując się, że połowa trasy Jasło – Rzeszów jest rozkopana..

  3. No swietnie, pociag to najlepszy srodek transportu dla dzieciakow, juz w nastepny weekend bede korzystal z twgo transportu ze swoimi pociechami. Ogladanie czesci wyprawy przez okno pociagu to super zajecie.

  4. Co stoi na przeszkodzie zeby jechały np.160 jak na Kraków jak robić remont to może od razu porządnie a tak to za parę lat bedą znowu rozgrzebywać?

Comments are closed.