Zderzenie trzech samochodów na al. Cieplińskiego w Rzeszowie

14
Zdjęcie: Pan Dominik / Czytelnik Rzeszów News
Reklama

Nikomu nic się stało w zderzeniu trzech aut, do którego doszło we wtorek po południu na alei Cieplińskiego w Rzeszowie.

O zdarzeniu poinformował nas pan Dominik, Czytelnik Rzeszów News. Dominika Kopeć z podkarpackiej policji mówi, że funkcjonariusze o zdarzeniu zostali powiadomieni kilkanaście minut po godz. 16:00.

– Na środkowym pasie al. Cieplińskiego w kierunku ul. Mochnackiego, kierujący daewoo tico najechał na tył seata, a kierujący seatem najechał na tył mazdy. W zdarzeniu nikomu nic się nie stało. Wszyscy kierujący byli trzeźwi. Nie ma utrudnień w ruchu. Zdarzenie zakwalifikowano jako kolizję – dodaje Dominika Kopeć.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

14 KOMENTARZE

  1. Ja też go znam – on nie jeździ jak wariat – on nie umie jeździć – widziałem jak cofał na parkingu wieśwagenem busem i pozaczepiał zderzakiem 4 samochody mimo, że stał między dwoma – no mistrz kierownicy.

  2. Też posiadam taki samochód Daewoo Tico, jako ekspert mogę powiedzieć, że produkcję Daewoo Tico w Korei Południowej rozpoczęto w 1991 roku, jednak była to licencyjna wersja Suzuki Alto, oferowanego od 1988 r. Największą zaletą pojazdu było 5-drzwiowe nadwozie, gdyż dzięki temu zajmowanie miejsc w modelu było dużo wygodniejsze niż w trzydrzwiowych samochodach konkurencyjnych, takich jak np. Fiat Cinquecento. Dużą zaletą samochodu było także bogate wyposażenie standardowe. Najlepiej wyposażone modele posiadały centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie i radioodtwarzacz. Do minusów Tico zaliczano niski poziom bezpieczeństwa[2].
    Tico było oferowane w Polsce od 1993 roku, ale prawdziwy „boom” na ten niewielki i dynamiczny samochód rozpoczął się 1996 roku, kiedy to Daewoo-FSO zajęło się jego dystrybucją, a w późniejszym czasie montażem w systemie SKD. Tico było sprzedawane w wielu państwach świata, w tym także w krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie występowało pod nazwą Daewoo Fino. W 1998 roku wprowadzono na rynek model po liftingu (SX-DLX), który w wersji podstawowej posiadał lakierowane zderzaki oraz wlot powietrza, przyciemniane szyby, zegarek elektroniczny, tylny spojler, elektrycznie opuszczane szyby przednie, centralny zamek, dodatkową instalację car audio z dwoma głośnikami umieszczonymi w tylnej półce oraz szersze opony (155/70 R12). Wiosną 2001 roku oficjalnie zakończył się montaż Tico w Daewoo-FSO, gdzie powstało 126 369 egzemplarzy. Następcą rynkowym został Daewoo Matiz, który odziedziczył po Tico silnik i wiele innych elementów konstrukcji[1].Nadwozie charakteryzowało się znaczną sztywnością. W celu podniesienia bezpieczeństwa w drzwiach przednich zastosowano wzmocnienia. Podczas przeprowadzanych testów wysoko oceniono niezawodność układu hamulcowego. Przednie koła wyposażono w hamulce tarczowe, a tylne w bębnowe. Promień zawracania wynosił 4,4 m[1].
    Pojemność bagażnika wynosiła 120 l[3], lecz po złożeniu tylnego siedzenia można ją było zwiększyć do 450 l. Zaletą był szeroki tylny otwór, który ułatwiał załadunek. Ładowność Tico wynosiła 375 kg, masa całkowita 1015 kg[4].
    W latach 1998–2001 samochód produkowano w Krajowej w Rumunii, a w latach 1996–2001 w Asace w Uzbekistanie. Jego następcą jest Daewoo Matiz.

Comments are closed.