Zdjęcie: Maciej Rałowski
Reklama

Autobusy się spóźniają, za rzadko jeżdżą, a kierowcy nie chcą sprzedawać biletów, gdy ktoś nie ma odliczonej gotówki.
To najczęstsze skargi na MPK wynikające z ankiety, jaką spółka miejska przeprowadziła w ostatnich tygodniach wśród pasażerów. Ankietę, która była dostępna w autobusach, internecie oraz punktach sprzedaży Zarządu Transportu Miejskiego, wypełniło ponad tysiąc osób.

Wnioski? Prawie 80 proc. ankietowanych pochwaliło MPK za komfort jazdy autobusami, a tylko 5 proc. osób na to narzeka. Trzy czwarte pasażerów uważa, że kierowcy MPK jeżdżą dobrze lub bardzo dobrze, a 8 proc., że źle. MPK zebrało także bardzo dobre oceny za czystość w autobusach – 80 proc. pasażerów jest zadowolonych. Za kierownicą wolą też kobiety, które jeżdżą spokojniej.

Ale nie wszystko jest takie piękne, jakby spółka chciała. Co piąta opinia na temat MPK jest negatywna w przypadku opóźnień autobusów. Do tego dochodzi niechęć kierowców do sprzedawania pasażerom biletów, jeżeli nie mają odliczonej gotówki. Ankietowani poskarżyli się, że autobusy nie zatrzymują się na wszystkich przystankach i nie brakuje kierowców gwałtownie hamujących.

I ostatni zarzut pojawiający się w ankietach – autobusy na danej linii jeżdżą za rzadko. Ankiety mają być pokazane pracownikom MPK.

rzeszownews@gmail.com
Zdjęcie: Maciej Rałowski / RzeNews

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

Comments are closed.