Zdjęcie: Materiały prasowe

30 października br. to ostatni dzień, w którym klienci rzeszowskiego Tesco będą mogli zrobić zakupy. 

We wtorek „Solidarność”, działająca w Tesco, poinformowała, że tego dnia otrzymała telefoniczną informację od przedstawiciela sieci, że 8 hipermarketów i dwa mniejsze sklepy Tesco będą zamknięte. „S” twierdzi, że część z tych sklepów zostało sprzedanych. 

Na liście hipermarketów Tesco, które przestaną istnieć jest również rzeszowski, który od lat działa przy al. Powstańców Warszawy. Tesco ma zamknąć także swoje hipermarkety w Tychach, Warszawa Piastów, Warszawa Gocław, Żarach, Bydgoszczy, Gdyni, Gorzowie Wielkopolskim oraz dwa mniejszy sklepy w Sosnowcu i Warszawie przy ul. Wolskiej.

„Obecnie czekamy na dodatkowe informacje pisemne, kiedy rozpoczną się konsultacje zwolnień grupowych” – poinformowała „Solidarność”. 

Pracownicy rzeszowskiego Tesco potwierdzają nam, że hipermarket przy al. Powstańców Warszawy zostanie zlikwidowany. – Ostatni dzień dla klientów to 30 października. Przykre to, ale prawdziwe. Aż serce boli – informuje nas jeden z pracowników Tesco w Rzeszowie.

W oficjalnym komunikacie brytyjska sieć poinformowała, że swoją działalność skupi teraz na mniejszych sklepach. Pierwszy etap zmian ma być wprowadzony już w sierpniu. Między wierszami można wyczytać, że na sklepowych półkach będzie coraz mniej towarów. 

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

– Nowa oferta ma być też prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach – twierdzi Tesco. W komunikacie padają słowa o „hipermarketach kompaktowych i supermarketach”, w których „gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona”. 

„Będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi” – mówi cytowany w komunikacie Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej. Twierdzi, że zmiana modelu biznesowego Tesco „odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym”. 

Cytowany w tym samym komunikacie Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska, dodał: „Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę”.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama