Od piątku remont Placu Śreniawitów. Będą objazdy i zmiany w trasach autobusów

12
Reklama

Przez tydzień Plac Śreniawitów w Rzeszowie będzie wyłączony z ruchu. Aby przejechać przez centrum, trzeba będzie korzystać z objazdów. Urzędnicy apelują do kierowców, by przesiedli się z samochodów do autobusów. 

 

Remont Placu Śreniawitów rozpocznie się już w ten piątek (27 kwietnia) o godz. 18:00. To jedno z najważniejszych skrzyżowań w mieście z ruchu będzie wyłączone do 4 maja do godz. 5:00.

– Wybraliśmy taki okres, bo wtedy ruch jest najmniejszy, a uciążliwości, które  pojawią się w wyniku zamknięcia Placu, powinny być jak najmniej odczuwalne – przekonuje Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.

Przez tydzień firma Eurovia zajmie się frezowaniem starej nawierzchni i nakładaniem nowej nawierzchni asfaltowej wzmocnionej o tzw. geosiatkę. To ma sprawić, że z Placu Śreniawitów znikną koleiny. 

W czasie modernizacji Placu miasto zajmie się także przebudową sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Zostaną założone pętle indukcyjne, wymienione sterowniki, okablowania, latarnie. – Proces przebudowy sygnalizacji świetlnych w Rzeszowie trwa od kilku tygodni. Ta na Placu Śreniawitów będzie 41. przebudowywaną sygnalizacją – wyjaśnia Ustrobiński.

Przebudowa Placu Śreniawitów i wyłączenie jej z ruchu na kilka dni oznacza objazdy. Te Miejski Zarząd Dróg i Zarząd Transportu Miejskiego przygotował w porozumieniu z firmą wykonującą remont i policją.

Dla samochodów osobowych, które w dniach 27 kwietnia – 4 maja będą chciały przejechać przez centrum został przygotowany objazd od strony al. Cieplińskiego ulicami Mochnackiego, Hoffmanowej, Unii Lubelskiej, Dąbrowskiego, Zofii Chrzanowskiej, Hetmańską.

Z kolei od ul. Hetmańskiej pojedziemy ulicami: Zofii Chrzanowskiej, Dąbrowskiego, Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego, Cieplińskiego. Objazd od ul. Kilara będzie ulicami Podpromie, Lenartowicza, Chodkiewicza. Natomiast od ul. Hetmańskiej ulicami Chodkiewicza, Lenartowicza, Podpromie, Kilara.

W związku z wprowadzonymi objazdami zostaną też zmienione trasy miejskich autobusów. I tak linie 0A, 0B, 3, 11, 15, 18, 28, 30,36, 38,59 i N1 dojadą do przystanku „Dąbrowskiego park”, a następnie objazdem przez Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego do Cieplińskiego i dalej trasą bez zmian.

Z kolei linia 39 dojedzie do przystanku „Dąbrowskiego pawilony”, następnie pojedzie objazdem przez ul. Chrzanowskiej, Hetmańską, Kilara i dalej trasą bez zmian. Linie 2 i 42 dojadą do przystanku „Kilara” trasą bez zmian. Następnie objazdem przez Hetmańską, Chrzanowskiej, Dąbrowskiego, Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego do Cieplińskiego i dalej trasą bez zmian.

Linie 8, 26, 34 dojadą do przystanku „Hetmańska ZS Mech.”, następnie pojadą objazdem przez ulice Chrzanowskiej, Dąbrowskiego, Unii Lubelskiej, Hoffmanowej, Mochnackiego, do Cieplińskiego i trasą dalej bez zmian.

Linie 5, 6, 7, 12, 13, 37 i N3 pojadą trasami bez zmian z racji tego, iż do ruchu podczas remontu dopuszczono tylko te autobusy. Z kolei dla linii 8, 26, 34, 39 zostanie na ul. Chrzanowskiej w kursach do ul. Dąbrowskiego ustawiony  przystanek dodatkowy.

W trakcie remontu Placu Śreniawitów zostaną także z użytkowania wyłączone dwa przystanki na ul. Lisa-Kuli: przy galerii oraz przy rondzie. Najbliższy przystanek będzie znajdował się przy ul. Mochnackiego.

– Na każdym przystanku znajdzie się informacja, czy jest on czynny czy nie i gdzie znajduje się najbliższy przystanek – tłumaczy Ustrobiński.

Z kolei Anna Kowalska, dyrektor ZTM, apeluje do mieszkańców, aby w czasie remontu najlepiej nie korzystali z własnych samochodów, a z miejskiej komunikacji.

Od piątku remont Placu Śreniawitów. Będą objazdy i zmiany w trasach autobusów
Zdjęcie: Materiały Urzędu Miasta w Rzeszowie

 

 

 

 

 

 

 

 

Od piątku remont Placu Śreniawitów. Będą objazdy i zmiany w trasach autobusów
Zdjęcie: Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie

 

Reklama

12 KOMENTARZE

  1. Żeby dojechać do pracy autobusem na 8mą rano (Budziwój – Rogoźnica), musiałabym chyba wstać o 3 rano i przesiadać się ze 3 razy. Albo najlepiej umyć i ubrać się przed spaniem, i śniadanie zjeśc przed spaniem, jak w tej polskiej komedii. Może zanim zaproponujecie ludziom wycieczki autobusem, zadbajcie o parkingi i o lepsze połączenia. Ewelina dobrze pisze.

  2. Bardzo uprzejmie proszę władze miasta, aby wskazały parkingi, na których możemy pozostawić nasze samochody, by przesiąść się do superhiperpojazdów MPK. Ja – mimo dobrego wzroku – takich dostrzec nie mogę, bo najjaśniejsza władza takich nie wybudowała. Kilkaset mln zł poszło się j…… + tabliczki nad ulicami co informują „do centrum 3 min.” gdy korek na godzinę, + wagi co nie ważą, bo ktoś coś zapomniał zrobić, itd.,itd.
    Myślę, że czas na rozliczenia, np. w prokuraturze. Ale parkingów przez to nie przybędzie, a granda na ulicach codziennie większa.

      • Rozumiem, że przekazujesz swoje doświadczenia. Ale strzał kiepski, ja mieszkam w Rz od urodzenia. Ale myślę nie tylko o sobie, ale i za takich jak ty, Piotrze.

        • Możesz schować szpilki i mini do torebki i przejść się pieszo. Ja mam zamiar tak właśnie zrobić. Tylko na zdrowie taki spacer wyjdzie, z Kotuli, na Dąbrowskiego.

        • @Ewelina
          A na noc co robisz z autem? Chowasz do szafy?
          Skoro mieszkasz w Rz. więc zostaw cztery kółka przy miejscu zamieszkania i pojeździj superhiperpojazdami MPK.
          A innymi się nie martw. To takie fałszywe podejście. Zabrakło jeszcze typowej troski o osoby starsze i niepełnosprawnych.

    • Pani Ewelino – sentencja na 100 %
      dodam tylko że ;
      Nawiedzony Ratusz bełkotał o tych parkingach przed wjazdami do miasta z 10 lat wczesniej i nic –
      pozostał tylko bełkot !
      co do ważenia to system też wymaga placów aby po
      tym ” szybkim” ważeniu na jezdni w trakcie jazdy odpowiednie słuzby miały mozliwość ; odstawienia pojazdu na plac / sprawdzenia dokumentów – zweryfikowania wagi na swojej wadze i podjęcia decyzji
      : dalsza jazda – przeładunek części towaru / mandat / czy odcholowanie poj.przez ciągnik balsstowy –
      i właśnie tego ( całej ten ifrastruktury : plac/ zaplecze ) brak więc na tym co jest nawet swoich mądrych łepetyn se nie zważą a jusz w 1986 takie wagi + odpowiednie place były np. W Czechosłowacji a wystarczyło tam wysłac jednego Mądrego na delegacje aby zobaczył co i jak funkcjonuje ; O !

      I to jest cala prawda jak. – Mi mówił baca chyba w 1975 w Zakopanem

    • Moment- moment !
      Dzisiaj jechałem napisy się zmieniły rewelacja jest nowa treść ;
      Zmienil się wyświetlany czas : z 3 minut – mamy teraz nowy czas
      7-9 minut – super system sie zresetowal i zaskoczył zobaczymy co dalej Ura. ! ! !

Comments are closed.