Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę na dofinansowanie przebudowy stacji Rzeszów Główny. 

Umowa dotyczy dofinansowania inwestycji z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. – Przebudowa stacji Rzeszów, dzięki 166 mln zł dofinansowania unijnego zapewni wyższy standard obsługi wszystkich podróżnych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, w cytowanym komunikacie spółki. 

Przebudowa stacji Rzeszów Główny rozpoczęła się kilka miesięcy od budowy nowego przystanku Rzeszów Zachodni nad aleją Wyzwolenia. Ta część inwestycji ma się zakończyć w połowie br. Potem rozpocznie się przebudowa centralnej części stacji. Przebudowane zostaną trzy perony. Dostęp do nich ułatwią windy i ruchome schody. Zabytkową kładkę zastąpi 170-metrowe przejście pod torami, które połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego.  

– Będzie to bezpieczne połączenie południowej i północnej część miasta – twierdzi PKP PLK. Cała inwestycja, której koszt ma wynieść ponad 216 mln zł, przewiduje także przebudowę czterech wiaduktów. 

Ostatni etap zakłada całkowitą przebudowę wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego. Jezdnia pod wiaduktem zostanie poszerzona do dwóch pasów (w tej chwili odbywa się tam ruch wahadłowy). Powstanie także chodnik i ścieżka rowerowa. Prace zakończą się w pierwszej połowie 2021 roku.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

16 KOMENTARZE

  1. Naczelnik Rzeszowa ma juz lata i coraz mniej ma pomyslow, powinien zatrudnic 5 inzynierow planistow ktorzy doradza i zainteresuja go mln zainwestowane w miejsca typu dworzec glowny. Infrastruktura tam ma byc kultowa, a biurowce powinny drapac chmury

  2. To sie stary zastanawiaj, pewnie i tak nie zrozumiesz. Dlatego moze wytlumacze: budujac wieksza siec przystankow masz mozliwosc lorzystania z dodatkowych mozliwosci jakie daje infrastruktura komunikacyjna. Zapamieta: moze sam nie skorzystasz jednak ktos inny bedzie mial taka mozliwosc

  3. Źle to rozpatrzyles, szynobus jadoncy z Dębicy będzie się zatrzymywał na tym przystanku a potem na głównym. Pewnie każdy pociąg przewozów regionalnych i jakie inne tam są, prócz intercity, będą się zatrzymywać na tym przystanku, co wydłuży podróż o kilka minut

  4. To miałoby sens jakby szynobusy były co 15 minut. A będą ? Pewnie max 1 na godzinę.
    I tak ludzie będą jeździć autobusami lub samochodami.

  5. Ok 200- 500 osób dziennie. I przystanek za kilka milionów. Już widzę jak ci pracownicy z Dębicy przesiadają się na Głównym i czekają na szynobus,żeby wysiąśc 1 km dalej.
    No na pewno.

  6. No to własnie popatrz i powiedz gdzie w okolicy mozna pracować, żeby było łatwiej się dostać niż z głównego dworca PKP ? A z Baranówki już widzę jak ludzie z tobołami zapierniczają na ten przystanek, żeby było szybciej na Główny.

  7. Bo bedzie kolej aglomeracyjna szynobusy czy jak je tam zwał beda jezdzily co pol godziny i co by ktos z np.baranowki nie musiał dymac na dworzec glowny albo co by ktos z ropczyc debicy dojezdzajacy do rzeszowa do pracy a pracujacy z tej strony miasta nie musial dymac na dworzec taka tajemnica.

  8. No Panie Karolu ;
    oczywiscie racja bo nic w artykule nie piszą o :

    Wisłoko – Stradzie/ moście skośnym / rondzie koło ZUS’u/ oraz całkowitej przebudowie układu dookoła dworca oraz dworca PKS łacznie z wyburzeniami starych magazynów z czasów zaborów.

    Bez tych inwestycji znowu będzie dreptanie w miejscu i za chwile kolejny kwik z ratusza że : to trzeba przebydować , tam poprawić lewoskręt a tu prawoskręt tam znowu przejście a tam światła i tak to bedą dziubać przez kolejne dekadydekady.

    Plan powinien być kompleksowy aby względniał całość układu w tym rejonie metropili aby system działał przez kolejne 100 lat .
    Zrobić raz a dobrze i wszystko na tip- top.; O !

  9. no i znowu bajka dla grzecznych dzieci o tkzw.” czarnym wilku ”
    Przypominan Autorowi : przejście pod torami było i jest – zostanie tylko dobudowane do ul.Kochanowskiego
    Tunel był już dawno kopany – bedzie dobudowany – przedłużony i to jest to
    – należy podawać opini prawde a nie banialuki i propagandiwą narracje ; O !.

  10. ja się tylko zastanawiam – po co ten przystanek nad Wyzwolenia? Kto tam będzie wsiadał i wysiadał? Uważam to za marnotrawstwo pieniędzy.

  11. Miasto ma teraz obowiązek zaprojektowanie i wybudowania dróg dojazdowych do tego nowego przejazdu pod torami na ul.Batorego.Powstana nowe dojazdy od ul.Siemińskiego i od ul.Kochanowskiego i ul.G.Maczka,jest problem z finansowaniem tych inwestycji drogowych ze względu na zaplanowane inne inwestycje.

Comments are closed.