Zdjęcie: Ewa Szyfner / Rzeszów News

30 mln zł ma łącznie kosztować budowa łącznika ul. Warszawskiej z ul. Lubelską. Rzeszów poniesie tylko jedną trzecią wszystkich kosztów. Resztę pokryje 19-milionowe dofinansowanie, które miastu udało się zdobyć w wyścigu po ministerialne pieniądze.

Rzeszów otrzymał 19 mln dofinansowania na wartą łącznie prawie 30 mln zł inwestycję, którą jest połączenie ul. Lubelskiej z ul. Warszawską.

Pieniądze zostały przyznane z  programu „Polska Wschodnia 2014-2020”. Oznacza to, że miasto, realizując inwestycję, ponosi tylko jedną trzecią kosztów – wyjaśnia Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Pierwsza część inwestycji ma zostać zrealizowana do końca czerwca 2019 roku. To strategiczne połączenie dla miasta będące częścią obwodnicy północnej.

Połączenie od ronda na ul. Lubelskiej do ronda na ul. Warszawskiej będzie miało ok. 1,5 km. Będzie przedłużeniem drogi, łączącej dwa osiedla: Staromieście i Załęże. Powstaną dwa pasy ruchu w obu kierunkach przedzielone pasem zieleni. Będą także chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.

W planach jest również budowa skrzyżowania z sygnalizacja świetlną oraz ronda przy ul. Borowej. Te prace wykona Miejskie Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów z Rzeszowa za ponad 18 mln zł. – Do przetargu na wykonawcę  stanęły cztery firmy. MPDiM złożył najtańszą ofertę i dlatego zdecydowaliśmy się na nich – tłumaczy Andrzej Świder.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Trzeba jeszcze dodać, że koszt inwestycji zakłada nie tylko realizację robót, ale także m.in. wykup gruntów czy wypłatę odszkodowań z tego tytułu, stąd łączna kwota została oszacowana na 30 mln zł.

Druga część inwestycji, na którą miasto ma obecnie gotową na razie tylko koncepcję, zakłada połączenie od ul. Warszawskiej do Krakowskiej. Na tym odcinku zostanie wybudowany m.in. 300-metrowy wiadukt nad drogą krajową nr 9 i linią kolejową Rzeszów-Ocice.

W tej sprawie miejscy urzędnicy prowadzą negocjacje z Urzędem Marszałkowskim, ponieważ na ponad 6-kilometrowej trasie znajduje się niespełna 2-kilometrowy odcinek, który nie leży na terenie Rzeszowa. Samorząd podkarpacki ma współfinansować budowę drogi i wiaduktu ze swojego budżetu.

Cała inwestycja ma być gotowa do 2020 roku.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama