Doświadczenie, czy niska cena – przed takim dylematem postawił miejskich urzędników przetarg na zaprojektowanie parkingu wielopoziomowego przy hali Podpromie w Rzeszowie.
7 firm zgłosiło w przetargu na wykonanie projektu parkingu wielopoziomowego przy Podpromiu. Najniższą ofertę złożyła firma „Lodrom” z Krakowa – 370 tys. zł, która ma jednocześnie najmniejsze doświadczenie w tworzeniu projektów drogowych i konstrukcyjno-budowlanych.
To nie tylko najniższa oferta, ale także i jedyna, która mieści się w możliwościach finansowych miasta. Ratusz na projekt parkingu postanowił wydać 600 tys. zł.
Drugą najniższą ofertę złożyła firma „Probud” ze Szczecina – 738 tys. zł. Ma ona nieco większe doświadczenie niż „Lodrom”, ale mniejsze jednak niż Architektoniczne Biuro Projektów AB-Projekt z Tychów, które zaproponowało za swoją pracę 1,1 mln zł.
Od tej kwoty zaczynają się oferty doświadczonych projektantów, które zamyka propozycja Przedsiębiorstwa Budowalno-Produkcyjnego z Krakowa (prawie 1,8 mln zł).
Na którą ofertę postawi miasto? Czy dołoży pieniądze i wybierze bardziej doświadczonych projektantów? A możne wybierze najtańszą ofertę? – Na dziś trudno odpowiedzieć. Trwa analiza ofert. Już teraz wiemy, że jedna z nich została złożona niekompletna i nie możemy jej wziąć pod uwagę – tłumaczą miejscy urzędnicy.
O budowie parkingu wielopoziomowego przy Podpromiu mówi się od kilku lat. Obecnie może zaparkować tam ok. 350 samochodów. Na co dzień wystarcza. Problem zaczyna się, gdy w hali odbywają się mecze lub większe masowe imprezy. Wówczas auta stawiane są m.in. przy Filharmonii Podkarpackiej, ulicach Lenartowicza, Hetmańskiej czy Szopena.
Parking po przebudowie, zgodnie z wcześniej opracowaną koncepcją, ma być czteropoziomowy. Na pierwszym mają być 273 miejsca dla samochodów osobowych i 23 dla autokarów. Na drugim poziomie 279 miejsc, na trzecim – 315, a na czwartym – 173.
(jg)
redakcja@rzeszow-news.pl