15 miesięcy potrzebowała firma Skanska na rozbudowę alei Rejtana w Rzeszowie. Dzisiaj inwestycja uroczyście została oddana do użytku.

[Not a valid template]

Rozbudowa al. Rejtana kosztowała 26,8 mln zł. Prace zakończyły się w tym miesiącu, inwestycja jest już też po odbiorze końcowym. Rejtana została przebudowana na długości 2,3 km między al. Powstańców Warszawy a ul. Lwowską.

– Inwestycja była konieczna ze względu na zły stan nawierzchni oraz bardzo duże obciążenie ruchem, zarówno indywidualnym, jak i komunikacji zbiorowej – mówi Bogusław Cienki, Menadżer Projektu, Skanska. – Dzięki rozbudowie na Rejtana nastąpi zwiększenie przepustowości drogi i upłynnienie jazdy – dodaje.

Na całej długości rozbudowanego odcinka aleja Rejtana zyskała nową nawierzchnię, chodniki i ścieżki rowerowe. – Wymieniliśmy też oświetlenie uliczne, a sygnalizacja została przystosowana do komputerowego systemu sterowania ruchem, co poprawi płynność jazdy – tłumaczy Bogusław Cienki.

Wraz z rozbudową alei Rejtana, będącej jedną z najważniejszych ulic w Rzeszowie, Skanska wykonała również przebudowę skrzyżowań, w tym skrzyżowania z ul. Kopisto i al. Niepodległości.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

Na skrzyżowaniach powstały dodatkowe prawo- i lewoskręty oraz śluzy dla pojazdów komunikacji miejskiej, dzięki którym autobusy będą mogły ominąć korki.

W ramach inwestycji przebudowano istniejące zjazdy, zatoki autobusowe, miejsca postojowe, odwodnienia, infrastrukturę techniczną oraz wykonano nowe oznakowania poziome i pionowe.

Rozbudowana aleja Rejtana będzie przenosić ruch o obciążeniu 100 kN/oś i spełniać wymagania drogi klasy „G” (głównej). Po rozbudowie zmieniła się geometria ulicy, jezdnia jest teraz szersza, a po jej zachodniej stronie powstała dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2,5 m.

Skanska wymieniła też konstrukcję jezdni na zatokach autobusowych oraz obniżyła krawężniki na szerokości przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama