Około 120 prelegentów wystąpi podczas jubileuszowej edycji konferencji InternetBeta, która w dniach 19-21 września br. odbędzie się w Kielnarowej koło Rzeszowa. Organizatorzy spodziewają się co najmniej 500 uczestników.
InternetBeta to jedno z największych wydarzeń w Polsce związanych z internetem oraz nowymi technologiami. Każdego roku imprezę odwiedza kilkaset osób pracujących w firmach związanych z marketingiem internetowym, e-commerce, mediami online, twórcy startupów, przedstawiciele NGO i samorządów, uczelni, a także znani blogerzy i „youtuberzy”.
Bez „Bety” nie ma kalendarza
Na liście prelegentów tegorocznej edycji znaleźli się m.in. dr Alek Tarkowski, prezes Centrum Cyfrowego, Magda Urbaniak z Brand24, Jakub Kwaczynski i Marta Ulman z Golden Submarine czy Karol „Kola” Bielecki – piłkarz ręczny polskiej reprezentacji, który opowie o motywacji i przezwyciężaniu barier.
Pełna i aktualna lista prelegentów na stronie konferencji – www.internetbeta.pl/prelegenci
Oprócz prelegentów, „Betę” – jak powszechnie nazywa się to niezwykłe wydarzenie – odwiedzi w ciągu trzech dni kilkuset zwykłych uczestników, złaknionych wiedzy o nowinach ze świata biznesu i nowych technologii. Na stronie konferencji już niebawem dostępny będzie szczegółowy program, choć ten często znany jest dopiero tuż przed imprezą.
– Ogromne zainteresowanie – ponad 250 zgłoszonych w tym roku tematów – powoduje, że naprawdę trudno wybrać odsiać najciekawsze propozycje wystąpień – twierdzą organizatorzy „Bety”.
Internet Beta – monitor trendów w biznesie
Choć w żadnym roku „Beta” nie miała hasła przewodniego, w tym roku organizatorom zależy szczególnie na promowaniu biznesu z Podkarpacia oraz uświadomieniu przedsiębiorcom z regionu, jak ważna jest aktywność i rozpoznawalność wśród odpowiednich ludzi. Tą można osiągnąć tylko poprzez bezpośrednie kontakty.
– To tutaj na InternetBeta od 10 lat mówi się o najbardziej aktualnych trendach, ważnych dla wszystkich gałęzi gospodarki – choć osadzonych w sieci – podkreśla Łukasz Bis, odpowiedzialny za większość formalności i logistyki „Bety”. – Współpracujemy z podkarpackim Urzędem Marszałkowskim w promowaniu Podkarpacia jako miejsca przyjaznego biznesowi, bo wierzymy, że jest w regionie jeszcze wiele nisz do zagospodarowania – przekonuje.
Potencjał rodzi potencjał
W opinii wielu osób nie ma w Polsce drugiej takiej konferencji jak InternetBeta. Należy do nich Michał Sadowski, prezes Brand24, w branży internetowej od ponad 15 lat. Od 9 lat przyjeżdża na Podkarpacie, żeby wziąć udział w – jak mówi – „najbardziej kultowym wydarzeniu w Polsce”.
– Nie wyobrażam sobie mojego kalendarza bez wrześniowego wypadku do Rzeszowa – dodaje Sadowski, który jest chyba jednym z najlepiej rozpoznawanych influencerów w branży internetowej.
Uczestnicy „Bety” widzą w niej duży potencjał biznesowy – szansę na nawiązanie relacji, poszukiwanie pracowników, poszerzanie oferty i poznawanie nowych rozwiązań, a także poszukiwanie nowych klientów dla swoich usług i produktów.
Paulina Walkowiak, współtwórczyni aplikacji cux.io, swój biznes rozwija w Berlinie. Podczas „Bety” nawiązała już jednak wiele relacji, które owocują w kolejnych zleceniach. – Bardzo cenię sobie osobiste relacje, a w toku spraw codziennych nie jest łatwo o nie dbać – zauważa specjalistka.
O jakości „Bety” nikogo nie trzeba przekonywać. Już podczas 2. edycji media pisały o niej, że to „jedno z najważniejszych wydarzeń branży informatycznej roku”. Dotychczas w ciągu dziewięciu edycji na „betowej” scenie wygłoszono łącznie ponad 700 prelekcji. Jako prelegenci występowali na niej chyba przedstawiciele wszystkich liczących się firm z branży.
– W tym roku „Beta” będzie jeszcze lepsza i jeszcze bardziej intensywna niż dotychczas – przekonuje Mateusz Tułecki, pomysłodawca InternetBeta Conference. – Poruszymy, jak zawsze, najbardziej aktualne tematy z zakresu pogranicza marketingu, zarządzania, rozwoju oraz spraw społecznie ważnych. Wszystko w kontekście sieci i tego, co jej dotyczy – podkreśla.
Jak zwykle, organizatorzy zapraszają do zgłaszania się na StartUp Sito – konkursu dla twórców biznesowych projektów internetowych.
Nie tylko pracą
Oprócz zawsze fascynujących prelekcji, tradycyjnie zaplanowano konkursy, m.in. rozgrywki counterstrike z ESL. Wieczorne imprezy jak zawsze będą obfitować w atrakcje. Pierwszego wieczoru w rzeszowskim klubie LUKR dla uczestników imprezy zagrają notopop z Wrocławia, Junkie Punks i dj’e. W czwartek impreza odbędzie się w karczmie na kampusie w Kielnarowej – na świeżym powietrzu wystąpią Mery Spolsky, Dharni i Global Diggers.
Partnerzy
Strategicznymi partnerami konferencji są Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, G2A Arena oraz Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, która od początku jest gospodarzem i głównym organizatorem imprezy, odbywającej się w zamiejscowym kampusie uczelni – Centrum Edukacji Międzynarodowej w Kielnarowej.
Bilety na InternetBeta można kupić przez stronę internetową www.internetbeta.pl/bilety
(ak)
redakcja@rzeszow-news.pl