Fot. Joanna Bród / Rzeszów News. Na zdjęciu biletomat przy ul. Lubelskiej

„Kupiłem bilet za 3 zł, włożyłem 10 zł i dostałem tylko 2 zł reszty. Co zrobić, gdy biletomat nie wydaje reszty? – pyta Czytelnik Rzeszów News. Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada – trzeba złożyć reklamację.

Mieszkańcy Rzeszowa od 2014 roku mogą korzystać z biletomatów zarówno stacjonarnych, które znajdziemy obok przystanków, jak i mobilnych w autobusach. Dzięki biletomatom pasażerowie miejskich autobusów mają łatwiejszy dostęp do biletów – nie muszą się martwić, że kiosk będzie nieczynny.

Biletomaty znacznie ułatwiły życie pasażerom MPK, ale czasem też niespodziewanie zaskakują, o czym miał okazję przekonać się pan Kamil, Czytelnik Rzeszów News.

„Kupiłem bilet za 3 zł, włożyłem 10 zł i dostałem tylko 2 zł reszty. Na biletomacie wcisnąłem przycisk „info” i kontakt, ale podany był tylko adres. Żadnego telefonu – nic. Jak wtedy odzyskać pieniądze? Jak to udowodnić? To jest co prawda 5 zł, ale gdy byłaby większa suma?” – pisze pan Kamil w liście przesłanym do redakcji.

Co w takiej sytuacji można zrobić? Należy wejść na stronę Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie, odnaleźć zakładkę „Dla Podróżnego”, następnie kliknąć „Biletomaty”. Wówczas wyskakuje pasek z czterema zakładkami. Aby zgłosić problem należy kliknąć w „Reklamację”.

Gdy to zrobimy, na stronie wyświetla nam się informacja, że powinniśmy wypełnić i złożyć wniosek, który jest dostępny na stronie i przesłać go na adres biletomaty@ztm.erzeszow.pl.
W przypadku, gdy za bilet zapłaciliśmy kartą płatnicza, należy również dołączyć kopię bankowego potwierdzenia wykonania operacji.

Sprawę można również zgłosić w sześciu Punktach Obsługi Podróżnego znajdujących się przy ulicach: Lisa-Kuli, Grottgera, Targowej, Trembeckiego oraz w galeriach „Nowy Świat” i „Plaza”.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

– Ustawowo mamy 30 dni na rozpatrzenie pisma, ale zwyczajowo robimy to do trzech dni maksymalnie. Ten czas jest nam potrzeby na to, aby sprawdzić, czy rzeczywiście dana transakcja miała miejsce i czy były problemy z wydaniem reszty – wyjaśnia Anna Kowalska, dyrektor ZTM w Rzeszowie.

– Jeśli rzeczywiście biletomat nie wydał reszty, to wówczas po rozpatrzeniu reklamacji, odpowiednią kwotę zwracamy na konto bankowe, elektroniczną portmonetkę lub do ręki w postaci gotówki – dodaje.

ZTM twierdzi, że skargi na działanie biletomatów dostaje nie częściej, jak raz w tygodniu. – Mamy swój serwis biletomatów. Gdy dostajemy informację o awarii, naprawiamy je od ręki  zapewnia Kowalska.

Obecnie w Rzeszowie jest 37 biletomatów stacjonarnych i 80 mobilnych. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama