„Kupiłem bilet za 3 zł, włożyłem 10 zł i dostałem tylko 2 zł reszty. Co zrobić, gdy biletomat nie wydaje reszty? – pyta Czytelnik Rzeszów News. Zarząd Transportu Miejskiego odpowiada – trzeba złożyć reklamację.
Mieszkańcy Rzeszowa od 2014 roku mogą korzystać z biletomatów zarówno stacjonarnych, które znajdziemy obok przystanków, jak i mobilnych w autobusach. Dzięki biletomatom pasażerowie miejskich autobusów mają łatwiejszy dostęp do biletów – nie muszą się martwić, że kiosk będzie nieczynny.
Biletomaty znacznie ułatwiły życie pasażerom MPK, ale czasem też niespodziewanie zaskakują, o czym miał okazję przekonać się pan Kamil, Czytelnik Rzeszów News.
„Kupiłem bilet za 3 zł, włożyłem 10 zł i dostałem tylko 2 zł reszty. Na biletomacie wcisnąłem przycisk „info” i kontakt, ale podany był tylko adres. Żadnego telefonu – nic. Jak wtedy odzyskać pieniądze? Jak to udowodnić? To jest co prawda 5 zł, ale gdy byłaby większa suma?” – pisze pan Kamil w liście przesłanym do redakcji.
Co w takiej sytuacji można zrobić? Należy wejść na stronę Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie, odnaleźć zakładkę „Dla Podróżnego”, następnie kliknąć „Biletomaty”. Wówczas wyskakuje pasek z czterema zakładkami. Aby zgłosić problem należy kliknąć w „Reklamację”.
Gdy to zrobimy, na stronie wyświetla nam się informacja, że powinniśmy wypełnić i złożyć wniosek, który jest dostępny na stronie i przesłać go na adres biletomaty@ztm.erzeszow.pl.
W przypadku, gdy za bilet zapłaciliśmy kartą płatnicza, należy również dołączyć kopię bankowego potwierdzenia wykonania operacji.
Sprawę można również zgłosić w sześciu Punktach Obsługi Podróżnego znajdujących się przy ulicach: Lisa-Kuli, Grottgera, Targowej, Trembeckiego oraz w galeriach „Nowy Świat” i „Plaza”.
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Google News!– Ustawowo mamy 30 dni na rozpatrzenie pisma, ale zwyczajowo robimy to do trzech dni maksymalnie. Ten czas jest nam potrzeby na to, aby sprawdzić, czy rzeczywiście dana transakcja miała miejsce i czy były problemy z wydaniem reszty – wyjaśnia Anna Kowalska, dyrektor ZTM w Rzeszowie.
– Jeśli rzeczywiście biletomat nie wydał reszty, to wówczas po rozpatrzeniu reklamacji, odpowiednią kwotę zwracamy na konto bankowe, elektroniczną portmonetkę lub do ręki w postaci gotówki – dodaje.
ZTM twierdzi, że skargi na działanie biletomatów dostaje nie częściej, jak raz w tygodniu. – Mamy swój serwis biletomatów. Gdy dostajemy informację o awarii, naprawiamy je od ręki zapewnia Kowalska.
Obecnie w Rzeszowie jest 37 biletomatów stacjonarnych i 80 mobilnych.
(jg)
redakcja@rzeszow-news.pl