Fot. materiały prasowe. Na zdjęciu Hubert Górecki, założyciel Shoko

Znane wydawnictwo Burda zainwestuje w Rzeszowie ponad 250 mln zł, by rozwijać handel elektroniczny. Firma przejęła rzeszowską spółkę Shoko, właściciela Cocolita.pl.

BurdaInternational w ciągu pięciu lat planuje w Rzeszowie uruchomić E-commerce Excellence Hub. – Ma być to centrum innowacji na Europę Środkową, wspierające rozwój Burdy w obszarze technologii i e-commerce – wyjaśniają przedstawiciele Burdy. 

Burda, za pośrednictwem spółki Burda Media Polska, przejęła większość udziałów w rzeszowskiej firmie Shoko, która prowadzi internetowy sklep Cocolita.pl, zajmujący się sprzedażą produktów kosmetycznych.

Założyciel Shoko Hubert Górecki oraz zespół menedżerski będą nadal zarządzać Cocolita.pl, ale Shoko pozostanie osobnym podmiotem. Transakcję przejęcia spółki przez Burdę musi zatwierdzić jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dzięki tej transakcji, jak czytamy w komunikacie, Burda chce „przyspieszyć transformację w kierunku firmy technologicznej i e-commerce, jednocześnie wzmacniając swój biznes konsumencki w Polsce, skupiony na segmentach beauty i lifestyle”.

– Polska zawsze była dla nas kluczowym rynkiem, a teraz staje się jeszcze ważniejsza ze względu na nasz 5-letni plan inwestycyjny o wartości ponad 250 milionów zł – mówi cytowany w komunikacie Martin Weiss, prezes BurdaInternational. 

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

Twierdzi, że powstanie w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub sprawi, że „powstaną nowe, wartościowe miejsca pracy”, a Polska stanie się „nowym domem” dla centrum innowacji Burdy. 

Przejęcie Cocolita.pl przez Burdę ma przyspieszyć „transformację cyfrową” wydawnictwa. – Cieszę się na perspektywę współpracy z nowymi kolegami i koleżankami z Cocolita.pl – dodaje Weiss. 

Szczegóły planu inwestycyjnego Burdy w Rzeszowie nie są na razie znane. Hubert Górecki, założyciel Shoko, twierdzi, że firma ma „ambitne plany rozwoju i pełne wsparcie” Burdy. Burda ma w tym rozwoju odegrać „kluczową rolę”.  

– Cieszymy się, że możemy przyczynić się do cyfrowej transformacji BurdaInternational – mówi Górecki.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama