Wizualizacja: materiały PiS z 2018 roku

Do przetargu na zaprojektowanie wiaduktu nad torami kolejowymi łączącego ulice Wyspiańskiego z Hoffmanowej w Rzeszowie zgłosiły się dwie firmy. Obie zaproponowały ceny wyższe niż jest w miejskiej kasie.

Miasto przeznaczyło na dokumentację 2 mln zł. Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie jeszcze pod koniec ub. r. ogłosił przetarg. Kilka razy zmieniano terminy, ostatecznie 28 marca br. otwarto oferty. Złożono dwie. Jedną, opiewającą na 2 mln 443 tys. zł, złożyły Mosty Katowice. Drugą, na 4 mln 56 tys. zł, rzeszowska firma Promost Consulting. 

Miasto ma dwa wyjścia: albo znajdzie dodatkowe pieniądze, albo ogłosi nowy przetarg. – Na razie sprawdzamy oferty pod względem formalnym. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, w przyszłym tygodniu powinna być decyzja – mówi Maciej Chłodnicki, z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

W przetargu liczy się cena i doświadczenie firmy. Jeżeli Mosty Katowice nie popełniły błędów w ofercie, to właśnie ta firma przygotuje dokumentację. Inwestycja ma mieć swój początek przy skrzyżowaniu ul. Bohaterów z Wyspiańskiego, a kończyć się na skrzyżowaniu ul. Hoffmanowej z Mochnackiego.

Sam wiadukt rozpoczynałby się na wysokości dawnego targowiska przy ul. Wyspiańskiego i ciągnąłby się prosto aż do ul. Hoffmanowej. Pod wiaduktem znajdzie się fragment ul. Wyspiańskiego, tory kolejowe i odcinek ul. Sondeja. Wiadukt będzie omijał tereny należące do dawnego Zelmera, a dziś BSH, oraz działki należące do wojska. 

To będzie droga dwujezdniowa, z chodnikiem i ścieżką rowerową. Oprócz tego, projektant musi opracować przebudowę kilku dróg i skrzyżowań m.in. z ulicami: Bohaterów, Kossaków, Wita Stwosza, W. Łokietka, Hoffmanowej i Pułaskiego. Łączna długość dróg objętych projektowaniem wraz z wiaduktem to ok. 1,5 km.

Wykonawca dokumentacji musi również zaplanować ekrany akustyczne, budowę nowych i przebudowę wiat autobusowych i m.in. oświetlenia. Firma będzie mieć 20 miesięcy na dostarczenie projektu. Musi również złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji. Jej uzyskanie da zielone światło dla rozpoczęcie budowy.

Inwestycję już kilka lat temu wpisano do Wieloletniej Prognozy Finansowej. Wtedy też jej koszt oszacowano na ok. 60 mln zł. Planowano również, że wiadukt powstanie w 2026 r.   

Wiadukt ma powstać z myślą o mieszkańcach osiedli Kotuli, Krakowska-Południe i Kmity. To one się łączą z ulicą Wyspiańskiego, którą duża część mieszkańców codziennie dojeżdża do centrum. Jezdnia jest wąska, przecina ją przejazd kolejowy w rejonie ul. ks. Jałowego, wiecznie zakorkowany. 

(la)

redakcja@rzeszow-news.pl

NAPISZ KOMENTARZ:
Reklama