Miasto Rzeszów zaprasza do udziału w online hackathonie pt. „Edu Hack – hackathon dla edukacji miejskiej”.
Uczestnicy najnowszej edycji hackathonu będą mieli za zadanie stworzenie Atlasu Rzeszowskiej Edukacji – innowacyjnej i interaktywnej mapy 3D online, ukazującej aktualne informacje dotyczące wszystkich jednostek oświatowych na terenie Rzeszowa.
Koncepcja ARE zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i rankingów dotyczących szkół i przedszkoli. Użytkownicy będą mogli również zapoznać się z bieżącą liczbą uczniów oraz potencjalnym zapotrzebowaniem na miejsce, a także z ofertą zajęć dodatkowych poszczególnych szkół i ilością uczestniczących w nich uczniów.
Zadaniem aplikacji będzie też przedstawianie danych dotyczących kadry nauczycielskiej, a więc dotyczy to przedmiotów, stopnia awansu zawodowego, liczby uczniów zagranicznych, uczniów zakwaterowanych w internatach i bursach, laureatów konkursów, absolwentów z kwalifikacjami zawodowymi.
Dane udostępnione przez Wydział Edukacji będą umożliwiały porównane wybranych szkół pod kątem: wyników z egzaminów, zapełnienia, odległości od miejsca zamieszkania, kadry nauczycielskiej, zajęć dodatkowych, itp.
ARE ma gwarantować ciągły wgląd w opcje edukacyjne dla rodziców i uczniów zamieszkałych w Rzeszowie, a także tych, którzy planują tu zamieszkać. W założeniu Atlas ma obejmować tylko szkoły państwowe, tak więc wszystkie zaprezentowane miejsca w placówkach będą bezpłatne.
– Dzięki wizualizacji 3D będzie można porównać podstawowe dane pomiędzy wybranymi szkołami – tłumaczy Monika Konopka z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.
Wszystkie zbiory danych będą dostępne na portalu otwartedane.erzeszow.pl. Dodatkowo ARE powinien posiadać panel administracyjny, gdzie szkoły będą mogły uzupełniać bieżące dane, a administrator Wydziału Edukacji będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na wspomnianym portalu.
Hackathon składa się z trzech etapów: poszukiwań – protypowanie pomysłu, inkubacji wybranego pomysłu oraz ewaluacji. Do drugiego etapu przechodzi tylko jeden zespół. W drugim i trzecim etapie hackathonu zwycięski zespół pracuje nad dopracowaniem projektu. Zwycięski zespół otrzyma nagrodę w wysokości 40 tys. zł.
Założeniem hackathonu jest skupienie ludzi z branży programistów, grafików, inżynierów, projektantów stron internetowych oraz pasjonatów oprogramowania w celu stworzenia użytecznych rozwiązań dla Rzeszowa. W skład zespołu powinno wchodzić maksymalnie 3 osoby – istnieje możliwość pojedynczego zgłoszenia się i dołączenia do innego zespołu.
Praca uczestników hackathonu zostanie oceniona przez sędziów/jury we współpracy z mentorami hackathonu, którzy wybiorą ich zdaniem praktyczne a zarazem najbardziej innowacyjne rozwiązanie wypracowane w pierwszym etapie hackathonu.
Harmonogram hackathonu:
I etap hackathonu – poszukiwanie – protypowanie pomysłu:
– do 18 czerwca br. – rekrutacja online do hackathonu,
– 18 czerwca br. godz. 17:00 – spotkanie oficjalne z uczestnikami hackathonu,
– 18 czerwca br. – start hackthonu
– od 18 czerwca do 25 czerwca br. – prace zespołów nad rozwiązaniami
– 26 czerwca br. – zgłoszenie zespołów do prezentacji projektów, przesłanie prezentacji
– 26 czerwca br. – zakończenie I etapu poszukiwań – protypowania pomysłu
– 27 czerwca br. o godz. 10:00 – Show Day – prezentacja zespołów live / ogłoszenie wyników pierwszego etapu
II etap – inkubacja/ewaluacja wybranego pomysłu:
– 28 czerwca – 23 sierpnia br. – prace nad projektem przy wsparciu mentorów oraz ekspertów
– 24 sierpnia br. o godz. 17:00 – prezentacja projektu – LIVE
– 25 sierpnia br. – miasto Rzeszów stanie się przystankiem do testowania rozwiązania wypracowanego Atlasu Rzeszowskiej Edukacji (ARE).
Więcej informacji na temat hackathonu znajdziecie też na fanpage Urban Lab Rzeszów. Rejestracja jest bezpłatna, odbywa się TUTAJ. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Rekrutacja trwa do 18 czerwca lub do wyczerpania miejsc.
Projekt „Adaptacja koncepcji Urban Lab w Rzeszowie” jest współfinansowany przez Unię Europejską.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl