Zdjęcie: PKP PLK

Nad rzekę Strug na osiedlu Biała zostaną przeniesione dwa z pięciu przęseł kładki, która zniknie ze stacji Rzeszów Główny. 

Jeszcze rok temu kolejarze mieli inne plany. Była mowa o podzieleniu kładki na dwie historyczne części. Pierwszą planowano przenieść w dawne miejsce kładki, czyli przy zakończeniu ulicy Grunwaldzkiej na połączeniu z ul. Sienkiewicza. Drugą – w okolice stacji kolejowej Rzeszów Staroniwa, by skomunikować ulicę Wyspiańskiego z ul. Pułaskiego. 

– Ten plan jest już nieaktualny. Na przeniesienie kładki w okolicach stacji Rzeszów Staroniwa nie pozwalają nam możliwości techniczne – mówi Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe. 

Wytypowano nowe miejsca. Dwa z pięciu przęseł kładki będą przeniesione w dwie lokalizacje nad rzeką Strug na osiedlu Biała. – Dla trzech przęseł lokalizacja będzie jeszcze ustalona w porozumieniu z miastem i konserwatorem zabytków – dodaje Szalacha. 

O uratowanie ponad 100-letniej kładki (ok. 140 m), łączącej centrum miasta z ulicą Kochanowskiego (osiedle 1000-lecia), walczyli działacze Podkarpackiego Stowarzyszenia Sympatyków Kolei i Stacji Rzeszów Dziki. Demontaż przejścia nad torami jest częścią modernizacji stacji Rzeszów Główny. Kładkę zastąpi podziemne przejście. 

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - Google NewsObserwuj nas na Google News!

– Od lipca w stacji Rzeszów, w pierwszej kolejności rozpocznie się rozbiórka torów i sieci trakcyjnej. W przypadku kładki – najpierw rozpocznie się demontaż jednego przęsła od strony ul. Kochanowskiego. Pozostałe przęsła będą utrzymane aż do czasu oddania przejścia podziemnego. Demontaż pozostałych przęseł planowany jest w trzecim lub czwartym kwartale br. – informuje Dorota Szalacha. 

Modernizacja stacji Rzeszów Główny obejmuje przebudowę trzech peronów (powstaną windy i ruchome schody), budowę dodatkowego przystanku Rzeszów Zachodni, oraz przebudowę trzech mostów przy al. Wyzwolenia. Częścią inwestycji jest także przebudowa wiaduktu przy ul. Batorego i przejazdu przy ul. Marii Konopnickiej. 

Cała inwestycja będzie kosztowała ponad 200 mln zł.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama