Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News
Reklama

W rzeszowskim biurze obsługi PGE Obrót tłumy ludzi, chociaż sprawę można załatwić elektronicznie. Na złożenie wniosku o zamrożenie cen prądu przedsiębiorcy i instytucje mają czas do 30 listopada br. Klienci indywidualni mają czas aż do połowy przyszłego roku.

Przedsiębiorcy – zostały dwa dni

Rząd zamroził ceny prądu. Ustawa wprowadzająca maksymalne ceny za prąd, weszła w życie 18 października 2022 r. Żeby w przyszłym roku nie płacić więcej za energię, trzeba jednak zgłosić się do swojego dostawcy i złożyć stosowane oświadczenie. 

Aby korzystać z energii elektrycznej w cenie 785 zł za 1 MWh (taka stawka obowiązuje w 2022 r.), małe i średnie przedsiębiorstwa, samorządy i instytucje świadczące usługi użyteczności publicznej, a więc szkoły czy szpitale, mają na to czas do 30 listopada br. 

Klienci indywidualni nie muszą się spieszyć 

Z kolei gospodarstwa domowe będą mogły korzystać w 2023 roku z cen prądu na obecnym poziomie (693 zł za MWh), ale tylko do limitu zużycia 2 MWh rocznie. I w tym przypadku nie trzeba robić nic, tu ceny będą wyliczane automatycznie. 

Inaczej jest w przypadku zwiększonych limitów. 2,6 tys. kWh przysługuje gospodarstwom domowym, w którym mieszka osoba niepełnosprawna. 3 tys. kWh rodzinom wielodzietnym, które mają Karty Dużej Rodziny i rolnikom. Dla działki w rodzinnym ogrodzie działkowym (ROD) limit wynosi 250 kWh rocznie. I tu trzeba się zgłosić po „zamrożenie ceny”.

– Klienci indywidualni nie muszą się spieszyć, ponieważ oświadczenia i dokumenty muszą złożyć do końca czerwca 2023 r. – mówi Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót.

Oświadczenie można składać elektronicznie

Oświadczenie można składać też poprzez platformę ePUAP, w formie papierowej na adres PGE Obrót lub elektronicznej. Elektroniczny formularz z instrukcją, dostępny jest na stronie PGE.

Wiele osób nie chce jednak czekać. W biurze obsługi PGE Obrót przy ul. 8 Marca 4 w Rzeszowie, w poniedziałek (28 listopada) przed południem był tłum ludzi. – Czasem ktoś woli przyjść osobiście, porozmawiać i na miejscu dopytać o szczegóły – dodaje Mariusz Majewski.

Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News

W kolejce najwięcej było przedsiębiorców. – Nie wiem ile to potrwa, ale przede mną w kolejce jest ponad 200 osób – powiedział nam Michał, właściciel jednej z firm. W rzeszowskim biurze obsługi klientów był przed godz. 11:00. Wyszedł po 2,5 godziny. Ktoś inny stał w kolejce 3 godziny.   

Biura Obsługi Klienta PGE wydłużyły godziny pracy

Obsługa jednej osoby zajmuje od kilku do 15 minut. Niektórzy przedsiębiorcy mają po kilka punktów poboru prądu. 

Biura Obsługi Klienta PGE w ubiegłym tygodniu wydłużyły godziny pracy, w listopadzie czynne są od 8:00 do 19:00. W godzinach popołudniowych, od 16:00 do 19:00, przyjmowane są tylko oświadczenia od osób, które składają wnioski o zamrożenie cen energii. PGE ma 5,5 mln klientów. 

Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News

(la)

redakcja@rzeszow-news.pl

 

Reklama