Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

Od 272 mln do 329 mln zł wynoszą oferty ośmiu firm, które walczą o rozbudowę  drogi S19, na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ – węzeł Jasionka.

Inwestorem jest rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który w końcu postanowił rozbudować ten fragment „ekspresówki”. Chodzi o dobudowę drugiej jezdni. Obecnie na tym odcinku S19 są trzy pasy.

Po rozbudowie, będą dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu, pas awaryjny o szerokości 2,5 m i pobocza. Docelowa nośność to 115 kN/oś. „Wąskie gardło” utrudnia ruch ciężarówek, dojazd do strefy ekonomicznej i lotniska w Jasionce.

Przetarg na wykonawcę rozbudowy odcinka węzeł Sokołów Małopolski Północ – węzeł Jasionka (ok. 13,8 km) ogłoszono pod koniec kwietnia br. W środę GDDKiA poinformowała, że złożono osiem ofert. Najniższą złożył Strabag – 272 830 814,75 zł.

O kontrakt walczą też: Polaqua (295 mln zł), Budimex (307 mln zł), konsorcjum firm Aldesa (311 mln zł), Unibep, Budrex i PDM Dębica (314 mln zł), Rubau i Poltores (316 mln zł), Mota-Engil (327 mln zł) oraz Mostostal Warszawa (329 mln zł).  

– Oferty zostaną teraz sprawdzone i ocenione – poinformowała Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Wybór wykonawcy nastąpi w oparciu o cenę (60 proc.), przedłużony okres gwarancji jakości na ekrany akustyczne, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), a także przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe (20 proc.).  

Rozbudowa S19 będzie prowadzona na terenie powiatów rzeszowskiego (gm. Sokołów Młp. i gm. Trzebownisko) i łańcuckiego (gm. Czarna), w sąsiedztwie już istniejącej, pierwszej jezdni drogi ekspresowej. Budowa ma ruszyć w 2024 roku i trwać do połowy 2026 r.

Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama