Rzeszowscy drogowcy otworzyli koperty z ofertami firm, które chcą zaprojektować budowę „Wisłokostrady”. O kontrakt ubiega się osiem firm. Roboty mają ruszyć w 2018 r.
– Na zaprojektowanie inwestycji przeznaczyliśmy ok. 1,7 mln zł. Oferty, które otrzymaliśmy, wahają się od 1,5 mln do 5 mln zł. Trzy mieszczą się w kwocie, którą mamy zarezerwowaną na ten cel. Wszystkie oferty zostaną teraz sprawdzone pod kątem formalnym – mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Firma, z którą drogowcy podpiszą umowę, będzie musiała do października 2017 r. przygotować dokumentację projektową nowej drogi o długości około 2 km.
„Wisłokostrada” połączy os. Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa wzdłuż Wisłoka. Chodzi o przedłużenie al. Rejtana w kierunku ul. Ciepłowniczej. W tamtym roku miasto wybudowało 700-metrowy odcinek drogi, ale kierowcy na razie nie mogą z niej korzystać, bo w pewnym momencie droga się urywa.
Teraz miasto przygotowuje się do dalszej rozbudowy drogi – do ulicy Gen. Maczka, która docelowo tworzyć będzie tzw. „Wisłokostradę”. Dzięki niej kierowcy, którzy będą chcieli z Nowego Miasta dojechać na Baranówkę, Miłocin i Staromieście oraz dalej w kierunku Warszawy i Lublina, nie będą musieli się przedzierać przez al. Piłsudskiego.
Powstanie „Wisłokostrady” podzielono na trzy etapy. Pierwszy to dobudowa drugiej jezdni drogi do powstającego targowiska przy ul. Lwowskiej oraz dwujezdniowe połączenie do ul. Ciepłowniczej. Nad linią kolejową Kraków – Medyka i mostem na rzece Młynówka wybudowana zostanie estakada.
Drugi etap przewiduje rozbudowę do dwóch jezdni (cztery pasy ruchu) ul. Ciepłowniczej z mostem Załęskim do skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka. Przebudowany zostanie także most na rzece Wisłok. W trzecim etapie do dwóch jezdni będzie rozbudowana ul. Gen. Maczka.
Inwestycja szacowana jest na ok. 140 mln zł. „Wisłokostrada” ma być zrealizowana w latach 2018-2019.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl