Łóżka dla rodziców chorych dzieci. Dostał je Szpital Miejski w Rzeszowie

0

Fundacja Ronalda McDonalda przekazała 10 łóżek do Szpitala Miejskiego im. Jana Pawła II w Rzeszowie. Będą z nich korzystać rodzice, którzy w czasie hospitalizacji chcą być blisko swoich dzieci.

 

Zdjęcie: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News

Łóżka są już na oddziale pediatrycznym. Mają dwie funkcje, można je rozłożyć i wygodnie na nich spać, a po złożeniu usiąść jak w fotelu. – To doskonałe rozwiązanie, bo nie zajmują dużo miejsca – mówi Alina Szylar, p.o. ordynatora oddziału pediatryczno-pulmonologicznego Szpitala Miejskiego. Na oddziale jest 28 łóżek szpitalnych, w każdej sali po trzy albo cztery.

Hospitalizacja dzieci najczęściej wiąże się z ich pobytem w szpitalu przez co najmniej kilka dni. Jak podkreślają lekarze, dobrze jest, gdy przez cały czas choroby rodzice mogą być blisko swoich dzieci. – Stres związany z leczeniem powinien być zminimalizowany do zera, to pomaga w procesie leczenia – podkreśla ordynator oddziału.

Fundacji Ronalda McDonalda od siedmiu lat przekazuje szpitalom łóżka dla rodziców. – Zmiana warunków pobytu rodzica z dzieckiem w szpitalu jest możliwa. Zaczyna się od łóżka i nie można jej odkładać na przyszłość, jeśli nie chce się nagle być zaskoczonym wyborem: karimata lub krzesłomówi Katarzyna Rodziewicz, prezes Fundacji.

Do tej pory Fundacja przekazała 653 łóżka dla rodziców 18 szpitalom w Polsce. Pierwsze trafiły do Szpitala Pediatrycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, kolejne do Łodzi, Koszalina, Białegostoku, Gdańska, Suwałk, Kępna, Krakowa, Ustrzyk Dolnych, Ełku, Legnicy, Włodawy, Włoszczowy, Wyszkowa, Lublina, a teraz do Rzeszowa.

Fundacja Ronalda McDonalda, na świecie znana jako Ronald McDonald House Charities, powstała w 1969 r. w USA, dziś pomaga rodzinom w 65 krajach. W Polsce działa od 2002 roku, prowadzi Domy Ronalda McDonalda w Warszawie i Krakowie, Pokoje Rodzinne Ronalda McDonalda w szpitalach, a oddziały dziecięce wyposaża w łóżka z pościelą.

(la)

redakcja@rzeszow-news.pl

NAPISZ KOMENTARZ:
Reklama