„Rzeszów To My”, to aplikacja, która ma ułatwić komunikację między mieszkańcami a urzędnikami. Dzięki niej będzie można zgłosić dziurę w drodze, zepsute oświetlenie uliczne, czy dzikie wysypisko śmieci.
Zdjęcia: Sebastian Stankiewicz / Rzeszów News
– Dajemy rzeszowianom narzędzie do współzarządzania miastem – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
– Wiemy już, że mądre miasta, to te, które korzystają z dorobku głów i doświadczeń swoich mieszkańców. Korzystają z ich zaangażowania i miłości do swojego miasta, żeby wspólnie zarządzać miejskim organizmem – dodał prezydent, tuż przed oficjalną prezentacją aplikacji „Rzeszów To My”.
Z pomocą aplikacji, mieszkańcy mogą zgłaszać różne sprawy i problemy związane z przestrzenią miejską: od dziury w chodniku, przez usterki dotyczące przystanków autobusowych, oświetlenia ulicznego czy zieleń. Zgłoszenia przyjmowane są w 20 podstawowych kategoriach.
Obsługa aplikacji jest prosta i intuicyjna. Wystarczy wybrać zakładkę: moje zgłoszenie, następnie kategorię pasującą do sytuacji, miejsce na mapie, zrobić zdjęcie, napisać co się stało i wysłać wiadomość.
– Zgłoszenia kierowane są do odpowiednich wydziałów, które zajmą się rozwiązaniem problemu – mówi Beata Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.
Urzędnicy mają trzy dni na zweryfikowanie zgłoszenia. Następnie przydzielają mu odpowiedni status. Czy jest w trakcie realizacji, albo ile czasu potrzeba na załatwienie konkretnej sprawy. Użytkownicy aplikacji będą też widzieć inne zgłoszenia wysłane przez mieszkańców.
– Dzisiaj nie obiecamy, że wszystko będzie idealnie, ale zrobimy wszystko, żeby ścieżka do realizacji zgłoszonych spraw była jak najkrótsza – deklaruje Marcin Stopa, sekretarz miasta. I dodaje, że aplikacja nie służy do zgłaszania sytuacji, które zagrażają zdrowiu i życiu mieszkańców.
– Jeżeli ktoś widzi wypadek na drodze, należy zadzwonić pod nr 112 – przypomina Marcin Stopa.
Aplikację można ściągnąć na urządzenia obsługiwane przez systemy Android i iOS. urzędnicy deklarują, że będzie rozwijana i udoskonalana. Pracownicy Centrum Kontaktu czekają na sugestie od mieszkańców.
Aplikacja ma również informować o najważniejszych wydarzeniach w mieście i pomagać dowiedzieć się np. gdzie załatwić sprawę urzędową, albo jakie druki są potrzebne.
(la)
redakcja@rzeszow-news.pl