Od 19 listopada podróżni będą mogli korzystać z części przebudowanego peronu nr 1 na stacji Rzeszów Główny – poinformowała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Przebudowa peronów trwa od kilku miesięcy. W pierwszej kolejności gotowy będzie peron nr 1, z którego pociągi odjeżdżają w kierunku Jasła. To z tego peronu, częściowo przebudowanego, podróżni będą mogli korzystać od 19 listopada.
– Docelowo na peronie zamontowane będą nowe wiaty oraz jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie – informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK. Rozkłady pociągów będą w gablotach, będzie również nowy system nagłośnienia. 300-metrowy peron ma nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi, co ułatwi drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.
Modernizowane są też perony nr 1 i 2. One mają być gotowe w styczniu 2020 r. Pasażerowie tymczasowo korzystają z peronu nr 3, którego modernizacja rozpocznie się na przełomie stycznia i lutego i potrwa około pół roku.
Główna stacja w Rzeszowie będzie miała trzy nowe, wyższe platformy. Cały czas trwają prace przy budowie tunelu, który połączy Śródmieście z osiedlem 1000-lecia i zastąpi zabytkową kładkę nad torami. Przejście podziemne będzie miało 137 m. Trwają roboty zbrojeniowe i betonowanie kolejnych segmentów tunelu.
Na peronach zostanie zamontowanych 5 wind i 5 par schodów ruchomych. Roboty toczą się nie tylko od strony dworca, ale także po przeciwnej stronie, przy ul. Kochanowskiego.
Bądź na bieżąco.
Obserwuj nas na Instagramie!Ponadto, od lipca trwa przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego. Nowa konstrukcja będzie większa od dotychczasowej – jezdnia pod wiaduktem będzie poszerzona do 22 m, zmieni się także wysokość wiaduktu – z 2,8 m do 4,60 m. Układ drogowy przygotuje miasto. Przejazd pod wiaduktem jest zamknięty od 2 września.
– Pierwsza część wiaduktu zostanie oddana do użytku na przełomie stycznia i lutego 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest latem – informuje Piotr Hamarnik.
W ramach trwającej przebudowy stacji Rzeszów Główny powstał już wcześniej nowy przystanek Rzeszów Zachodni nad aleją Wyzwolenia. Przebudowano także przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Konopnickiej. Wszystkie prace związane z modernizacją stacji mają się zakończyć w połowie 2021 roku. Będą kosztowały ponad 200 mln zł.
(ram)
redakcja@rzeszow-news.pl