Zdjęcie: Bartosz Frydrych / Rzeszów News
Reklama

„W centrum podgrzewane i podświetlane przystanki, a na obrzeżach ludzie marzną” – skarżą się mieszkańcy Rzeszowa. Na postawienie wiat przy al. Sikorskiego w najbliższym czasie nie mają jednak co liczyć. 

Na początku grudnia 2017 roku oddano do użytku ostatni fragment rozbudowy al. Sikorskiego – ponad 2-kilometrowy odcinek od ul. Malowniczej do granic miasta w stronę Tyczyna. Drogę poszerzono do czterech pasów ruchu, wybudowano chodnik i ścieżkę rowerową. Kierowcy się cieszą, a ci, którzy z okolic al. Sikorskiego do centrum miasta dojeżdżają autobusami niekoniecznie. 

Pani Ewa na grupie „Rzeszoznawcy” na Facebooku zwróciła uwagę, że na al. Sikorskiego w stronę Tyczyna nie ma wiat przystankowych, tylko stare słupy, na których są porozwieszane rozkłady jazdy miejskich autobusów.

„W centrum podgrzewane i podświetlane przystanki, a na obrzeżach niech ludzie marzną, bo nie ma się gdzie schronić przed wiatrem i deszczem. Już ponad rok temu ukończono inwestycję, a wiat jak nie było tak nie ma. To się nazywa »miasto innowacji«” – napisała pani Ewa.

Czy jest szansa, że to się zmieni? – Nie przewidujemy w najbliższym czasie ustawiania wiat na przystankach przy al. Sikorskiego w kierunku Tyczyna – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Dlaczego? Bo miasto obecnie zajmuje się wymianą 217 starych zużytych wiat na nowe, na co pozyskało pieniądze z Unii Europejskiej. Kiedy wiaty pojawią się na al. Sikorskiego. Jak informuje ratusz, “w dalszej perspektywie”, po tym, jak wiaty będą na przystankach w Śródmieściu i na osiedlach w kierunkach do centrum miasta.

– Wiaty będą ustawiane również w innych lokalizacjach, np. w kierunkach wylotowych – zapowiada Maciej Chłodnicki.

Zdjęcie: Facebook.com “Rzeszoznawcy”

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

15 KOMENTARZE

  1. Ciągle tylko centrum żeby na widokówce ładnie wyglądało. W centrum nawet drzewa sie podświetla bo w Bostonie tak jest. A na peryferiach nie ma zwykłego oświetlenia, nie mówiąc o takim wypasie jak chodnik np. ul. Spacerowa czyli droga do kolejnego marzenia naczelnika – czyli wieżowców na wzgórzu jak w Atenach. Pozwolenia na budowe sie wydaje a że potem wody opadowe kogoś zalewają to co tam na Kwiatkowskiego przecież jest sucho bo i zielone światło sie świeci cały dzień….

    • Mikołaj był miesiąc temu, musisz w grudniu spróbować napisać stosowny list. Dorecyzuj tylko szczegóły tego oświetlenia i chodnika, żeby później nie było, że gdzieś tam widziałeś ładniejsze.

  2. No tak , KAŻDY MA SWÓJ WŁASNY INTERES ,A JEŻELI KOMUŚ COŚ NIE BĘDZIE PASOWAŁO ,to najlepiej napisać że to nie na miarę miasta innowacji. Kur… mać nie pasuje to na wieś , namiot durna babo sobie rozłóż to wiatr nie będzie wiał ja pier.. .

  3. To kara za ograniczenie prędkości, i cieszcie się bo minimalna – Krasne np. za cwaniakowanie oberwało bardziej. A tłumaczenie, że tam mieszkają rodziny z dziećmi jest durne – bo gdzie nie mieszkają? Trzeba też pamiętać, że absurdalne zakazy często odnoszą odwrotny skutek, wywołują np. agresję a przez nią jeszcze łatwiej o wypadek.

  4. Dlatego że to jest teren zabudowany. Mieszkają tam rodziny z dziećmi. Problem jest nawet z przejściem przez pasy bo kierowcy nie są w stanie się zatrzymać i przepuścić pieszego. Już nie mówiąc o tych co jadą ponad 100. Dużo było już tam wypadków i jeszcze nie jeden będzie przez takich matolow. Tam powinni zrobić odcinkowy pomiar prędkości dla większego bezpieczeństwa. Ale rozumiem że Pan(i) tam nie mieszka, więc w dupie ma bezpieczeństwo mieszkańców.

    • Trafna uwaga – no jakie to jest tumaństwo umysłowe

      na całym świecie trasy dojazdowe/ wyjazdowe – do miasta czy tkzw.Ringi mają szybkosć ponad 50 km/ godź np( w Strasbourgu gdzie byłem pierwszy raz – w 1992 szybkość na Ringach była do 90 km/ godź) nie wiem jak jest teraz

      Dla tego przy takich trasach powinne być budowane przejścia górą czy tunele i nie co 50 metrów a co 800/1000 metrów
      wtedy szybkośc ruchu pojazdów i ich przemieszczanie bedzie w centrum szybsze nie bedzie korków i szybkość jak przy kondukcie pogrzebowym –
      A wszyscy robią kwik korki,korki,korki, powietrze ,smog itd no to chyba proste że te samochody na trasach wylotowych muszą śmigac a nie ślimaczyc sie czy Ci mieszkańcy tego nie widzą – widocznie oślepli : O !

  5. nie wymienia bo im szkoda kasy dla normalnych obywateli, zadaszenia na skateparku jak nie bylo w tamtym roku tak i w tym nie ma a ktos wzial przeciez za to prawie milion zlotych. Tym urzedem powinno sie zainteresowac CBA albo jakas inna jednostka ktora nie jest w zaden sposob z nimi powiazana znajomosciami.

    • Odnośnie tego ” Balona”
      Była jak pamiętam wielka eufornia ,wynalazek super, kasa poszła ale nikt nie ” puścił” bąka że co jakis czas ( nie pamiętam 2-3 sezony) jedną membrane trzeba wymienić bo to taki bayer bo to nie jest na wieki i teraz jest to ALE ! – Potrzebna kasa a jest PIKUŚ

      A wystarczyło zrobić inaczej raz aby było na lata tylko znowu nasza kasa poszła – źle wydana bo :
      Należało zrobić lekką konstrukcje dachu z elementów klejonych ( dach hala sportowa przy hetmańskiej czy dach korty tenisowe przy basenach) na słupach + część ścian stałych reszta rozsuwana jak przy hangarze
      W zimie zamknięte w lecie ściany rozsunięte : funkcjonuje na lata
      A tak ;
      Znowu nieudolność decydentów pokazała co są warci i jaki niedowład umysłowy posiadają a mają kierowac tylko czym ? ; O !

  6. Wymieniają prawie 300. Mało? Może i powinni i 500 tylko kasa sama na drzewach nie rośnie. A zresztą czy stawianie wiat pod Jczynem to nie marnowanie pieniędzy. Jczyn bogata wieś… w kury.

  7. Czemu nie mogą jakiejś zdemontowanej chociaż z centrum wiaty (tymczasowo chociaż) przestawić na Sikorskiego? Byle się przed deszczem/śniegiem i wiatrem ludzie mogli schować mi osobiście nie po drodze w tamte rejony ale rozumiem mieszkańców że to może być dla nich uciążliwe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ