Zdjęcie: Bartosz Frydrych / Rzeszów News
Reklama

„W centrum podgrzewane i podświetlane przystanki, a na obrzeżach ludzie marzną” – skarżą się mieszkańcy Rzeszowa. Na postawienie wiat przy al. Sikorskiego w najbliższym czasie nie mają jednak co liczyć. 

Na początku grudnia 2017 roku oddano do użytku ostatni fragment rozbudowy al. Sikorskiego – ponad 2-kilometrowy odcinek od ul. Malowniczej do granic miasta w stronę Tyczyna. Drogę poszerzono do czterech pasów ruchu, wybudowano chodnik i ścieżkę rowerową. Kierowcy się cieszą, a ci, którzy z okolic al. Sikorskiego do centrum miasta dojeżdżają autobusami niekoniecznie. 

Pani Ewa na grupie „Rzeszoznawcy” na Facebooku zwróciła uwagę, że na al. Sikorskiego w stronę Tyczyna nie ma wiat przystankowych, tylko stare słupy, na których są porozwieszane rozkłady jazdy miejskich autobusów.

„W centrum podgrzewane i podświetlane przystanki, a na obrzeżach niech ludzie marzną, bo nie ma się gdzie schronić przed wiatrem i deszczem. Już ponad rok temu ukończono inwestycję, a wiat jak nie było tak nie ma. To się nazywa »miasto innowacji«” – napisała pani Ewa.

Czy jest szansa, że to się zmieni? – Nie przewidujemy w najbliższym czasie ustawiania wiat na przystankach przy al. Sikorskiego w kierunku Tyczyna – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Dlaczego? Bo miasto obecnie zajmuje się wymianą 217 starych zużytych wiat na nowe, na co pozyskało pieniądze z Unii Europejskiej. Kiedy wiaty pojawią się na al. Sikorskiego. Jak informuje ratusz, “w dalszej perspektywie”, po tym, jak wiaty będą na przystankach w Śródmieściu i na osiedlach w kierunkach do centrum miasta.

– Wiaty będą ustawiane również w innych lokalizacjach, np. w kierunkach wylotowych – zapowiada Maciej Chłodnicki.

Zdjęcie: Facebook.com “Rzeszoznawcy”

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

15 KOMENTARZE

  1. To niech spienięży te kury i zacznie za tę kasę drogi odśnieżać, bo jak się wjeżdża z Rzeszowa w Tyczyn to jak inny świat…

  2. Mikołaj był miesiąc temu, musisz w grudniu spróbować napisać stosowny list. Dorecyzuj tylko szczegóły tego oświetlenia i chodnika, żeby później nie było, że gdzieś tam widziałeś ładniejsze.

  3. Ciągle tylko centrum żeby na widokówce ładnie wyglądało. W centrum nawet drzewa sie podświetla bo w Bostonie tak jest. A na peryferiach nie ma zwykłego oświetlenia, nie mówiąc o takim wypasie jak chodnik np. ul. Spacerowa czyli droga do kolejnego marzenia naczelnika – czyli wieżowców na wzgórzu jak w Atenach. Pozwolenia na budowe sie wydaje a że potem wody opadowe kogoś zalewają to co tam na Kwiatkowskiego przecież jest sucho bo i zielone światło sie świeci cały dzień….

  4. No tak , KAŻDY MA SWÓJ WŁASNY INTERES ,A JEŻELI KOMUŚ COŚ NIE BĘDZIE PASOWAŁO ,to najlepiej napisać że to nie na miarę miasta innowacji. Kur… mać nie pasuje to na wieś , namiot durna babo sobie rozłóż to wiatr nie będzie wiał ja pier.. .

  5. Odnośnie tego ” Balona”
    Była jak pamiętam wielka eufornia ,wynalazek super, kasa poszła ale nikt nie ” puścił” bąka że co jakis czas ( nie pamiętam 2-3 sezony) jedną membrane trzeba wymienić bo to taki bayer bo to nie jest na wieki i teraz jest to ALE ! – Potrzebna kasa a jest PIKUŚ

    A wystarczyło zrobić inaczej raz aby było na lata tylko znowu nasza kasa poszła – źle wydana bo :
    Należało zrobić lekką konstrukcje dachu z elementów klejonych ( dach hala sportowa przy hetmańskiej czy dach korty tenisowe przy basenach) na słupach + część ścian stałych reszta rozsuwana jak przy hangarze
    W zimie zamknięte w lecie ściany rozsunięte : funkcjonuje na lata
    A tak ;
    Znowu nieudolność decydentów pokazała co są warci i jaki niedowład umysłowy posiadają a mają kierowac tylko czym ? ; O !

  6. Trafna uwaga – no jakie to jest tumaństwo umysłowe

    na całym świecie trasy dojazdowe/ wyjazdowe – do miasta czy tkzw.Ringi mają szybkosć ponad 50 km/ godź np( w Strasbourgu gdzie byłem pierwszy raz – w 1992 szybkość na Ringach była do 90 km/ godź) nie wiem jak jest teraz

    Dla tego przy takich trasach powinne być budowane przejścia górą czy tunele i nie co 50 metrów a co 800/1000 metrów
    wtedy szybkośc ruchu pojazdów i ich przemieszczanie bedzie w centrum szybsze nie bedzie korków i szybkość jak przy kondukcie pogrzebowym –
    A wszyscy robią kwik korki,korki,korki, powietrze ,smog itd no to chyba proste że te samochody na trasach wylotowych muszą śmigac a nie ślimaczyc sie czy Ci mieszkańcy tego nie widzą – widocznie oślepli : O !

  7. To kara za ograniczenie prędkości, i cieszcie się bo minimalna – Krasne np. za cwaniakowanie oberwało bardziej. A tłumaczenie, że tam mieszkają rodziny z dziećmi jest durne – bo gdzie nie mieszkają? Trzeba też pamiętać, że absurdalne zakazy często odnoszą odwrotny skutek, wywołują np. agresję a przez nią jeszcze łatwiej o wypadek.

  8. Dlatego że to jest teren zabudowany. Mieszkają tam rodziny z dziećmi. Problem jest nawet z przejściem przez pasy bo kierowcy nie są w stanie się zatrzymać i przepuścić pieszego. Już nie mówiąc o tych co jadą ponad 100. Dużo było już tam wypadków i jeszcze nie jeden będzie przez takich matolow. Tam powinni zrobić odcinkowy pomiar prędkości dla większego bezpieczeństwa. Ale rozumiem że Pan(i) tam nie mieszka, więc w dupie ma bezpieczeństwo mieszkańców.

  9. Bardzo dobrze niech nie stawiają mieszkańcy chcieli tam 50 to niech im się teraz na głowy leje
    Kto to widział zeby na takiej drodze było 50 śmiech

  10. nie wymienia bo im szkoda kasy dla normalnych obywateli, zadaszenia na skateparku jak nie bylo w tamtym roku tak i w tym nie ma a ktos wzial przeciez za to prawie milion zlotych. Tym urzedem powinno sie zainteresowac CBA albo jakas inna jednostka ktora nie jest w zaden sposob z nimi powiazana znajomosciami.

  11. Wymieniają prawie 300. Mało? Może i powinni i 500 tylko kasa sama na drzewach nie rośnie. A zresztą czy stawianie wiat pod Jczynem to nie marnowanie pieniędzy. Jczyn bogata wieś… w kury.

  12. Czemu nie mogą jakiejś zdemontowanej chociaż z centrum wiaty (tymczasowo chociaż) przestawić na Sikorskiego? Byle się przed deszczem/śniegiem i wiatrem ludzie mogli schować mi osobiście nie po drodze w tamte rejony ale rozumiem mieszkańców że to może być dla nich uciążliwe

Comments are closed.