Zdjęcie: Sebastian Fiedorek / Rzeszów News
Reklama

– Rzeszów Główny zyska lepszy standard obsługi podróżnych. Będą windy i komfortowe perony. Rozpoczyna się przebudowa centralnej części stacji – poinformowała w poniedziałek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. 

Przebudowa stacji Rzeszów Główny jest częścią dużej inwestycji za 205 mln zł, współfinansowanej z funduszy Unii Europejskiej. Inwestycja zaczęła się od budowy nowego przystanku Rzeszów Zachodni nad al. Wyzwolenia. W między czasie przebudowano przejazd drogowo-kolejowy przy ul. Konopnickiej. Wkrótce ma być on otwarty.

Niedawno rozpoczęły się pierwsze prace związane z przebudową centralnej części stacji Rzeszów Główny. Wyburzono przydworcowy budynek, w którym przez lata sprzedawano kultowe zapiekanki. Jego teren będzie przeznaczony pod budowę tunelu, łączącego centrum miasta z osiedlem 1000-lecia. Zabytkowa kładka zostanie zdemontowana. 

Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe w poniedziałek poinformowała, że wykonawca inwestycji rozpoczął już przygotowania do przebudowy centralnej części stacji, m.in. przejścia podziemnego pod torami. – Zamontowane będzie oznakowanie nowej organizacji ruchu. Wygłaszane są komunikaty głosowe o zmianach – przekazuje Szalacha. 

Przedstawiciele PKP PLK twierdzą, że zakres prac na torach i peronach jest na tyle duży, że konieczne jest wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa. Zmiany będą obowiązywać od najbliższego wtorku (25 czerwca) do 24 listopada br.

– Zastępcza komunikacja autobusowa obejmie 10 pociągów Przewozów Regionalnych, kursujących między Rzeszowem a Jasłem oraz do i z Boguchwały. Zmiany w organizacji ruchu uwzględniono w obecnym rozkładzie jazdy – dodaje Dorota Szalacha. 

Na stacji Rzeszów Główny od 1 lipca podróżni będą korzystać z peronu nr 3 oraz dodatkowego – tymczasowego peronu nr 4 (od strony budynku dworca, ul. Łączna). – Specjalnie przygotowane oznakowanie, plakaty oraz ulotki, ułatwią orientację na stacji. Prace zaplanowano tak, by podróżni mieli dostęp do pociągów – obiecują PKP PLK. 

W lipcu rusza przebudowa torów oraz sieci trakcyjnej od strony budynku dworcowego. Prace obejmą najpierw perony nr 1 i nr 2. Przebudowane będą wszystkie perony. Zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Linie naprowadzające, ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą też windy i schody ruchome.

Jak już wspomnieliśmy, istniejąca kładka nad torami zostanie rozebrana i przeniesiona w inne lokalizacje. W lipcu planowany jest demontaż dwóch pierwszych przęseł kładki od strony ul. Kochanowskiego. – Będzie przygotowane tymczasowe dojście. Demontaż kładki będzie się odbywał stopniowo, by jak najdłużej zapewnić podróżnym dojścia do peronów istniejącym obiektem – poinformowała Dorota Szalacha. 

W lipcu planowana jest także przebudowa wiadukt przy ul. Batorego. Ma być poszerzony do 23 metrów (obecnie ruch tam odbywa się wahadłowo), będzie miał dwa pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym. Będzie też chodnik i ścieżka rowerowa. Te prace będą wymagały zmian w komunikacji samochodowej i wytyczenia objazdów. Szczegóły nie są jeszcze znane. 

Cała inwestycja ma być zakończona w pierwszej połowie 2021 r.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: