Rzeszowska firma Game Over Cycles wyprodukowała customowy motocykl inspirowany samochodem „Slow Burn” z 1936 roku.
„Slow Burn” (model 852 Boattail Speedster), to odrestaurowany pojazd marki Auburn, którego właścicielem jest James Hetfield, wokalista i gitarzysta zespołu Metallica.
Konstruktorzy z Polski zbudowali motocykl będący siostrzanym pojazdem samochodu należącego do słynnego muzyka. Linia motocykla dokładnie odzwierciedla kształt Slow Burna, a jego części konstrukcyjne nawiązują do elementów składowych samochodu.
Przednia lampa imituje przód samochodu z chłodnicą, lampy tylne wyglądają jak światła samochodu, a kierownica i manetki są wykonane w stylizacji ramy przedniej szyby.
Dodatkowo, przedni błotnik jest wykończony chromowanym coverem, dokładnie jak błotniki Slow Burna, przednie koło o wymiarze 30” jest inspirowane wyglądem koła samochodu, a cały tył motocykla tworzy linię symetryczną z tyłem auta.
Odwzorowanie linii samochodu na motocyklu było największych wyzwaniem technicznym projektu. Konstruktorzy z Game Over Cycles zadbali o każdy detal.
Do wzrostu Hetfielda
Oprócz połączenia wizualnego obydwu pojazdów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz (skóra na motocyklu odwzorowuje tapicerkę samochodu), motocykl musiał mieć odpowiednio duże proporcje, aby oddać kształt linii Slow Burna.
Dodatkowo, mając na uwadze kto jest właściciel samochodu, ekipa Game Over Cycles dopasowała proporcje maszyny do wzrostu Jamesa Hetfielda (185 cm), co było szczególnym wyzwaniem w kontekście utrzymania proporcji całości pojazdu.
Jednocześnie cała konstrukcja musiała być utrzymana w duchu stylistyki, w której został zbudowany pojazd wyjściowy, czyli Auburn 852, rocznik 1936, reprezentujący styl Art Deco. Styl ten zarówno w sztuce, jak i architekturze, wyrażał się uporządkowaną i spójną formą.
– Charakteryzują go symetryczne wzory, łuki, owale oraz elipsy – zwraca uwagę ekipa GOC.
Niezależnie czy były to pojazdy, ubrania, elementy wyposażenia wnętrz czy całe budynki, dzieła w stylu Art Deco wyróżniały się wyjątkową estetyką, kunsztem wykonania i zastosowaniem wysokiej jakości materiałów.
Efekt nie z tej ziemi
Całość konstrukcji motocykla jest wykonana ze stali. Nie zawiera ona żadnych plastikowych elementów. Pojazd charakteryzuje się czystą linią – wszystkie śruby są przykryte. Maszyna ma 3,3 m długości i waży 400 kg. Na budowę pojazdu przeznaczono 7 000 godzin.
Na temat pojazdu wypowiedział się Rick Dore, amerykański konstruktor samochodów customowych, który wraz z Jamsem Hetfieldem odrestaurował Auburna 852.
„Kiedy zobaczyliśmy zdjęcia motocykla zbudowanego przez GOC, zwaliło nas z nóg. To niesamowity pojazd, szczególnie kiedy porówna się go z samochodem Jamesa. Karoseria, koła, kolor, nawet manetki, wszystko idealnie nawiązuje do samochodu” – powiedział Dore.
„Chylę czoła przed Game Over, wykonali wspaniałą pracę jeśli chodzi o odwzorowanie stylistyki Slow Burna, a kunszt ich rzemiosła jest nie z tej ziemi” – zachwyca się amerykański konstruktor.
Premiera 9 marca w USA
Stanisław Myszkowski, założyciel i właściciel Game Over Cycles, mówi, że Metallica zawsze była dla niego ogromną inspiracją artystyczną, jest fanem zarówno muzyki zespołu, jak i oprawy wizualnej, która towarzyszy ich sztuce.
– James Hetfield zaś jest wielkim fanem motoryzacji, kolekcjonuje i odnawia zabytkowe samochody, tak więc postanowiliśmy połączyć te dwa światy i zbudować motocykl inspirowany pojazdem należącym do Jamesa” – mówi Myszkowski.
Motocykl będzie miał swoją premierę 9 marca 2024 roku w USA na Rat’s Hole Custom Bike Show, konkursie konstruktorskim organizowanym Daytona Bike Week 2024, jednym z największych zlotów motocyklowych świata, co roku odbywającym się na Florydzie.
Specyfikacja techniczna motocykla:
Elementy zakupione:
1. Silnik RavTech 115’’ – Custom Chrome Europe (CCE)
2. Skrzynia 5 biegów Rav Tech – CCE
3. Sprzęgło BDL – CCE
4. Gaźnik Mikuni
5. Podnóżki wraz z osprzętem – Performance Machine CCE
6. Osprzęt kierownicy – Performance Machine (PM)
7. Licznik wraz z elektroniką – Dacota Digital
8. Przednie lampy i tylne wraz z kierunkowskazami – CCE
9. Przednie zawieszenie – Legend Air
10. Zaciski hamulców – PM Works
Elementy wykonane przez partnerów projektu:
1. Lakierowanie: Novol + Anest Iwata
2. Skórzane siedzenie: WB-Line
Elementy wykonane w GOC:
1. Przednie koło 30 ‘’
2. Rama
3. Tylne zawieszenie z wahaczem
4. Przedni błotnik, tylny błotnik, kufry, zbiornik, konsola, lampa przednia, kierownica, manetki, tarcze hamulcowe, obudowa przedniego zawieszenia, obudowa sprzęgła, obudowa filtra, system pneumatyczny zawieszenia, zbiornik oleju, wydech, stacyjka.
Dodatkowe cechy pojazdu i funkcje zainstalowane przez GOC:
1. Układ wydechowy jest zintegrowany z kufrem
2. Siedzenie uszyte z takiej samej skóry, jak tapicerka Slow Burn
3. Kufry są otwierane elektrycznie
4. Tablica rejestracyjna jest chowana elektrycznie
5. Klapka na zbiorniku przykrywająca wlew paliwa na której są liczniki, jest otwierana elektrycznie
6. Obudowa filtra powietrza jest wykonana w stylizacji Slow Burna
7. Przednie i tylne zawieszenie są regulowane pneumatycznie, jak w samochodzie
Projekt : GOC + Lfant Design
Game Over Cycles
To założona w 2012 roku polska firma budująca motocykle typu custom. Przez pierwsze lata działalności siedziba firmy była w podkarpackiej miejscowości Lisie Jamy. Od 2019 warsztat Game Over Cycles działa w Rzeszowie.
Ekipa GOC jest znana z tworzenia oryginalnych maszyn m.in. takich jak The Recidivist, który jest pierwszym na świecie wytatuowanym motocyklem.
Konstrukcje GOC zdobywały nagrody na najbardziej poważanych konkursach w branży motocyklowej. Firma ma na swoim koncie już 25 nagród, w tym 18 międzynarodowych. Ekipa GOC niejednokrotnie była nagradzana również w kolebce customizingu, czyli USA.
redakcja@rzeszow-news.pl