Fot. Sebastian Fiedorek / Rzeszów News
Reklama

Czwarte miejsce w kategorii miast średnich zajął Rzeszów wśród polskich miast przyszłości 2019/2020. Ranking opracował opiniotwórczy fDi Magazine należący do Grupy Financial Times.

Autorzy ranking „Polish Cities of the Future 2019/20” wzięli pod lupę 50 polskich miast. Przeanalizowano je pod względem pięciu czynników: potencjału ekonomicznego, kapitału ludzkiego i jakości życia, efektywności kosztowej, transportu i łączności, a także przyjazności dla biznesu. Ranking składa się z kategorii głównej i trzech podkategorii według wielkości miasta. 

Rzeszów zwyciężył w dwóch kategoriach miast średnich: Kreowanie Przyjaznych Warunków dla Rozwoju Biznesu oraz Kapitał Ludzki i Lifestyle. W ostatecznej klasyfikacji, w kategorii miast średnich, stolica znalazła się na 4. miejscu wśród polskich miast przyszłości 2019/20. Nagrody fDi zostaną wręczone w Cannes podczas Międzynarodowych Targów Nieruchomości i Inwestycji 2019.

Ranking fDi Magazine tworzony jest od ponad 10 lat.

(ak)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

22 KOMENTARZE

  1. “Budowa kolejki nadziemnej” – kula w płot.
    Nawet miłościwie nam panujący wie że to mrzonka przypominana przed wyborami.
    Budowa takiego cuda zabiłaby finansowo miasto.

  2. “Rzeszów zwyciężył w dwóch kategoriach miast średnich: Kreowanie Przyjaznych Warunków dla Rozwoju Biznesu oraz Kapitał Ludzki i Lifestyle.”

    Czyli, że wielki biznes ma tutaj przychylność skorumpowanych władz, zwolnienia z podatków oraz najtańszą siłę roboczą..?
    Kapitał ludzki to nieograniczony dostęp właśnie do tej najtańszej siły roboczej..?
    Lifestyle czyli bezpośrednie skonsumowanie zarobionych przez mieszkańców środków?

  3. No chwila ,chwila Szanowny Panie Pawle to nie tak : pamiętam jaki byl Rzeszów w latach 50-tych z opawiadań Babci i rodziców wiem jaki był i w 19 wieku
    Tu nie chodzi że nic sie nie robi robi sie sporo i to fakt nawet w porównaniu z innymi miastami świata ale kochany jest właśnie to Ale
    – i o to chodzi o nietrafione decyzje ,o błędne decyzje,o wydawanie naszej kasy na durnoty nie na to co potrzebne na wczorej i w tym jest cały szkopuł ; O !
    I o tym P ” bogi” pisze kto tego nie rozumie no to tragedia .

  4. Pozwole sobie skorygować to nie 30 lat temu ” magicy” planowali Duży RING –
    Duży Ring byl planowany równocześnie z budową COP’u – jak budowano WSK to już wtedy wyrysowano południowy fragment z tyłu za Zakładem czyli nie 30 lat a 86 sześć lat temu to tak w uzupełnie

    Kontynując myś planowano i inne drogi przelotowe przez miasto choćby ” wzmocnienie” układu wschód/ zachód tj ul.lwowskiej
    Tj.równoległą trase od Łańcuta poprzez Malawe / most przez Wisłok potem estakade nad hetmańską/ dąbrowskiego/ nad koszarami / nad torami i dalej w kierunku zchodnim- co zrobiono do dzisiaj no mały Pikuś

    Z tego planu mamy praktycznie : most Zamkowy/ ul kopisto/ al.niepodległości kawałek ulicy niemirskiego i stop na ul leszka czarnego reszta terenów na wschód do : warneńczyka/ olbrachta/ pod Auch’on i dalej systematycznie, chaotycznie zabudowywana bez składu i ładu – nie plete dyrdymałów można przyjechac i podziwac ten totalny burdel z zabudową .
    – a w drugą strone kociokwik na pl.Śreniawitów i stop.

    I co widzimy no to że planiści w latach 30-tych przewidzieli co bedzie za 80 kilka lat niestety poprzedni ” wodzowie” od
    ( 1939 i aktualni ) kiszą sie we wlasnym sosie bo nie wiedzą w swoim zaściankowym myśleniu że trasy przelotowe projektuje sie minimum na 100 lat do przodu z pozostawieniem miejsca dla kolejnego pokolenia na rozbudowe ulic – tu i teraz namy cienkie ” Bolki” na złotych taboretach no i mamy cienko stojąc w gigantycznych korkach ; O !

  5. Przyznaje. Dokończenie Dworaka to w tej chwili jedna z najbardziej priorytetowych inwestycji i najbardziej priorytetowa pod względem budowy dróg.
    Co do samych druk apeluję do ZDM i Prezydenta aby pojechali na Przemysłową i się ogarnęli. Zróbcie wreszcie remont tej drogi z poszerzeniem i ścieżkami rowerowymi. Po jednej stronie jedno z największych osiedli po drugiej ogromny potencjał dla przedsiębiorców a droga tak fatalna, że ciężko to nawet opisać.

  6. Władze miasta od 30 lat kiedy już urbaniści miejscy planowali budowę obwodnicy Rzeszowa nie potrafią wybudować nowej drogi.Jedynie na co ich stać to poszerzanie już istniejących drog dojazdowych,brakuje dużego ringu,są fragmenty ale nie ma całości od lat.Obwodnica północna z rozjazdami i wiaduktem nad torami była planowana chyba już 30 lat temu co podkreślają mieszkańcy Dworzyska.Od lat zablokowany jest plac koło zakładów gazowniczych pod drogę i jest wynajęty dla znajomków.A naczelnik miasta zakazał zajmowania się projektowaniem i planami zagospodarowania przestrzennego terenów Przybyszówki Północ chyba do czasu jak koledzy skupią działki za bezcen. O dokończeniu budowy dalszej części obwodnicy północnej miasta trzeba podobno zapomnieć.Teraz największe środki idą na odwodnienie działek na Budziwoju bo chyba koledzy tam kupili tereny pod deweloperkę.Kiedy służby państwa przerwa ten od lat ,,alians, decydentów miasta z znajomymi dyżurnymi deweloperami i inwestorami.Kiedy połączenie ul.Dworaka z Ul.Ciepłownicza (t zw. Wisłoostrada) po co było zaczynać budowę drogi z której nikt prawie nie korzysta,marnowanie publicznych pieniędzy,Trybunał Stanu.

  7. W mojej ocenie, żeby podnieść zdolność ekonomiczną to trzeba bardziej postawić na własne bogactwo (nie wysyłać kapitału do innych miast i za granicę) i ograniczyć koszty dostaw do min.
    Przykłady:
    1) Rozbudowa elektrowni gazowej na Załężu – zatrzymanie wysyłania kapitał do Połańca oraz zmniejszenie kosztów za przesył energii.
    2) Budowa kolejnej ciepłowni na Dworzysku – zatrzymanie kapitału, obniżenie kosztów przesyłu i strat w przesyle
    3) W Rzeszowie są Elewary i są Makarony Polskie a nie ma Młynów – można wybudować obok Elewarów Młyn ograniczając koszty dostaw.
    4) Budowa kolejki nadziemnej – obniżenie kosztów transportu drogowego (w przypadku rozbudowy elektrowni gazowej zatrzymanie również kapitału w mieście zasilając kolejkę własną energią)
    itd. itp.

  8. Wiesz wszyscy są mądrzy pisząc komentarze i tylko narzekając. Skoro nic nie jest robione, wszystkiego brakuje i wszystko jest “złe” w Rzeszowie i Ty masz pomysł na poprawę to startuj w przyszłych wyborach na prezydenta Rzeszowa. Łatwo jest narzekać z boku, ale jeżeli by przyszło Ci cokolwiek zrobić dla miasta albo coś zaproponować w większym gronie ludzi twarzą w twarz to siedziałbyś cicho.

    Znam kilka osób z większych miast tj. Warszawa itp. i mówią jedno głośnie, że widać jak szybko i fajnie zmienia się Rzeszów i uważają, że jest jednym z piękniejszych miast w Polsce. Odnośnie betonu itp. to jakbyś wyjechał dalej niż domu do sklepu to zauważył byś że wszyscy budują konstrukcje żelbetowe i beton jest podstawą wieżowców bloków itp. jeżeli chcesz bloki budować z drewna by były piękne i ekologiczne to buduj Ty.

  9. Odnośnie Soliny to tak posiadamy takową elektrownię, posiadamy również elektrownię w Nowej Sarzynie oraz Elektro-ciepłownie i spalarnie śmieci na Załężu, ale wszystkie razem wzięte generują mniej prądu niż zużywa sam Rzeszów. Prąd z Ukrainy? Jakie to bezpieczeństwo energetyczne?

  10. A może się mylisz? A może to Ortyl rządzi kasą z wydobycia Gazu na Podkarpaciu?:

    – Głównym narzędziem, które zostało przewidziane jako zasilające budżety gmin, powiatów i województw, ma być 4-krotnie zwiększona opłata eksploatacyjna do wysokości 24 zł za tysiąc metrów, która i teraz występuje przy wydobyciu węglowodorów. Przy czym cała ta nadwyżka ma pójść do budżetów samorządów, czyli udział Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska wynoszący w tej chwili 40 proc. ma zostać ograniczony do 10 procent, a 90 proc. z docelowej opłaty eksploatacyjnej ma trafić do budżetów gmin, powiatów i województw – objaśnił Grabowski.

  11. dobre jaja

    Miasto Tychy od dawna pokazuje jak wygląda miasto przyjazne mieszkańcom, a nie to co w Rzeszowie.

    Komunikacja miejska porażka, wszechobecna tynkoza + betonoza, brak nowych miejsc zielonych, brak rewitalizacji bulwarów by były przyjazne (no ale będzie ścieżka dla rowerów przedłużona i WC zrobią z tynku po 20 latach proszenia), brak zagospodarowania terenu szczęk, brak modernizacji hali targowej, brak nowych form transportu zbiorowego, brak zachęt inwestycyjnych dla dużych firm (które przyciągają kolejne – tworzą miejsca pracy, itd itd.), brak odmulania zalewu, (od 2009 roku przekładane – http://inwestycje-rzeszow.pl/download/file.php?id=2776 tutaj fajna rozpiska jak to wygląda), brak zoo, brak aquaparku, brak lodowiska, brak planów zagospodarowania przestrzennego, brak ustawy krajobrazowej – no i mógłbym tak wymieniać.

    No ale cieszmy się z 5 miejsca w rankingu.

  12. Gdy wybudują S-19 do Preszowa to zdecydowanie zwiększy się znaczenia Rzeszowa jako miasta tranzytowego na skrzyżowaniu szlaków Kraków Lwów-Kijów,Litwa-Polska-Słowacja,Węgry,Grecja szlaki S-19 duże zasługi ma że ten szlak jest w programie europejskim euro-poseł Tomasz Poręba z Podkarpacia.Europosłanka Łukacijewska proponowała żeby szlak S-19 poprowadzić nie przez Podkarpacie ale przez Ukrainę,tej pani już dziękujemy za pomysły niech wraca do Cisnej.

  13. Ten ranking to chyba wymyslil sam ratusz ostatnie miejsce to TAK miasto bez zaplecza zadneho dla rekreacji brak stadionu hali lodowiska krytego awaparku basenow kapieliska nic nic nic

  14. Facet jak PGNIG wydobywa gaz na Podkarpaciu to jest to spółka państwowa notowana na giełdzie, gdzie zyski z wydobycia czerpiemy my wszyscy – Skarb Państwa.Mamy na Podkarpaciu elektrownie wodna Solina-Myczkowce.Podobno był albo jest pomysł transportu z Ukrainy energii elektrycznej z elektrowni atomowej obecnie nieczynna linia 750 tys V. Można reeksportować energie elektryczna linia – 400 tys na Słowację i Węgry.W Rzeszowie jest mała elektrownia gazowa może warto iść w tym kierunku skoro mamy podobno duże zasoby gaz na Podkarpaciu.Może warto zainteresować się żródłami geotermicznymi w okolicach Rzeszowa,Wiśniowa jakie są według geologów na głębokości 2500-3000 metrów,energia z ciągła dostawa ciepła o temp 40-55 o C.W latach 70-80 zanim powstał zalew rzeszowski była proponowana dostawa wody dla miasta Rzeszów i innych mniejszych miasta z Sanu rurociągiem z okolic Dynowa.

  15. Tu źródło: https://www.fdiintelligence.com/Locations/Europe/Poland/fDi-s-Polish-Cities-of-the-Future-2019-20
    W klasyfikacji ogólnej miast średniej wielkości : 1. Gdynia, 2. Chorzów, 3. Tychy, 4. RZESZÓW, 5. Bielsko-Biała
    W poszczególnych kategoriach Rzeszów był: 1. – przyjazność dla biznesu (business friendliness), 1. – kapitał ludzki i styl życia (human capital & lifestyle) oraz poza 5-ką – ekonomika (cost effectiveness), komunikacja (connectivity), potencjał ekonomiczny (economic potential)

  16. Nagrodę za potencjał ekonomiczny przyznałbym dla Rzeszowa tylko wówczas gdy miasto będzie miało zapewnione bezpieczeństwo energetyczne. Puki co to wszystkie elektrownie razem wzięte na Podkarpaciu pewnie nie byłby w stanie zasilić samego Rzeszowa, a większość energii bierzemy z województwa Świętokrzyskie zasilając tym samym finansowo tamten region. Wybudujcie w końcu elektrownie jak się należy pod Rzeszowem z zapasem mocy na przyszłość do min. 500 000 tyś mieszkańców. A i jeszcze jedno jak wojewoda z marszałkiem drą coraz więcej gazu z ziemi na Podkarpaciu to zamiast premii dla siebie i pracowników oraz innych fanaberii proponuję za tą kasę zapewnić bezpieczeństwo energetyczne.

Comments are closed.