Projekt ma być gotowy do końca br. Na przełomie 2019/2020 roku ratusz planuje rozpocząć poszukiwania firmy, która drogę rozbuduje.
Miejskie inwestycje drogowe idą, jak krew z nosa, bo w przetargach firmy praktycznie za każdym razem składają zaporowe ceny. Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie, jeszcze nie tak dawno tłumaczył nam, że to efekt tego, iż wykonawcy mają za dużo zleceń. – Żniw jest dużo, a robotników mało – porównywał wówczas szef MZD.
Miasto w takich sytuacjach ma dwa wyjścia: albo przetarg unieważnić, albo dołożyć brakujące pieniądze. Na tę drugą opcję ratusz postawił w przypadku drugiego przetargu na projektanta przedłużenia ul. Warszawskiej do nowych granic Rzeszowa.
Ratusz na opracowanie dokumentacji ma 300 tys. zł. Dwie rzeszowskie firmy, które się do tego zgłosiły się zaoferowały: 396 tys. zł – Attila, Królicki, Jóźwiak oraz 428 tys. zł – „Trasal”. Miasto postanowiło dołożyć nieco ponad 90 tys. zł i podpisać umowę z pierwszą z wymienionych firm.
Projektowanie przedłużenia ul. Warszawskiej ma potrwać do końca tego roku. Na 950-metrowym odcinku w stronę Miłocina droga ma zyskać po dwa pasy w każdym kierunku oraz pasy do włączeń, wyłączeń, lewoskręty i prawoskręty.
Po stronie torów kolejowych powstanie także chodnik. Po przeciwnej miasto chce wybudować chodnik oraz dwukierunkową ścieżkę rowerową. Zostaną przebudowane również zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych.
Na przełomie 2019/2020 roku zaplanowano ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy, który w przyszłym roku rozbuduję ul. Warszawską. Ratusz liczy na to, że inwestycję uda się wykonać przy wsparciu unijnych funduszy.
(jg)
redakcja@rzeszow-news.pl