Zdjęcie: Sebastian Fiedorek / Rzeszów News
Reklama

Tylko pojazdy do 8 ton będą mogły jeździć ulicą Podkarpacką w Rzeszowie. Ograniczenie zaczyna obowiązywać od najbliższego czwartku 7 lutego. 

Tadeuszowi Ferencowi, prezydentowi Rzeszowa, od dawna nie podobało się, że ciężkie samochody przejeżdżają przez centrum miasta i niszczą drogi. Szczególną uwagę zwracał na ciężarówki, które do Rzeszowa wjeżdżają od ul. Podkarpackiej. 

To nie przypadek, bo właśnie ta ulica niedawno została świeżo wyremontowana i oddana do użytku. Poszerzono ją do dwóch pasów w obu kierunkach na odcinku od ul. 9. Dywizji Piechoty do granic miasta. Ratusz zapłacił za remont przeszło 50 mln zł, z czego 36 mln zł pochodziło z pieniędzy unijnych. 

Tadeusz Ferenc chciał, by nowej drogi szybko nie rozjeździły ciężarówki. Jeszcze jak trwała modernizacja prezydent mówił, by wprowadzić ograniczenia tonażu na ul. Podkarpackiej. Zaczną one obowiązywać od najbliższego czwartku (7 lutego).

– W godz. 6:00-22:00 na ul. Podkarpackiej na odcinku rondo w Zwięczycy do skrzyżowania z al. Powstańców Warszawy zostaje wprowadzone ograniczenie tonażu dla samochodów ciężarowych do 8 ton – informuje Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta w Rzeszowie. 

– Ograniczenie będzie obowiązywało w obydwu kierunkach. Ciężarówki będą mogły się poruszać przez łącznik S-19 do autostrady – dodaje. 

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

35 KOMENTARZE

    • Tak racja budują ,od 1933
      Ale ten Ring – musi byc dociągnięty bezkolizyjnie do łącznika ,czy autostrady poza Krasnem wtedy ma to sens –
      Aby wyeliminowac z miasta wszelki tranzyt.

  1. Panie Tadku, a co ma zrobić kierowca auto ponad 8T kiedy dojedzie do znaku który zostanie ustawiony? zatrzymać sie i czekać do godz 22??, po chwili zrobi się korek na kilka kilometrów, a zawrócić nie ma gdzie. Tylko GENIUSZ może to wymyslęć, ale wiadomo- stolica innowacji ma swoje prawa.

  2. po prostu zacznijcie budować porządnie drogi porządnie podkłady utwardzenia a nie na odpierdziel, dlatego się drogi niszczą.gdyby porządnie robili podkłady druk utwardzenia drogi by się nie niszczyły w ogóle oszukują na podkładach dają słabe materiały i tak się dzieje jak się dzieje najlepiej tylko zakazać wszędzie zakaże zakazy byle żeby zakazy dla ciężarówek tranzytu i tyle idź na ten dobrze nie pomyśli.wybuduj cię porządnie obwodnicę autostrady a wtedy zakazy wprowadzajcie tranzytu powyżej 8 ton.

  3. Kolejny raz nasz dziadeczek wpadł na utopijny pomysł. Przy podkarpackiej jest bardzo duża ilość zakładów i myślicie że im nie będzie można wjechać?

  4. Priorytetem powinna być budowa S19 do węzła Babica, miasto do tej budowy nie ma nic, ale władze miasta powinny naciskać na GDDKiA , oraz na rząd aby możliwie prace na tym odcinku zostały przyśpieszone.

    • Budowa S19 do węzła Babica nie pomoże Rzeszowowi – ruch ciężarowy lokalny i tak będzie istniał. Nie wszystko da się przewieźć do 8 ton dmc na całym odcinku ulicy Podkarpackiej w Rzeszowie. Budowa tego odcinka pomoże Boguchwale oraz niestety nieodzownym światłom na skrzyżowaniu ulic Suszyckich i Przemysłowej w Boguchwale. Ten odcinek powinien być priorytetem województwa od granicy do węzła Rzeszów Południe, bo odciąży DK9 i DW 988, pod warunkiem mądrego rozwiązania skrzyżowania tych dróg w Babicy. Jak nie będzie mądre to korki w Babicy na moście oraz Czudcu aż wątpiącym miło. Do tego parę śmiertelnych niestety się zdarzy zanim urzędnicy pójdą po rozum, taka nasza praktyka urzędnicza. I co powiesz urzędnikowi jak nic nie możesz powiedzieć? Wiem, każdy mądry zza monitora. A może urzędnik decydujący o ruchu drogowym pojedzie nowo prawie oddanymi dwoma pasami do Boguchwały około 15:00 z urzędu? Może skręci w lewo z Przemysłowej w Boguchwale bez świateł? A może się przejedzie rano przez ulicę Dąbrowskiego? Jak mi taki urzędnik napisze co stwierdził – pewnie sie zgodzę. Jeden warunek: stopniem służbowym się podpisać. Nazwiska nie wymagam. Druga opcja projektant i ten co planował ruch niech się przejadą swoim odcinkiem, i napiszą ile jest różnicy in minus (krócej) lub in plus (dłużej) wg wyliczonych i zaprogramowanych w inteligentnym systemie transportowym sekund, minut, może godzin, po wybudowaniu podwójnych 2 pasów do Boguchwały.

    • Naciskać to se cuś można w tym wypadku to powinno być totalne parcie non stop 24 na 24 a roboty to powinne trwać bez przerwy aby budowaną droge zrobić szybko i sprawnie

  5. Zastanawia mnie czas obowiązywania zakazu. Dlaczego tylko w godzinach 6 – 22 ciężarówki niszczą nawierzchnię, a pomiędzy 22 a 6 rano nie dają rady? Naprawa zjazdu do łącznika póki co wygląda dobrze, ale poczekajmy na temperatury letnie, jak sądzę (może źle) rozjedzie się asfalt na boki znowu. A to jest właśnie odcinek finansowany przez UE ostatnio. Po co było montowanie wagi na zakazie? Telewizorek też teraz będzie bardzo przydatny – Zielone, szybko opuszczaj skrzyżowania. Zastanawiający jest brak zakazu ruchu pojazdów powyżej 8 ton na ulicy Przemysłowej – czyżby firmy pobankrutowały przez ten zakaz? Jak tam pójdzie ruch to korek będzie od Przemysłowej na wschód, bo pewnie jednocześnie ulepszą światła poprzez inteligentny system ruchu. Ciekawe co z firmami z ulicy Zawiszy, wyjazdem z PWR z Matuszczaka? Ktoś to ocenił?

      • Ok, to zrozumiałe. Temperatura, więc dlaczego nie ma ograniczenia w lecie, a cały rok? Występuje 🙂 takie niebezpieczeństwo np dziś? Co z wyjazdem z firm? Waga może wadzi? 🙂

  6. Dostawy paliwa(Orlen, Watkem) tylko nocą, dostawy towarów(Biedronka, Obi, Handlopex, hurtownie np. stali) również tylko nocą. Ciekawy eksperyment. Obcy kierowca TIR z Łańcuta na Barwinek wbije trasę w nawigacje i klops będzie.

    • Zastanawia mnie czas obowiązywania zakazu. Dlaczego tylko w godzinach 6 – 22 ciężarówki niszczą nawierzchnię, a pomiędzy 22 a 6 rano nie dają rady? Naprawa zjazdu do łącznika póki co wygląda dobrze, ale poczekajmy na temperatury letnie, jak sądzę (może źle) rozjedzie się asfalt na boki znowu. A to jest właśnie odcinek finansowany przez UE ostatnio. Po co było montowanie wagi na zakazie? Telewizorek też teraz będzie bardzo przydatny – Zielone, szybko opuszczaj skrzyżowania. Zastanawiający jest brak zakazu ruchu pojazdów powyżej 8 ton na ulicy Przemysłowej – czyżby firmy pobankrutowały przez ten zakaz? Jak tam pójdzie ruch to korek będzie od Przemysłowej na wschód, bo pewnie jednocześnie ulepszą światła poprzez inteligentny system ruchu. Ciekawe co z firmami z ulicy Zawiszy, wyjazdem z PWR z Matuszczaka? Ktoś to ocenił?

  7. Albo się dopytajcie o co chodzi, albo sprawdźcie. “Tadeusz Ferenc chciał, by nowej drogi szybko nie rozjeździły ciężarówki”, przecież po nowym odcinku będą jeździć, zakaz obowiązuje od ronda w stronę miasta (tak jak zresztą jest napisane w tym artykule).

    • Dokładnie tak. W tym ograniczeniu nie chodzi o niszczenie ul. Podkarpackiej lecz o korek na Powstanców Warszawy. Ratusz chce wyrzucić ciężarówki na objazd s19/a4. A skutek będzie taki, że ciężarówki skręcą przed Podkarpacką w lewo ale za chwilę wrócą Przemysłową na Powstańców. I zamiast korka od Dąbrowskiego do zapory będziemy mieć korek od Przemysłowej do Zapory. A kierowcom trudno się będzie dziwić, bo kto jadąc np z Boguchwały do Krasnego pojedzie dookoła powiatu.

      • Najlepiej byłoby wyprowadzić cały ruch tranzytowy ciężkich samochodów (powyżej tych 8 ton) poza miasto. Zrobić zakaz na całej “starej obwodnicy” od Krakowskiej przez Witosa, Batalionów Chłopskich, Powstańców Warszawy po Armii Krajowej i już.

        • No tak racja tylko jak widać nie mamy całego dużego Ringu miejskiego – wszystko 20 lat do tyłu a teraz kwik a kolejny nowy rok kolejny miesiąc za nami i co no nic plany,banialuki pierdzenie w stołki a nas Suwerena szlak trafia z tym dziadostwem i brakiem kompetencji i brakiem decyzji.

        • No wystarczy UC przenieść z miasta pod łącznik czy jakiś zjazd z autosteady aby obsługiwał wszystkie Teaylery a tu na Przemysłowej tylko male samochody
          Zawsze jest wyjście a nawet dwa ale któs musi wydac odpowiednie decyzje aby sie kupy trzymały a tu błądzą jak pijany w labiryncie ; O !

ZOSTAW ODPOWIEDŹ