Podczas wtorkowej sesji Rady Miasta radni jednogłośnie uchwalili plan zagospodarowania dla działki miejskiej w sąsiedztwie galerii Millenium Hall, umożliwiający budowę parkingu wielopoziomowego.

Od 200 do 600 nowych miejsc 

Zgodnie z przyjętym planem, nowy obiekt mógłby mieć maksymalnie 20 metrów wysokości, co przekłada się na około 6 kondygnacji.

Plan przewiduje utworzenie od 200 do 600 miejsc postojowych. Na parterze mogłyby znaleźć się lokale usługowe, natomiast ostatnia kondygnacja przyjęłaby albo formę zielonego dachu, albo stropodachu z dodatkowymi miejscami do parkowania.

Odpowiedź na apel mieszkańców?

Jak przekonuje Robert Kultys, szef komisji gospodarki przestrzennej w Radzie Miasta, pomysł budowy parkingu wielopoziomowego narodził się w odpowiedzi na apele mieszkańców osiedla Nowe Miasto, którzy od lat borykają się z niedoborem miejsc parkingowych.

– Od wielu lat wnioskowali, by rozwiązać problem parkowania samochodów przy Millenium Hall. Część klientów galerii i pracowników parkuje pod blokami i zajmuje miejsca postojowe mieszkańcom osiedla – mówił.

Stąd pomysł powiększenia parkingu miejskiego. – Niestety nie da się go powiększyć terenowo w związku z istniejącą już zabudową osiedla, więc zostaje tylko dobudowanie kondygnacji – tłumaczył Kultys.

Kontrowersje wokół wysokości

Mimo jednogłośnego poparcia dla planu, pojawiły się głosy sugerujące ostrożność w kwestii wysokości planowanego obiektu. Robert Kultys zaapelował do prezydenta Rzeszowa, że taki zapis oznacza możliwość budowy pięcio- lub sześcio-kondygnacyjnego obiektu.

– Mam wątpliwości, czy powinien być tak wysoki – mówił radny PiS.

W odpowiedzi, prezydent Konrad Fijołek zapewnił, że miasto będzie miało wpływ na kształt obiektu.

– Niezależnie od przepisów i interpretacji zachowamy tutaj zdrowy rozsądek i zasady zrównoważonego budownictwa – uspokajał prezydent.

Partnerstwo publiczno-prywatne szansą na realizację

Władze miasta planują realizację inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestycję wykona więc prywatna firma.

– Mowa tu zarówno o realizacji, jak i o obsłudze. Do dogadania będzie kwestia co dalej z inwestycją po jej zamortyzowaniu – wyjaśniał prezydent Fijołek.

Parking podziemny za drogi?

W trakcie dyskusji pojawiła się również kwestia możliwości budowy parkingu podziemnego. Prezydent Fijołek przyznał, że takie rozwiązanie jest preferowane, ale wiąże się z wyższymi kosztami.

– Znacznie większą miłością darzymy budowanie parkingów podziemnych. W tym planie tego nie wykluczamy. Chodzi o ograniczanie kondygnacji nadziemnych i zachęcamy potencjalnego wykonawcę, aby tego typu obiekt wykonać – informował radnych.

Jak dodawał w dyskusjach z partnerami miasto jest informowane o tym, że idea budowy parkingów podziemnych jest świetna, ale trzy razy droższa.

Data rozpoczęcia inwestycji nie jest jeszcze znana.

(Red)

Czytaj więcej:

Trwa budowa lądowiska dla helikopterów przy szpitalu na Lwowskiej [ZDJĘCIA]

Reklama