Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

Dwie konstrukcje są już gotowe, od najbliższego poniedziałku (28 stycznia) rozpocznie się przebudowa ostatniego mostu nad al. Wyzwolenia w Rzeszowie. Kierowcy muszą się spodziewać w nocy utrudnień w ruchu. 

Przebudowa mostów jest ściśle związane z trwającą od ubiegłego roku budową nowego przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni nad al. Wyzwolenia. W poniedziałek ruszą prace przy ostatnim moście. 500-tonowy dźwig rozpocznie demontaż 100-tonowej konstrukcji.

– W jej miejscu będzie nowa. Wykonawca będzie pracował nocą, by maksymalnie ograniczyć zmiany w organizacji ruchu samochodowego – zapowiada Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe. 

Przebudowa trzeciego mostu nad al. Wyzwolenia wiąże się z utrudnieniami w ruchu. Od 28 stycznia do 3 lutego od godz. 23:00 do 4:00 rano z ruchu będzie wyłączony odcinek od ul. Przy Torze do ronda Koby. Kierowcy, jadący od Warszawy i Lublina w stronę Krakowa, będą kierowani przez rondo Jana Pawła II na ul. Marszałkowską i na ul. Krakowską (na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego). Podobny ruch będzie w stronę Kraków – Lublin/Warszawa.

Dzięki przeprowadzonej już przebudowie dwóch mostów nad al. Wyzwolenia w pobliżu przystanku Rzeszów Zachodni od 8 grudnia odbywa się już ruch na linii kolejowej Ocice – Rzeszów (nr 71). Od czwartku (24 stycznia) pociągi zaczęły jeździć też po drugim moście, na trasie Rzeszów – Przemyśl (nr 91). 

Gdy będą już gotowe wszystkie trzy mosty sprawniejsza komunikacja będzie na trasach Ocice – Rzeszów i Rzeszów – Przemyśl. – Nowe obiekty zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym – dodaje Dorota Szalacha. 

Równolegle z pracami przy trzecim (ostatnim) obiekcie nad al. Wyzwolenia rozpocznie się przebudowa kolejnych torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Budowany jest drugi peron na przystanku Rzeszów Zachodni. Jeden jest już prawie gotowy. Trwają roboty brukarskie, montaż balustrady i budowa wiat peronowych. Budowa przystanku ma się zakończyć w połowie br. – powstaną wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne.

Zdjęcie: PKP PLK

– Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, komunikację ułatwi winda oraz pochylnia – obiecuje PKP PLK. 

Budowa przystanku Rzeszów Zachodni jest częścią przebudowy stacji Rzeszów. W połowie 2019 roku rozpocznie się przebudowa trzech peronów, powstaną tam windy i ruchome schody. Zabytkową kładkę zastąpi 170-metrowe przejście pod torami, które połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego. 

Prace obejmują również przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego przy ul. Marii Konopnickiej oraz wiaduktu przy ul. Batorego. Jezdnia pod wiaduktem zostanie poszerzona do dwóch pasów (w tej chwili odbywa się tam ruch wahadłowy). Powstanie także chodnik i ścieżka rowerowa. Prace zakończą w pierwszej połowie 2021 roku.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 200 mln zł. 

Zdjęcie: PKP PLK

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

12 KOMENTARZE

  1. Linia nr. 71 prowadzi z Rzeszowa do stacji Ocice dlatego tak jest napisane. Odcinki tras kolejowych podawane są stacjami a nie miejscowościami.

  2. 1. Mowa o wiadukcie kolejowym – inna nośność niż w/w obiekty (zamiast kratownic mogłyby być konieczne filary, a dla nich pale … ).
    2. Tedex nie ma z tą inwestycją nic wspólnego.

  3. Nie rozumiem dlaczego wciąż piszą,że linia do Ocic. Według wikipedii Ocice są dzielnica Tarnobrzega , co prawda odległą od centrum miasta ale włączona w 1976 roku w granice administracyjne miasta ,więc powinno się mówić,że jest to linia do Tarnobrzega.

  4. To jest “przebudowa” (nie remont, rozbudowa czy budowa nowego mostu), więc zgodnie z prawem budowlanym zachowano charakterystyczne parametry obiektu …
    Kratownice sprawią na pewno, że żadne auto nie rozbije się na filarach pomiędzy jezdniami 😉

Comments are closed.