Reklama

Będą nowe autobusy. Z czasem także nowe linie. Póki co rzeszowski ZTM zwiększy częstotliwość kursowania obecnych. Autobusy przestaną też jeździć „stadami”.

Decyzją radnych Rzeszowa od 1 października wzrośnie roczna liczba wozokilometrów – z 7,6 do 8,8 mln zł, które Zarząd Transportu Miejskiego zleca do wykonania MPK. Oznacza to wzrost częstotliwości kursowania miejskich autobusów. W tym celu potrzebny jest zakup nowych pojazdów.

W najbliższym czasie ZTM planuje wzbogacić się o kolejnych 50 autobusów. – Wśród nich chcielibyśmy nabyć około 30 przegubowców, które obsługiwałyby najbardziej uczęszczane linie: oba „0”, „18”, „19” i „17” – wylicza Adam Łochajski, p.o. kierownika działu przewozów w ZTM.

ZTM liczy na wsparcie finansowe miasta. Obecnie trwają rozmowy dotyczące uruchomienia nowych linii autobusowych. – Analizujemy, gdzie byłyby one najbardziej potrzebne. Póki co, chcemy zwiększyć przebieg trasy „42” z ul. Błogosławionej Karoliny do dworca i z powrotem. Po drodze zahaczałaby ona o osiedle Panoramiczna. Stałaby się niejako trzecim „0” – zapowiada Łochajski.

Z kolei najdłuższe linie zostaną skrócone. Z nich będą utworzone dwie. Będą się one zbiegać w punktach o największym natężeniu ruchu. Zabieg ten, szczególnie w godzinach szczytu, ma wyeliminować opóźnienia, wynikające ze stania autobusów w korkach.

W odpowiedzi na zarzuty pasażerów, od 1 października autobusy miejskie przestaną też jeździć „stadami”. Zdarzało się bowiem tak, że kilka linii z tej samej trasy przyjeżdżało na przystanek jedna za drugą, a później na następny kurs trzeba było czekać nawet kilkadziesiąt minut.

W nowym rozkładzie ZTM zaplanuje przejazdy tak, by autobusy przyjeżdżały w odstępie 8-10 minut.

eMKa

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

19 KOMENTARZE

  1. dac linie dodatkowa linie do budziwoja

    linie 14 wydluzyc do Jana Pawla 2 KOLONIa pozniej Kwiatkowskiego Powstancow warszawy dabrowskiego lisa kuli pilsudskiego lwowska krasne strazow palikowka

    linia 43 obr poczty gdanskiej milocinska wyzwolenia okulickiego witosa wita stwosza langiewicza mochnackiego lisa kuli dabrowskiego powst wwy sikorskiego tyczyn budziwojska poselska

  2. Popieram dokupienie nowych autobusów ( w tym przegubowców ) i zwiększenie częstotliwości kursowania.
    Mam jednak wątpliwość co do skrócenia długich linii ( np. 6, 13, 34 ). Czy nie lepiej zwiększyć ich częstotliwość zamiast je skracać?
    Linia 13 obejmuje zdecydowaną większość szpitali i przychodni a także jest dobrym połączeniem dla ludzi chcących zrobić zakupy w MH, GRz czy NŚ.
    Jeśli powstaną buspasy w centrum miasta to opóźnienia autobusów się skrócą co za tym idzie nie będą konieczne skracania linii.
    To jest moja opinia i z chęcią zapoznam się z innymi. ; )

Comments are closed.