Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

Dobra wiadomość dla pasażerów kolei. Dzięki zaplanowanej modernizacji linii Stróże – Krościenko, szybciej i wygodniej z Rzeszowa dojedziemy w Bieszczady. 

PKP Polskie Linie Kolejowe kilka dni temu ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na linię Stróże – Krościenko nr 108. Jest ona częścią podkarpackiego odcinka między Jasłem a Nowym Zagórzem. – Prace zwiększą możliwości korzystania z kolei w regionie i relacji dalekobieżnych – twierdzi Dorota Szalacha z PKP PLK. 

Remont linii kolejowej nr 108 zostanie sfinansowany z dwóch źródeł: Krajowego Programu Kolejowego i podkarpackiego Regionalnego Programu Operacyjnego (fundusze Unii Europejskiej). Inwestycja ma kosztować ponad 250 mln zł. 

Dokumentacja projektowa, na którą ogłoszono przetarg, ma dokładnie określić zakres prac. PLK planują przebudować tory, wymienić rozjazdy oraz zamontować nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. – To wpłynie na sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże pociągiem. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni także modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych – zapowiada Dorota Szalacha. 

Pasażerowie skorzystają z nowych, wyremontowanych peronów. Na stacji Jasło zaplanowano budowę przejścia podziemnego. Lepszy dostęp do pociągów ma zapewnić też planowany dodatkowy przystanek Zagórz Przemysłowy. Budowę przewidziano na lata 2021-2023. – Dzięki modernizacji trasy Jasło – Zagórz jeszcze szybciej i wygodniej dojedziemy pociągiem m.in. z Rzeszowa w Bieszczady – obiecują kolejarze. 

PLK przypominają, że od 22 czerwca br. pasażerowie już bez przesiadek podróżują ze stolicy Podkarpacia do Jasła i dalej w Bieszczady. To dzięki modernizacji trasy Boguchwała – Czudec (na linii 106 Rzeszów – Jasło). Wcześniej za 61 mln zł zmodernizowano odcinki Jasło – Tarnowiec; Tarnowiec – Jedlicze; Nowosielce – Sanok.

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

7 KOMENTARZE

  1. a kiedy Rzeszowianie dojada bezpośrednio do Zakopanego i Krynicy Górskiej ????? Bo na razie takie połączenia co są to paranoja. Trzeba przesiadać się w Krakowie Płaszowie lub Tarnowie !!!! 🙂 🙂 🙂

  2. Jakby zrobili kiedyś zapowiadaną kolej przez Brzozów (jest tam gotowy dworzec) to byłaby rewelacja, albo chociaż skrót przez Krosno. A tak władują miliony żeby z Rzeszowa jechac nie 4 ale 3,5 godziny. Cudownie po prostu.

  3. Idźie dzieci się karpiem pobawić w wannie albo czymś innyn a nie takie wypociny w neta wrzucać jest jeden bezpośredni do komańczy w piątek jedzie 173 km 4 godziny zawrotna szybkość w porównianiu do wydanych minionów a tak to zawsze po dwie przesiadki i grubo ponad 4 h no rewelacja poprostu teraz pojedzie szybciej pewnie ze trzy minuty już lece po bilety dla całej rodziny sensacja …

Comments are closed.