Już niebawem Punkty Obsługi Mieszkańców w rzeszowskich galeriach handlowych, rozszerzą zakres usług. Pojawią się tam również stanowiska ZTM-u.

Zaczęło się od sondy – pytania, jakie pojawiło się na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego. Pytanie brzmiało: „Kto by sobie życzył, by w takich punktach w galeriach były również stoiska z biletami miesięcznymi i z obsługą mandatów?”

Zaawansowane rozmowy

Jaki był odzew mieszkańców miasta nie wiadomo, ale wkrótce okazało się, że jest coś na rzeczy.

– Prowadzimy już bardzo zaawansowane rozmowy z sekretarzem miasta (Marcin Stopa – red.), żebyśmy w tych punktach mogli umieścić naszą obsługę – mówił kilka dni temu Łukasz Dziągwa, zastępca dyrektora ZTM.

Czy ZTM pojawi się we wszystkich punktach istniejących w galeriach?

– Chodzi nam szczególnie o dwie – dodaje Dziągwa. – Galerię Nowy Świat przy ul. Krakowskiej i Galerię Plaza. Chcemy trochę odejść od centrum miasta.

Pomysł nie wziął się znikąd. W połowie roku ZTM rozpocznie dystrybucję e-biletów. 50 tys. kart ma już w swoim magazynie. Jak jednak mówi Łukasz Dziągwa, w pierwszym roku działania nowego systemu, rozprowadzonych zostanie nawet 100 tys. e-biletów. Zarząd chce więc uniknąć sporego zamieszania, jakie zapewne się pojawi.

Bądź na bieżąco.

Rzeszów News - InstagramObserwuj nas na Instagramie!

A same e-bilety?

Karty będą wydawane za darmo.

– To karta personalizowana – tłumaczy Łukasz Dziągwa. – Jest nośnikiem zarówno samych biletów, jak i wszelkich uprawnień. Jeśli ktoś ma jakąś ulgę z tytułu tego, że jest rencistą, krwiodawcą, studentem, czy uczniem, to będzie to zapisane na karcie. Nie trzeba będzie nosić ze sobą żadnych zaświadczeń.

Personalizacji będzie można dokonać przez internet, wypełniając specjalny formularz i dołączając scan swojego zdjęcia. Będzie to można również zrobić w Punktach Obsługi Pasażera. Te będą bowiem wyposażone w niezbędne urządzenia – scanery i drukarki laserowe.

I między innymi tego ostatniego trochę obawiają się w ZTM, że większość z nas, będzie jednak chciała skorzystać z pomocy jego pracowników. Może więc zrobić się tłoczno. Stąd właśnie pomysł, aby przynajmniej na czas największego zamieszania przy wprowadzaniu e-biletów, pracownicy ZTM pojawili się również w Punktach Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych.

ZTM obiecuje, że z e-biletów będzie można korzystać najpóźniej od lipca.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama