Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Babica – Jawornik. 

Kontrolę przetargu przeprowadził prezes Urzędu Zamówień Publicznych. – Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy. Planujemy, że stanie się to w lutym br. – poinformowała Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na wykonawcę ponad 11-kilometrowego odcinka S19 Babica – Jawornik wybrano w listopadzie ub. r. firmę Intercor. Do przetargu złożono 8 ofert. Intercor na kontrakcie zarobi 1,253 mld zł. Aby z wykonawcą podpisać umowę, konieczna była jeszcze kontrola przetargu przez prezesa UZP. I ta właśnie się zakończyła. GDDKiA może podpisać kontrakt. 

Od tego momentu Intercor ma 10 miesięcy na zdobycie pozwolenia na rozpoczącie robót, a także 43 miesiące na wybudowanie drogi. Do tego czasu nie wlicza się okresów zimowych – od 1 grudnia do 31 marca.

S19 Babica – Jawornik będzie miała po dwa pasy w obu kierunkach (plus pas awaryjny), węzeł drogowy w rejonie miejscowości Strzyżów i Czudec, na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1931R. Powstanie także Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik (w kierunku Rzeszowa) oraz obiekty inżynierskie.

– Siedem estakad na bardzo wysokich podporach, w tym największa estakada o długości ok. 1,2 km i filarach o wysokości ok. 100 m. Powstanie również sześć wiaduktów i trzy przejścia dla zwierząt – przekazuje Joanna Rarus. 

Przebudowane i rozbudowane zostaną drogi poprzeczne. Powstanie również tymczasowy łącznik z DK 19 w Jaworniku. GDDKiA podzieliła bowiem budowę S19 między Babicą a Domaradzem: pierwszy odcinek Babica – Jawornik, drugi Jawornik – Domaradz. Docelowo, po wybudowaniu tego drugiego odcinka, S19 nie będzie łączyła się z DK 19 w Jaworniku. 

Łącznik ma się finalnie stać drogą gminną, z której będą mogły korzystać m.in. służby ratowniczym jako wjazd awaryjny na S19 przez MOP Jawornik.  

S19 jest częścią międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa będzie miała ponad 700 km i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Na Podkarpaciu S19 będzie miała docelowo ok. 169 km.

Zdjęcie: GDDKiA Rzeszów

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

NAPISZ KOMENTARZ:
Reklama