Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe
Reklama

– Od poniedziałku na stacji Rzeszów Główny dodatkowe schody zapewniają zejście z kładki nad torami, bezpośrednio na peron nr 3 – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. 

– To około 400 m krótsza droga niż ta, która przebiegała peronem nr 2 – twierdzi Dorota Szalacha z PKP PLK. Na stacji Rzeszów Główny od czerwca trwają prace przy przebudowie peronów nr 1 i 2. Prace na stacji obejmują również tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

– Na czas prac zapewniono komunikację podróżnym i mieszkańcom poprzez zastępcze przejścia. Są informacje i schematy z organizacją ruchu – dodaje Dorota Szalacha. 

Zdemontowano dwa z pięciu przęseł zabytkowej kładki nad torami, która zastąpi tunel, łączący Śródmieście z osiedlem 1000-lecia. Zdementowane przęsła zostaną przeniesione nad rzekę Strug: jedno na połączeniu ulicy Czesława Miłosza i Doliny Strugu, drugie na przekroczeniu Strugu w ciągu ulic Jachowicza, Podmiejskiej i Koło.

Trzy pozostałe przęsła (będą zdemontowane po wybudowaniu tunelu w drugiej połowie 2020 roki) będą w rejonie stacji Staroniwa, na połączeniu ulic Pułaskiego i Wyspiańskiego. 

Przebudowa stacji Rzeszów Główny obejmuje również budowę schodów ruchomych. Będą nowe wiaty, tablice informacyjne oraz oznakowanie. Cała inwestycja będzie kosztowała 205 mln zł, zakończy się w pierwszej połowie 2021 roku.

Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: