Zdjęcie: Bartosz Gubernat / Urząd Miasta Rzeszowa
Reklama

Kilkanaście betoniarek od ponad doby i bez przerwy leje beton na ul. Batorego w Rzeszowie. Tak powstaje tzw. płyta denna, czyli konstrukcja pod drogę dla samochodów. Operacja ma zakończyć we wtorek wieczorem.

Wylewanie betonu na płytę rozpoczęło się w poniedziałek o godz. 16:00 i potrwa do godz. 19:00 we wtorek. Bierze w tym udział 16 betoniarek. Do zbrojenia płyty wykorzystano 170 ton stali, do betonowania zużyte zostanie ok. 4 tys. t betonu.

– To drugie w historii Rzeszowa tak duże tego typu przedsięwzięcie. Większe zostało wykonane tylko przy okazji budowy mostu im. Mazowieckiego – podkreślają przedstawiciele firmy Strabag, która jest wykonawcą przebudowy układu ulic w rejonie dworca kolejowego.

Płyta denna stanowi rozparcie murów oporowych wiaduktu wykonanego przez PKP. Zabezpiecza jednocześnie całą konstrukcję przed wyporem wody gruntowej. Zabetonowanie płyty stanowi pewnego rodzaju „kamień milowy” budowy.

– To najgłębiej położony element konstrukcji wiaduktu, konstrukcji wiaduktu, umożliwiający wykonanie kolejnych robót m.in. murów oporowych na dojazdach i samych dojazdów pod wiadukt kolejowy – wyjaśnia Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Przebudowa układu ulic w rejonie dworca kolejowego zakończy się jesienią 2022 roku. Obejmuje ona kilkanaście ulic, m.in. Batorego, Siemieńskiego, Styki i Śniadeckich. To największa z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji drogowych.

Przebudowa ulic pochłonie ok. 50 mln zł, z czego duża część tej kwoty to dofinansowanie z Unii Europejskiej. 

(la)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama
UDOSTĘPNIJ

NAPISZ KOMENTARZ: