Zdjęcie: Tomasz Modras / Rzeszów News
Reklama

360 miejsc parkingowych przy ul. Dworaka w Rzeszowie to jednak za mało. Miasto w przyszłym roku chce wybudować przy targowisku kolejny parking. 

Gdy w 2017 roku przeniesiono targowisko z ul. Dołowej na ul. Dworaka pierwsze z czym mieszkańcy mieli problem, to z miejscami parkingowymi. Na początku powstało ich 200. Szybko okazało się, że to jednak zdecydowanie za mało i miasto postanowiło wybudować kolejnych 160 miejsc postojowych – na drugiej nitce ul. Dworaka.

Łącznie do dyspozycji jest 360 miejsc. Dużo? Niekoniecznie. Okazuje się, że szczególnie w niedziele przyjeżdża na targowisko tak dużo osób, że nawet wprowadzenie opłat za parkowanie wiele nie pomogło. Wciąż jest zbyt wielu chętnych na zakupy, a zbyt mało miejsc parkingowych.

Dlatego miasto przymierza się do budowy kolejnego parkingu przy targowisku. Na parking ma dwa pomysły. Pierwszy zakłada wybudowanie parkingu jednopoziomowego na 145 miejsc. Drugi – wielopoziomowy – na 220 pojazdów. Nowe miejsca projektowane są po prawej stronie ul. Dworaka, między mostkiem nad potokiem Młynówka a jednostką wojskową.

Choć miasto przezornie zleciło zaprojektowanie dwóch wariantów parkingu, to jednak z dużym prawdopodobieństwem można się spodziewać, że przy ul. Dworaka powstanie docelowo kolejny parking jednopoziomowy.

– Przy parkingu wielopoziomowym istnieje zbyt duże ryzyko zalewania terenu przez Młynówkę, a to byłoby niebezpieczne dla tych, którzy parkowaliby na dole – wyjaśnia Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.

Obecnie trwa projektowanie inwestycji. Na ten cel miasto przeznaczyło 107 tys. zł. Projekt powinien być gotowy do września. Inwestycja ma się zacząć w przyszłym roku. Ile będzie kosztowała? – Tego dowiemy się, gdy będzie gotowy projekt – twierdzi wiceprezydent Ustrobiński.

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ:

17 KOMENTARZE

  1. No odpowiedź na zadane pytanie prosta jak budowa cepa :
    Aby byc dobrym gospoarzem trzeba miec : odpowiedni łeb, pomyslunek ,jakieś przygotowanie i myslenie perspektywiczne –
    a jak sie tego nie ma no tych przymiotów jako wrodzonych czy wyuczonych – to nalezy otoczyc sie odpowiednimi specjalistami z rozmaitych dziedzin ;
    i siedziec na złotym tronie i wydawac odpowiednie decyzje;
    ty to,ty tamto ,ty owanto

    Specjalisci wszystko przygotują ,skonfrontują gdzie indziej ,poprawią,zaklepią , i jest wszystko na tip-top
    wtedy kolejny robi to co nalezy i jest cacy nic sie nie robi przez 100 lat

    Tu w tym wypadku mamy : co ?
    Sranie w banie dzikie węże no trzeci raz bedą sie srać z parkingiem to o czym my możemy mówic jak takiego czegos ( parkingu) nie umieją raz a dobrze ; zaprojektowac i wybudować no nawet do pasienia kaczek sie nie nadają bo im te kaczki by te oswojone wilki podprowadziły i co by było : no znowu skowyt czyli;
    no po prostu :
    Zgroza ; O !

  2. No prosze nie zapominac o pełnym Ringu aby całośc była Zamknięta tj.
    Połączenie sikorskiego z lwowską i dobiciem do autostrady ; O !

  3. No pewnie że sie na pobitnie korki nie zmniejszą bo tam idzie ruch od autostrady i do autostrady oraz i na wschód i ze wschodu do miasta i na południe
    Tu wisłoko- stradą bedzie ruch skomunikowany od południa na północ i zachód i odwrotnie
    Chyba to jasne – jedno z drugim nie ma nic wspólnego .

  4. Ale wtedy pomnika nie będzie 🙁
    A na serio, budowa czegokolwiek w Rzeszowie jest bardzo mało prawdopodobna. (oczywiście developerska brać na budowy pozwolenia dostanie zawsze)
    Miasto jest zbyt zadłużone i skłócone z obecną ekipą rządzącą by zdobyło jakiekolwiek większe fundusze.
    Bedzie nas mamić projektami w stylu stoku narciarskiego w Matysówce.

  5. No i znowu wychodzi prymitywizn we łbach decydentów ratuszowych normalnie co jakis czas dostają sraczke :
    – budowa nowego bazaru ok.a gdzie byli wtedy dla czego od razu nie zrobili tunelu pod lwowską aby puścic ruch z rejtana dołem – no niestety łby im nie robiły skostniale mózgi
    – jak bazar to parking no i srają pierwszy za mały ,rozbudowa, ok.drugi po rozbudowie za mały teraz znowu rozbudowa no łby do przeszczepu i to natychmisst szpitali dookoła w ciul czekac w kolejce na izbie przyjęć 10 godzin i na stół.
    – budowac most skośny a sie nie certolic , potem Wisłoko – strade a potem parking .
    – od razu zagospodarować tereny dookola kopca i sprzątac ten syf taki sam od 55 lat do roboty a nie pierduły i koncepcje – robic i koncentrowac sie na konkretach ; Uf!

  6. 1. park&ride to ma sens w okolicy auchan od tej strony miasta, a nie w centrum…
    2. Traugutta z Dworaka??? Żeby nowoczesne pobitno et consortes nie musiało ronda omijać? Na drzewo szanowny panie…
    3. “Proszę nie zniszczmy…” – śmiech na sali. Ratusz jako pierwszy będzie ronił krokodyle łzy, bo przecież oni by chcieli, ale co mogli zrobić, jak właściciele prywatnych działek zamarzyli sobie wieżowców… w końcu “Rozwój Rzeszowa” zobowiązuje, no nie?

  7. Podobnie naczelnik chce aby wszyscy złożyli się na budowę mostu na ponad 1000 metrów nad rozlewiskiem Wisłoka i to w najbardziej niestabilnym gruncie i miejsc.Ale co tam ekonomia czy efektywność i czy to w tym miejscu zasadne jak Wisłok wyżej lub bliżej Boguchwały ma raptem 30-40 metrów.Za ponad 550-600 mln zł można wybudować Wisłokostradę za 110 mln zł i dokończyć ring od północy od ul.Warszawskiej do ul.Krakowskiej przez tereny strefy ekonomicznej z wiaduktem nad torami i łącznikiem do ul.al gen Okulickiego i ul.aleja Wyzwolenia za 220 mln zł.

  8. Parking przy dworaka ma uzasadnienie dla park&ride, trzeba wyznaczyć dodatkowy przystanek autobusowy i podnieść ceny za parkowanie w centrum (Kraków już to zrobił). Obudzić też trzeba Komendanta żeby zaczął wywozić lawetą samochody parkujące nielegalnie przed przejściami w centrum miasta. Mieszkańcy pobitna chcieliby aby wybudować most skośny oraz drogę dwupasmową z drogami rowerowymi po obu jego stronach. Mieszkańcy nie chcą zalewać ostatniej zieleni w mieście w okolicy kopca betonem. Wybudować należy ciąg pieszo rowerowy w wąwozie przy ul. Nadbrzeżnej łącząc go z ul. Dworaka. Trzeba również ul. Traugutta połączyć z targowiskiem . Symulacje naukowców z politechniki pokazują że puszczenie ruchu z ul. Dworaka do Ciepłowniczej na 4 pasmowej estakadzie praktycznie nie zmniejszą zakorkowania na rondzie Pobitno , czy Rejtana, ale łącząc Dworaka z Siemieńskiego nowym mostem efekt byłby lepszy nie degradując przyrody. Proszę nie zniszczmy ostatnich terenów zielonych w okolicy kopca.

  9. Ten most to pomnik!
    Co prawda gdy jedziesz w trochę cieplejsze dni, musisz wietrzyć samochód, ale jest najwyższy i największy.
    Nie wiem po co, ale innowacja jest – zrobić 450 metrowy most na 20 metrowej rzece!

  10. od poniedziałku do soboty nie ma tam dużego obłożenia, zajętych jest max 1/4 miejsc
    Czy zasadna jest tam rozbudowa parkingu, który w pełni będzie wykorzystywany tylko jeden dzień w tygodniu ?

  11. A kto oczyści pobocza Wisłoka od ul.Lwowskiej do nowego mostu im.Mazowieckiego który nie jest tak wykorzystany jak most Karpacki.A może ten most był potrzebny aby dowozić śmieci z całego Podkarpacia do spalarni rusztowej która teraz przez cały rok będzie zanieczyszczać i zatruwać powietrze w okolicach Rzeszowa.Mało tego radna rzecznik UM i dyrektor spalarni zapewniali ze teraz w Rzeszowie mieszkańcy będą mniej płacić za śmieci a jest odwrotnie.Czas najwyższy pociągnac do odpowiedzialności karnej ludzi za słowa które teraz kosztują mieszkańców miasta.

  12. jakim trzeba być….. gospodarzem(?) miasta, żeby zlokalizować taki szajs w centrum, nad rzeką. Przecież klientela przyjażdża z terenu województwa, nie ma gdzie parkować, nie umie jeździć po mieście. Dlaczego tego nie postawiono na jakimś zadupiu, których w Rzeszowie co raz więcej. Jakby w tym ratuszu był ktoś rozsądny, to by ogłosił konkurs na przerobienie tego w coś przyjaznego dla mieszkańców, a targowisko wybudował w szczerym polu, gdzie można zrobić parking na tysiąc aut i nikomu to nie będzie przeszkadzać.

  13. a ja uważam że okolice targowiska powinny stać się ternami rekreacyjnymi, do których będzie bliżej mieszkańcom północnej i wschodniej części rzeszowa. Gydyby oczyścić ten teren, ustawić ławki, plac zabaw, kawiarenkę, grill i WC to miejsce tętniłoby życiem i rozładowało odrobinę tłok na lisiej górze i bulwarach.
    Mieszkańców przybywa, a tereny zielone tak jakby znikają, i za kilka lat ludzie zaczną się w Rzeszowie męczyć.

    Miejsca rekreacyjne blisko centrum uważam za jeden z głównych aspektów poprawiających jakość życia w Rzeszowie i element promocji Rzeszowa jako miasta do którego warto się przeprowadzić.

  14. To jest dokonanie – epokowe!
    Miasto zmarnowało mnóstwo pieniędzy mieszkańców by wybudować dwupasmową drogę donikąd.
    I usprawiedliwiając swe działania wybudowało na jej końcu XIX wieczne targowisko.
    Zaiste, dokonanie warte rozpowszechnienia, może znów jakaś agencja przyzna za to dyplom?
    Może turyści przyjadą oglądać?
    Brawo ratusz – innowacja na całego!!

  15. Zamiast budować nowe parkingi przy targowisku na ul.Dworaka ogłosić przetrg na budowę drogi do ul.Ciepłowniczej (etap I) z wiaduktem nad torami.Za projekt drogi tzw Wisłokostrady władze miasta zapłaciły spółce projektowej z Katowic chyba ponad 1,8 mln zł.To jest teraz zdecydowanie ważniejsza inwestycja drogowa miasta bardziej korzystna niż dokładanie ponad 20 mln zł do budowy nowego Sadu Okręgowego i oddawanie działki dla Ministerstwa Sprawiedliwości.Niech władze miasta nie liczą że oddanie działki pod budowę budynku nowego Sądu Okręgowego uchroni władz przed odpowiedzialnością karna za liczne nieprawidłowości do jakich dochodzi w UM.

Comments are closed.