Restaurant Week. TOP trendy na talerzu – odkryj zaskakujące trendy kulinarne!

Dania naszego dzieciństwa w odświeżonych wersjach, grzyby w intrygujących odsłonach, produkty od niszowych, lokalnych dostawców i kolorowe kwiaty na wytrawnych talerzach – oto przegląd najnowszych trendów wiosennej edycji Festiwalu Restaurant Week.

 

Nowa edycja Restaurant Week pod hasłem #FoodNewsGoodNews potrwa do 24 kwietnia. W całej Polsce bierze udział w niej niemal 400 restauracji, w Rzeszowie – 13 (LISTA). Każda przygotowuje popisowe, trzydaniowe menu + cocktail. Ceny zaczynają się od 69,99 zł. 

Trendy kojarzą się zwykle bardziej z modą i designem niż z kulinariami, jednak wzrost
świadomości gości i wciąż rozrastająca się scena restauracyjna sprawiły, że obecnie to
co modne, ma znaczenie również w kuchni.

Trendy kształtowane są przez sytuację ekonomiczną, społeczną oraz przez kulinarnych guru. Począwszy od René Redzepiego, pioniera rewolucji lokalności w światowej haute cuisine, przez najbardziej znanego i utytułowanego szefa kuchni na świecie, czyli Gordona Ramsaya, aż po Christinę Tosi, która „sprofanowała” desery gourmet płatkami śniadaniowymi z oszałamiającym skutkiem.

Aby sprawdzić, jakie trendy królują w polskich kulinariach i czym zainspirują nas szefowie kuchni najlepszych rodzimych restauracji tym razem, eksperci poddali analizie prawie 2500 popisowych dań prezentowanych w wiosennej edycji.

Przegląd top trendów!

Newstalgia, czyli prawie jak u babci

To najbardziej widoczny trend wiosennego Festiwalu. Dania kuchni polskiej inspirowane latami 80. i 90. serwowane w nowoczesnym wydaniu. Wystarczy zmiana lub dodanie jednego składnika, dekonstrukcja bądź zastosowanie nowatorskich technik kulinarnych, by doskonale znane z dzieciństwa potrawy, zachwyciły nas na nowo.

Kluski śląskie z buraczanym coulis, frytki z baby ziemniaczanej, gołąbki z tofu, imbirem i kolendrą – to dania, które szefowie kuchni odkopali z przepisów babć i wprowadzili na festiwalowe talerze w podrasowanej formie. 

Grzyby – roślinne umami

W Polsce znane i kochane, czego dowodem jest ich obfitość w propozycjach popisowych menu na Restaurant Week. Ich umamiczny smak i delikatna tekstura sprawiają, że z powodzeniem mogą zastąpić mięso. To słynne japońskie umami można przetłumaczyć jako „esencja wyśmienitości”. I tym są właśnie grzyby! Choć kojarzą się głównie z jesienią, to w wiosennym repertuarze – z cytrusowymi nutami, w towarzystwie świeżych ziół i skąpane w wyrazistych marynatach inspirowanych kuchnią azjatycką – zapewniają niezapomniane doświadczenia smakowe.

Prosto z pola

Wraz ze wzrostem świadomości dbamy o to skąd pochodzi jedzenie, które trafia na nasze talerze. Ważne są lokalne produkty, pieczywo wypiekane na miejscu i dania tworzone od podstaw. Z uwagą czytamy, że ricotta przyrządzana jest w restauracyjnej kuchni, warzywa przyjeżdżają prosto z gospodarstwa Pana Zygmunta, a ser przyjechał prosto z osady “Bure Misie”. W opisach menu znajdziesz pochodzenie składników i podziękowania dla małych manufaktur i ludzi, których pasją jest produkt.

Kwiaty jadalne

Kwiaty to najbardziej wiosenna propozycja, jaką można znaleźć na festiwalowych talerzach. Fiołki, nagietki, róże czy lawenda nie tylko czarują kolorami, ale mają także niezwykłe walory smakowe i aromatyczne. Do tej pory najczęściej wykorzystywane były w deserach i napojach, ale świetnie odnajdują się również w daniach wytrawnych. Na Festiwalu odkryj m.in. paloną cykorię w oleju infuzowanym lawendą z warszawskiej Restauracji Videlec.

Mamma mia na Festiwalu!

Rekordy popularności (i otwarć) biją również restauracje inspirowane prawdziwą, rzemieślniczą włoską kuchnią. Goście zachwycają się nie tylko mainstreamową już pizzą neapolitańską, ale również wyrabianymi na miejscu makaronami, puszystą ricottą i pistacjowymi kremami. Trend włoski to prostota i wierne odwzorowanie receptur, w których najważniejszy jest produkt. Na festiwalu blisko 50 restauracji serwuje Italię na talerzu!

Festiwal Restaurant Week

Odkryj autorskie menu od najlepszych szefów kuchni w okazyjnej cenie od 69,99 zł + opłata rezerwacyjna 5,98 zł, prime time +10 zł, dodatkowe rabaty czekają na  RestaurantWeek.pl.

Każdy gość otrzyma prezent od partnera lub bezalkoholowe alternatywy: Kinley Elderflower Zero Cukru lub Martini Vibrante w wybranych miastach. Dokonując rezerwacji, do zamówienia można dodać m.in. Coca-Cola Zero Cukru czy Herbatę Festiwalu – Lipton, w wersji regularnej lub sezonowej.

Dzięki Lurpak w wybranych restauracjach festiwalowe menu przygotowane jest na maśle Lurpak, a goście otrzymają w ramach poczęstunku w prezencie starter z masłem.

Wyjątkowe menu pełne kulinarnych nowości przygotują najlepsze restauracje w Polsce, m.in. Kulisy, Wina Dajcie, Okovita i Zielony Kompleks – Ostoya.

W Rzeszowie w festiwalu Restaurant Week uczestniczą restauracje: Blue Diamond (Trzebownisko), Hokus 2.0, Kulisy – Hotel Falcon, Hilton Garden Inn Rzeszów, Umami, Zielony Kompleks Dwór Ostoya, Wina Dajcie, Ikeda Sushi, Bistro Pełne Radości (Tajęcina), Molto, Okovita, Hindi i Zori Sushi.

Rezerwacje na stronie festiwalu: restaurantweek.pl i breakfastweek.pl. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week trwa 90 minut. 

Festiwal Restaurant Week od 10 lat łączy najlepsze, restauracje z prawie 1,5 mln gości w duchu #ZeroWaste. W Festiwalu co edycję bierze udział prawie 400 restauracji z których każda przygotowuje popisowe, 3-daniowe menu + cocktail.

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama