Zdjęcie: PKP PLK
Reklama

Łatwiejszy dostęp do pociągów i wygodniejsze podróżowanie – to ma zapewnić nowy przystanek Rzeszów Zachód, który powstaje nad al. Wyzwolenia. 

Jak poinformowała Dorota Szalacha z PKP PLK, widać już perony nowego przystanku. Ma on usprawnić podróż pociągiem na trasach Kraków – Rzeszów i Ocice/Kolbuszowa – Rzeszów. Nowy przystanek ułatwi też podróże w aglomeracji, m.in. dojazd do dzielnicy Staromieście. Wykonawca układa płyty przy jednym z dwóch peronów.

– Trwa budowa ściany oporowej, schodów i pochylni dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – przekazuje Dorota Szalacha. 

Przystanek wyposażony będzie w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne. Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, komunikację ułatwi winda oraz pochylnia.

Przy nowym przystanku Rzeszów Zachodni PKP PLK przebudują trzy mosty kolejowe. Obecnie trwają prace przy dwóch obiektach. W nocy z 17 na 18 listopada, przy użyciu specjalistycznego dźwigu, zamontowano już nową 160-tonową konstrukcję na jednym z obiektów.

– Obecnie instalowane są sieci energetyczne i teletechniczne. Jeszcze w listopadzie podobna konstrukcja zostanie umieszczona na drugim moście. W styczniu wykonawca przystąpi do przebudowy trzeciego mostu – zapowiadają przedstawiciele PKP PLK. 

Zdjęcie: PKP PLK

Budowa nowego przystanku ma się zakończyć do połowy przyszłego roku. Jest on częścią potężnej inwestycji związanej z generalną przebudową stacji Rzeszów Główny, gdzie obecnie układane są nowe tory i montowane elementy sieci trakcyjnej od strony zachodniej. Powstają nowe instalacje energetyczne, teletechniczne i sanitarne.

W połowie 2019 roku rozpocznie się przebudowa centralnej części stacji Rzeszów Główny. Przebudowane zostaną trzy perony. Dostęp do nich ułatwią windy i ruchome schody. Zabytkową kładkę zastąpi 170-metrowe przejście pod torami, które połączy centrum Rzeszowa z ulicą Kochanowskiego. 

Ostatni etap inwestycji zakłada całkowitą przebudowę wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego. Jezdnia pod wiaduktem zostanie poszerzona do dwóch pasów (w tej chwili odbywa się tam ruch wahadłowy). Powstanie także chodnik i ścieżka rowerowa. Prace zakończą w pierwszej połowie 2021 roku.

Przebudowa całej stacji Rzeszów Główny będzie kosztowała ponad 200 mln zł. 

Zdjęcie: PKP PLK

(ram)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

7 KOMENTARZE

  1. No właśnie
    ;nic nie pisze o istotnej sprawie czy na tym super nowoczesnym dworcu ; Rzeszów – Zachodni
    bedą nowoczesne toalety i odpowiednie sracze

    bo co tam : windy- pochylnie – schody i inne bajery i nowinki techniczne z tablicami kiedy przyjedzie – kiedy odjedzie taki czy siaki pociąg
    jak osobie oczekującej zechce sie wykonać czynność fizjologiczną a tu przysłowiowy ; Pikuś – Pikuś

    bo nic nie pisze czy te potrzebne no nieodzowne przybytki bedą w tym obiekcie : bo to one powinne być wykonane na wstępie
    a i aby były nowoczesne i innowacyjne to od razu powinne być montowane sracze z podgrzewanymi deskami sedesowymi takie jakie są w hotelu w Arłamowie ; O !

    Bo jak to tyle kosztuje to i na takie cuś też powinna być kasa.

  2. I kto tam będzie wsiadał i wysiadał? Z 100-lecia bliżej na główny, a z Baranówki i tak za daleko, trzeba podjechać autobusem to można też na główny, po co tam. Pewnie lokalizację wyznaczył ratusz i wszystko jasne, ale dobrze że pis odsunięty z rady, tylko tyle tam się liczy…

Comments are closed.