Ratusz wspomoże drugoligową Resovię milionowym zastrzykiem gotówki za promocję Rzeszowa. Na początek da 500 tys. zł.
Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, jeszcze w maju ogłosił, że jak Resovia awansuje do II ligi, to miasto wesprze klub dodatkowymi pieniędzmi w wysokości 1 mln zł. Dziś już wiemy, że klubowi ten warunek udało się spełnić. Oznacza to też, że i miasto przymierza się już do realizacji swoich obietnic finansowych.
– Klub chcemy wspomóc w formie wykupienia promocji. Za okres od sierpnia do grudnia br. będzie to kwota 500 tys. zł. Pozostałe pieniądze zostaną w tej samej formie przekazane klubowi w przyszłym roku – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Miasto swoja decyzję o wykupieniu promocji motywuje chociażby tym, że piłka nożna to sport medialny i cieszący się dużą popularnością w naszym kraju. „Fakt ten dostrzegany jest przez potencjalnych sponsorów, którzy analizując rynek piłkarski, inwestują środki finansowe w kluby piłkarskie, stając się ich mecenasami” – czytamy uzasadnieniu decyzji o wsparciu Resovii przez miasto.
„Resovia Rzeszów stanie się również ambasadorem rzeszowskiej piłki nożnej w Polsce, rozgrywając siedemnaście wyjazdowych spotkań. Udział w drugoligowych rozgrywkach rzeszowskiej drużyny będzie stanowić znakomitą okazję do promocji stolicy Podkarpacia na arenie ogólnopolskiej” – czytamy dalej w dokumencie.
Warto też dodać, że Resovia od miasta co roku dostaje także prawie 600 tys. zł w formie dotacji, z czego 200 tys. zł idzie na piłkę nożną. W tym roku klub otrzymał jeszcze dodatkowe 100 tys. zł.
Resovia, po tym jak awansowała do II ligi, swoje mecze rozgrywa na stadionie Stali przy ul. Hetmańskiej. Obiekt przy ul. Wyspiańskiego na II ligę się nie nadaje. Na stadionie nie ma prawie 500 krzesełek z oparciami dla kibiców, które są wymagane w tej klasie rozgrywek.
1 mln zł, które miasto wyda na promocję za pośrednictwem Resovii, ma być przeznaczone m.in. na banery z logiem Rzeszowa, które będą wisiały podczas meczów. Na konferencjach prasowych będą też rozwijane roll upy ze znakami miasta.
Ponadto, piłkarze na swojej oficjalnej stronie będą musieli umieścić baner ze zdjęciem Rzeszowa, który przekierowuje na oficjalną stronę miasta. Klub musi się także zgodzić na udostępnianie swojego wizerunku do promocji Rzeszowa.
(jg)
redakcja@rzeszow-news.pl