Zdjęcie: Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
Reklama

Warsztaty i dyskusje, list do sąsiadów oraz film edukacyjny dla szkół. Stowarzyszenie „Ekoskop” uczy o szkodliwych pyłach i jak ograniczyć zanieczyszczenie powietrza.

Akcja „Rzeszów nie zgadza się na smog”, to pomysł stowarzyszenia „Ekoskop”, które od lat zajmuje się edukacją ekologiczną. A jesienią, wraz z rozpoczęciem sezonu grzewczego, wraca problem smogu. Stąd propozycja warsztatów edukacyjnych o tym jak walczyć z zatruwającymi nas cząsteczkami pyłów.

Do udziału w warsztatach zostaną zaproszeni mieszkańcy Rzeszowa, aktywiści organizacji pozarządowych, nauczyciele i przedstawiciele władz miasta.

Powstanie też film edukacyjny. Nagranie ma wyjaśnić czym jest smog, skąd się biorą szkodliwe pyły oraz jak ograniczyć poziom zanieczyszczenia. Film „Domowe rady na smog” zostanie przekazany rzeszowskim szkołom, nauczyciele będą mogli go wykorzystać podczas godzin wychowawczych lub na zajęciach pozalekcyjnych.

Wiedza i ekologiczna świadomość to tylko część akcji. Stowarzyszenie „Ekoskop” przygotuje również list z apelem o niepalenie śmieci w domowych piecach. List zostanie dostarczony do 220 domów jednorodzinnych z piecami węglowymi. Dystrybucją zajmą się harcerze i wolontariusze.

Uczniowie szkół podstawowych wspólnie z prezydentem Rzeszowa zasadzą też symboliczne Drzewo Antysmogowe. Będzie rosło w centrum Rzeszowa, na skwerze im. Kotowicza.

W piątek (19 listopada) „Ekoskop” zorganizował na Rynku antysmogowy happening. Uczniowie kilku szkół, skandując „Rzeszów nie zgadza się na smog”, apelowali do dorosłych o ochronę powietrza przed smogiem. Protestowali przeciwko spalaniu śmieci w piecach. Do młodych ekologów wyszedł prezydent Rzeszowa, zapewniał, że miasto walczy ze smogiem

– Wymieniamy stare piece, tworzymy murale antysmogowe. Na razie mamy dwa, ale niedługo będzie ich więcej – obiecał prezydent Konrad Fijołek.

Na projekt „Rzeszów nie zgadza się na smog”, który potrwa do połowy grudnia, „Ekoskop” otrzymał od miasta 10 tys. zł. 

(la)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: