Reklama

Czy w ślad za rosnącą liczbą atrakcyjnych hoteli w Rzeszowie rośnie liczba atrakcji turystycznych? A może trzeba szukać nowych turystycznych produktów? – na te i na wiele innych pytań będą w środę (30 marca) odpowiadali uczestnicy konferencji ruchu Rzeszów Smart City.

Tytuł konferencji to „Smart Tourism. Turystyka i rekreacja w inteligentnych miastach”. Jest ona częścią cyklu mini konferencji pod hasłem „Smart Cities – Inteligentne miasta w XXI wieku”, organizowanych od października ub. r. przez ruch miejski Rzeszów Smart City. Jego założycielem jest Konrad Fijołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Rzeszowa.

Na konferencjach ich uczestnicy zastanawiają się, czy skok rozwojowy Rzeszowa w ostatnich latach powinien podążać drogą według koncepcji „smart” i czy stolica Podkarpacia może być liderem procesów związanych z nowoczesnym zarządzaniem miastami.

Środowa konferencja, która odbędzie się o godz. 16:30 w budynku Wydziału Wychowania Fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego (dawna stołówka przy akademikach, ul. Cicha 2a), będzie poświęcona turystyce.

– Klasyczna, najczęściej podawana definicja „smart city”, inteligentnego miasta nie uwzględnia wprost turystyki. A jednak inteligentne miasto powinno też zapewniać użyteczność dla turystów planujących przyjazd i pobyt w nim – uważa Konrad Fijołek.

Twórcy Rzeszów Smart City uważają, że turystyka może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju miasta. Organizatorzy konferencji przypominają, że Rzeszów ma lotnisko w Jasionce, autostradę A4, która łączy wschód Europy i z zachodem (brakuje jeszcze odcinka Rzeszów – Jarosław), w planach jest realizacja szlaku Via Carpathia.

– Nasza komunikacyjna dostępność znacznie się poprawiła. Już dziś obserwujemy znacznie więcej odwiedzających miasto. Z różnych powodów – w celach biznesowo-handlowych lub kongresowo-konferencyjnych, po drodze w Bieszczady, na wycieczce w ramach pobytu w sanatoriach, coraz liczniejsi są zagraniczni studenci – twierdzi Konrad Fijołek.

Podczas środowej konferencji jej uczestnicy będą próbowali odpowiedzieć na pytanie, czy Rzeszów w swojej polityce turystycznej nadąża za zmianami w komunikacji. – Czy w ślad za rosnącą liczbą atrakcyjnych hoteli w mieście, rośnie liczba atrakcji turystycznych? A może trzeba szukać nowych turystycznych produktów? – zastanawia się Fijołek.

Wśród prelegentów konferencji będą eksperci zewnętrzni, rzeszowscy naukowcy oraz praktycy.

(ak)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: