Zdjęcie: Materiały prasowe
Reklama

Czy samorządy potrzebują skutecznych kampanii i strategii? – na to pytanie będą próbowali odpowiedzieć uczestnicy VII edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który odbędzie się na przełomie listopada i grudnia w Rzeszowie.

Organizatorem Kongresu, który odbędzie się w dniach 30 listopada – 1 grudnia 2017 roku w rzeszowskim hotelu Hilton Garden Inn, jest firma Exacto. Partnerami strategicznymi są Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa oraz Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Ubiegłoroczna edycja Kongresu zgromadziła blisko 180 osób.

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach jest przeznaczony dla przedstawicieli samorządów, agencji i firm, którzy są zainteresowani wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań promocyjnych.

W trakcie pierwszego dnia Kongresu swoje prelekcje wygłoszą naukowcy, eksperci i specjaliści na co dzień zajmujący się promowaniem miast i regionów, natomiast drugi dzień pozwoli uczestnikom na nabycie praktycznych umiejętności podczas specjalistycznych warsztatów.

Co ważne, wydarzenie jest miejscem specjalistycznej edukacji dla przedstawicieli nie tylko podkarpackich samorządów, ale także osób z innych województw. Podczas Kongresu specjaliści będą zastanawiać się nad tym, w jaki sposób można polepszyć życie mieszkańców, co to znaczy być smart.

Nie zabraknie również tematów, które oscylują wokół mediów społecznościowych, bo to właśnie one generują możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców, również tych, którzy często podróżują po Polsce i za granicę. Dlatego też m.in. o tym jak działać lokalnie i myśleć globalnie opowie Anna Nawrocka- Tełewiak, organizatorka festiwalu Young Arts Festival.

Prelegenci opowiedzą także o narzędziach wdrażania kampanii informacyjnych, aspektach prawnych związanych z wizerunkiem samorządu i jego reprezentantów oraz spróbują odpowiedzieć na pytanie: po co w ogóle potrzebny jest marketing?

Zdjęcie: Materiały prasowe
Zdjęcie: Materiały prasowe

W trakcie Kongresu uczestnicy będą mogli wziąć udział w wartościowych warsztatach, które w tym roku poprowadzą: Wojciech Szymański, prezes IDEO Force, oraz Michał Basiński, manager projektów i ekspert SYNERGIA Lublin.

Prawidłowo skonstruowana i wdrożona strategia marketingowa może przynieść samorządowi wiele korzyści. Gabriela Prokocka-Kazek, dyrektor departamentu marki Małopolska urzędu marszałkowskiego województwa małopolskiego, uważa, że „dobre skojarzenia” buduje się dzięki emocjom.

– Dobra strategia sprawia, iż mieszkańcy identyfikują się z miejscem, w którym mieszkają, a turyści chcą odwiedzać okolice pełne „pozytywnych wibracji” – twierdzi Prokocka-Kazek.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu będą kampanie województw i lokalnych samorządów. Uczestnicy będą analizować konkretne przykłady promocji, które zostały zrealizowane w samorządach z całego kraju.

– Naszym celem jest dzielenie się wiedzą i inspirowanie samorządców do nieustannego doskonalenia i poprawy jakości pracy, a najlepszym na to sposobem jest właśnie analiza dobrych wzorców. Kongres to także możliwość zaznajomienia się z trendami obowiązującymi obecnie w komunikacji – twierdzi dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes Exacto.

Podczas Kongresu poruszona zostanie m.in. tematyka kampanii promocyjnych, współpracy biznesu i samorządów lokalnych oraz promocji regionu przez kulturę czy media społecznościowe.

Wbrew pozorom, samorządy mają bardzo szeroki wachlarz narzędzi możliwych do wykorzystania w promocji – marketing miejsc to nie tylko billboardy, slogany czy gadżety z logotypem. Przykładowo, Urząd Miasta Rzeszowa organizuje festiwal Europejski Stadion Kultury, w trakcie którego w tym roku odbyło się blisko 40 różnorodnych wydarzeń, a miasto odwiedziło 350 artystów z 9 krajów.

Ważnym elementem utrwalania wizerunku regionu podkarpackiego jako centrum polskiego przemysłu lotniczego były z kolei Targi lotnicze Aerospace & Defense Meetings Central Europe, które odbyły się w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym G2A Arena w Jasionce. W targach wzięło udział 200 firm z 20 krajów, w ramach imprezy odbyło się 3000 spotkań biznesowych. 

Aby zostać Kongresu uczestnikiem, wystarczy wypełnić kartę zgłoszeniową i przesłać ją za pośrednictwem poczty tradycyjnej, faksu lub e-maila. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest TUTAJ. Więcej informacji o Kongresie można znaleźć też na www.podkarpackie.org.pl.

Kongresowi patronuje Rzeszów News.

Zdjęcie: Materiały prasowe
Zdjęcie: Materiały prasowe

(jg)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: