Zdjęcie: Materiały prasowe
Reklama

Powstała w Rzeszowie platforma moda Osnova cieszy się coraz większą popularnością. Promuje marki, które szyją ubrania w szwalniach w Polsce. Z naturalnych tkanin i z troską o środowisko.

Platforma Osnova skupia wokół siebie polskie firmy, którym bliska jest idea tzw. zrównoważonych zakupów. Aby zaprezentować tam swoje ubrania, projektanci muszą spełniać określone warunki. Pomysł na stworzenie platformy zrodził się dwa lata temu. Był odpowiedzią na ekologiczną transformację oraz sytuację na rynku modowym na świecie.

Szycie z niskojakościowych tkanin, jednosezonowe ubrania, zatrudnianie w przemyśle dzieci w najbiedniejszych krajach Azji, jak również ślad węglowy pozostawiany w związku z transportem ubrań spoza Europy – to problemy z którymi boryka się branża.

Osnova postanowiła im wyjść naprzeciw, postawiła na odpowiedzialną modę i już dziś jest jedną z największych platform modowych zrzeszających niezależnych projektantów w Polsce. Można tu robić zakupy, wspierając polską gospodarkę i rodzime biznesy. Mieć pewność, że ubranie, które się kupiło, powstało legalnie w Polsce, z najwyższą starannością dla środowiska.

– Każdą decyzją zakupową mamy wpływ na to, co dzieje się w naszym kraju i na naszej planecie. Chcemy przekonać innych do tego, aby kupowali mniej, ale za to ubrania dobrej jakości, takie które można nosić przez wiele pokoleń czy wymieniać się nimi z koleżankami – mówi Edyta Podkulska, CEO platformy Osnova.

– Namawiamy również do tego, aby kupować ubrania, które są szyte w Polsce. Działaniem tym nie tylko wspieramy polską gospodarkę, ale również mamy pewność, że ubranie które nosimy, powstało w sposób legalny i z zachowaniem dobrych warunków pracy – dodaje Edyta Podkulska.

Platforma mocno podkreśla krawieckie tradycje regionu, z którego się wywodzi oraz fakt, że powstało tu wiele cenionych marek modowych, znanych obecnie na całym świecie. Kładzie również nacisk na innowacje.

Osnova wierzy, że “zrównoważona moda” możliwa jest dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jako jedyna platforma w Polsce oferuje klientom, poza tradycyjnymi metodami, płatności w 10 kryptowalutach. Pracuje też nad autorskim asystentem zakupów tzw. Wirtualnym Doradcą, który pozwoli użytkownikom dobrć ofertę pod ich potrzeby.

– Niewiele jest marek modowych, które decydują się na komunikowanie śladu węglowego, jaki towarzyszy w procesie powstania danego ubrania. Chcemy to zmienić, bo uważamy, że wszyscy – a szczególnie przemysł odzieżowy powinien dbać o środowisko. Na szczęście naszym sprzymierzeńcem jest nowoczesna technologia i za jej pomocą możemy ograniczać emisję spalin – mówi Edyta Podkulska.  

Osnova pracuje nad Wirtualnym Doradcą, którego zadaniem jest dostosowanie oferty pod potrzeby klientek, tak aby ograniczyć liczbę zwrotów i tym samym emisję spalin związanych z transportem. Osnova poszła o krok dalej i stworzyła klaster Moda Polska, który skupia marki, którym bliska jest idea “zrównoważonej mody” i chcą wspólnie edukować w tej kwestii klientów i producentów.

Zależało nam na tym, by stworzyć miejsce, które łączy nie tylko oferty różnych projektantów, ale też infrastrukturę – producentów tkanin czy krawców, czyli wszystko czego projektant potrzebuje do wytworzenia swojego produktu. W ten sposób tworzymy w jednym miejscu sieć powiązań między kolejnymi etapami produkcji, więc mamy większą kontrolę nad ceną i jakościątwierdzi Edyta Podkulska.

(ak)

redakcja@rzeszow-news.pl

Reklama

NAPISZ KOMENTARZ: